Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nieuw

Als je nieuw bent op het forum kun je je hier voorstellen en je medeforummers leren kennen

Moderator: n-spoorder

SimonV
Beginnend lid

Re: Nieuw

Bericht door SimonV » 18 aug 2015, 16:50

Originaliteit van mijn Capri boeit me niet .... ik moet er vooral rij- en sleutelplezier aan hebben.

En tenzij ik er 15000 euro kosten aan doe voor een volledige restauratie incl revisie van motor ga ik er nooit met in de prijzen vallen denk ik ... en laat ons realistisch zijn dat is een bedrag dat ik er nooit van terugkrijg, matching numbers of niet. En als ik dan al zulks bedrag in een Capri zou kunnen steken, dan gaat een 1.6s hem niet worden denk ik.

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 18 aug 2015, 17:15

Caprimaster schreef:
bulldog schreef:Wel matching numbers geeft dan een meerwaarde.
Doch geen duizenden Euro's
Klopt. Dit zal gaan om enkele honderden euro's
Caprimaster schreef: Dit zijn normen die elke verzekeraar hanteert. een niet reële taxateur mag dan hoger inschatten
De verzekeringen willen hierdoor ook vaak beedigde taxateurs die een rapport opstellen.
Caprimaster schreef:doch elke verzekeraar gaat niet hoger dan dit bedrag in uitkering.
Niet helemaal want als de Capri is getaxeerd door een beedigd taxateur dan zal deze waarde worden opgenomen als getaxeerde waarde en naar gelijk welke verzekering je hebt zal er respectievelijk 100% in het eerste jaar, 75% in het tweede jaar en 50% in het 3e jaar worden uitgekeerd van de getaxeerde waarde als opgenomen in de polis.

In mijn geval is er een clausule opgenomen in de polis die aangeeft dat er gedurende de periode van geldigheid van het taxatierapport ( 3 jaar ) 100% zal worden uitgekeerd.
SimonV schreef:en laat ons realistisch zijn dat is een bedrag dat ik er nooit van terugkrijg
Een taxatiebedrag geeft geen verkoopwaarde aan maar een waarde van de Capri op moment van taxeren.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Caprimaster » 18 aug 2015, 17:55

bulldog schreef:
Caprimaster schreef:doch elke verzekeraar gaat niet hoger dan dit bedrag in uitkering.
Niet helemaal want als de Capri is getaxeerd door een beedigd taxateur dan zal deze waarde worden opgenomen als getaxeerde waarde en naar gelijk welke verzekering je hebt zal er respectievelijk 100% in het eerste jaar, 75% in het tweede jaar en 50% in het 3e jaar worden uitgekeerd van de getaxeerde waarde als opgenomen in de polis.
.
Helaas, er zijn al genoeg gevallen bekend in onze scene, waaronder enkele Sierra Cosworths die te hoog waren getaxeerd door een beëdigt Taxateur. Volledig all risk verzekerd tegen taxatie waarde, echter toen "het" er op aan kwam zeiden de betreffende verzekerings maatschappijen.... hoho wachts eens even. Het "boekje" vermeld een lagere waarde in die staat. Jammer joh, maar wij keren iets minder uit. Dus over verzekerd, teveel betaald en geen valuta naar waarde gekregen toen het er op aan kwam.

Verzekerd zijn voor een bedrag is nog geen verzekering voor daadwerkelijke uitkering van dat bedrag.

Dat boekje heb ik ook. Word elk jaar vernieuwd. Is een leidraad voor taxateurs & verzekeraars maar ook voor de handel & verzamelaars.
( in ons geval handig met nu nog 13 voitures, gisteren 1 verkocht )
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 18 aug 2015, 18:35

Een goed beëdigd taxateur zal een Capri niet gauw overwaarderen.

Op het polisblad staat: deskundige taxatie - dan wordt dat bedrag uitgekeerd
Op het polisblad staat: overeengekomen waarde - dan wordt de vervangingswaarde uitgekeerd ( deze kan beduidend lager liggen )
Groetjes Bulldog

Afbeelding

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Caprimaster » 18 aug 2015, 18:40

Succes.....
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 18 aug 2015, 19:25

Ik heb gelukkig dat probleem niet maar...... dito
Groetjes Bulldog

Afbeelding

caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door caprijan » 18 aug 2015, 21:24

bulldog schreef:Toch zijn er taxateurs die wel over matching numbers vallen. Wel matching numbers geeft dan een meerwaarde.
Klopt, waar ik mijn capri heb laten taxeren, die vindt dit ook belangrijk.

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 18 aug 2015, 23:04

Dit is allemaal persoonlijke smaak. Ikzelf geef veel om matching nummers. Vraag me niet waarom want mijn Capri heeft ook genoeg niet originele punten. Het financiële plaatje interesseert me niet wat betreft dit punt. Ik vind het gewoon mooi om te weten dat de motor die er in ligt er ook in lag toen de auto voor het eerst de garage verliet. Dat is ook de reden dat bijv. Johan zijn 1.6 terug gebouwd heeft in zijn bronzen MK2.

Wat betreft de taxatie waardes, ik denk dat dit wel klopt zoals Caprimaster beschrijft. De (taxatie) waarde van de Capri in het algemeen is wel aan de stijgende kant. (bron Jack van de Hoek).
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie