Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nieuw

Als je nieuw bent op het forum kun je je hier voorstellen en je medeforummers leren kennen

Moderator: n-spoorder

SimonV
Beginnend lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 aug 2015, 11:50
Locatie: Kruibeke, BE

Nieuw

Bericht door SimonV » 17 aug 2015, 19:02

Hallo, ik heb na veel jaren weer eens een Ford Capri gekocht. Mijn eerste auto was er eentje en toen ik hier in België weer plotseling dezelfde goudkleurige 1.6s zag opduiken heb ik maar even in de buidel getast.

Hij is een beetje rattig, heeft 20 jaar in een loods gestaan maar wel redelijk hard. Ondertussen wel weer op de baan. Al verwacht ik links en rechts nog wel eens een verrassinkje.

Momenteel ben ik nog aan het twijfelen of ik de 1.6s kop ga laten aanpassen voor loodvrij of een 2.0i pinto uit een Sierra of Scorpio ga plaatsen als ik die laatste eens vind voor een aanvaardbare aankoopprijs.

fotootje:
Bijlagen
small.jpg

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Nieuw

Bericht door bulldog » 17 aug 2015, 19:41

Welkom op het forum en veel lees en postplezier gewenst.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
Locatie: Baarle-Nassau

Re: Nieuw

Bericht door Capri76Ron » 17 aug 2015, 20:50

Welkom!
Afbeelding

nico776
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 mar 2014, 21:55

Re: Nieuw

Bericht door nico776 » 17 aug 2015, 21:35

Welkom

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door macfocus » 17 aug 2015, 22:14

Welkom!
En gewoon loodvervanger erbij gooien, voor de kosten van een andere kop (die ja dan eigenlijk toch moet reviseren, kun je heel lang beetje spul in het bankje kieperen...
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

SimonV
Beginnend lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 aug 2015, 11:50
Locatie: Kruibeke, BE

Re: Nieuw

Bericht door SimonV » 17 aug 2015, 22:39

Ja weet ik.... maar ik moet minstens wel eens wat aan de walm doen bij het starten als hij koud staat. Allicht de klepsteelrubbers.

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door n-spoorder » 17 aug 2015, 22:55

Welkom hier op het forum. Mooie Capri. Wat betreft de motor, kijk eerst eens of je motornummer gelijk is aan je chassisnummer. Als dit het geval is zou ik de motor (lees originele motor) er in laten zitten.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Nieuw

Bericht door Caprimaster » 18 aug 2015, 13:07

Matching nummers heeft voorwat betreft de Capri absoluut geen meer waarde. Ook niet verzekerings technisch. Dit is meer een persoonlijk ding.
Het prijs niveau waarin de Capri zich bevind bepaald dit. Dit geld ook voor origineel plaatwerk of immitatie plaatwerk en al dan niet een originele "Ford" kleur.

Capri rijders zijn over het algemeen liefhebbers en geen verzamelaars.
We hebben het hier niet over €30.000 plus voertuigen.
Bron: Een zeer bekende taxateur in de Nederlandse klassieke Ford wereld.

Ik had dit omhanden met het laatste full restauratie project van een zeldzame Capri uitvoering die zijn voltooing naderd. Uit peroonlijke overweging hebben wij uiteindelijk de meerkosten voor lief genomen en origineel plaatwerk gebruikt en geen polyester en de originele kleur met originel loodhoudende verf inplaats van een Lamborgini kleur.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Nieuw

Bericht door bulldog » 18 aug 2015, 15:06

Toch zijn er taxateurs die wel over matching numbers vallen. Wel matching numbers geeft dan een meerwaarde.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Nieuw

Bericht door Caprimaster » 18 aug 2015, 16:42

bulldog schreef:Wel matching numbers geeft dan een meerwaarde.
Doch geen duizenden Euro's
In dit het geval van een mk3 1600. Die heeft een max waarde in absolute top staat, Excellent, in winnende concoursstaat, In & exterieur zijn in alle detail origineel en in werkelijke nieuwstaat & de volledige historie is aanwezig!!! van €8000,-

Voor een 2.3S in deze voorgenoemde staat geld een max waarde van €11000,-Spoilertje, sideskirts, niet originele wielen, sportstuurtje, tectyl op de bodem, enz enz enz drukken de waarde.

Dit zijn normen die elke verzekeraar hanteert. een niet reële taxateur mag dan hoger inschatten, doch elke verzekeraar gaat niet hoger dan dit bedrag in uitkering.

Deze normen hanteren handelaars zoals de Gallery Brummen ook.

Dus in de categorie waarin de gemiddelde Capri eigenaar zich bevind maakt het niets uit of je matching numbers hanteert of gewoon een motortje transplanteert waarin je zelf heel veel plezier hebt. Een 2.0 rijdt dan een stuk lekkerder dan een 1600.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast