Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Even voorstellen

Als je nieuw bent op het forum kun je je hier voorstellen en je medeforummers leren kennen

Moderator: n-spoorder

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Re: Even voorstellen

Bericht door bulldog » 14 sep 2015, 23:07

Kijk goed naar het chassisnummer op het rechter binnenscherm of deze origineel en niet ingelast is. Veel GT4 kentekens zijn nl los verkocht en op andere Capri's weer ingelast ( zo ook mijn vorige, is na verkoop los verkocht en op een andere weer ingelast ). Dit is vooral gedaan omdat de GT4 toch een speciale ( zeldzame ) Capri aan het worden is. De Capri waar je naar gaat kijken is een getaxeerd exemplaar. Kijk en beoordeel ook de staat van de Capri zoals die is en zoals die is vermeld op het taxatierapport. De geldigheid van een taxatierapport is 3 jaar. Maak oa op deze punten ook een beslissing ( naast de staat uiteraard ).

Aandachtspunten:
- roest op de binnenschermen bij de veerpoten
- roest achterste spatbordreanden
- roest op de A-stijlen ( kun je oa zien als je de kunststof binnenkappen naast de pedalen en aan de bijrijderszijde even loshaald of tussen en op de scharnieren aan de buitenzijde )
- roest bij de achterklepscharnieren
- roest aan het einde van de dorpels
- roest naast de koplampen op de spatschermen en bij het raam in de punten op de spatschermen
- stoelbevestigingen op de bodem

Ben vast nog punten vergeten, kan gewoon worden aangevuld.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 14 sep 2015, 23:22

Haha, mijn Capri had Al die punten die Bulldog hier noemt, maar dan maal 2. Maar is toch nog redelijk goed gekomen.
Afbeelding

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 14 sep 2015, 23:31

3500 voor een mk3...
Dat is te duur voor een slechte, maar te goedkoop voor een hele goede.
Zal er een beetje tussenin hangen, als de prijs ergens op gebaseerd is in ieder geval.
En overigens jammer dat hij is overgespoten en nu de typerende gt4 striping mist.
Weet eigenlijk niet of die nog ergens te bestellen is.
Succes met de bezichtiging van de Capri.
Afbeelding

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 14 sep 2015, 23:42

Dat is wel iets wat je zou kunnen verwachten, goed dat je het benoemt. Ik heb zelf ook wat extra research gedaan naar de GT4. Wist er nog niet heel veel vanaf.
Ja er zijn veel punten om op te letten. Ik heb zelf ook al een hele waslijst. Maar daar kan ik de stoel bevestiging en de A-stijlen nu ook aan toevoegen.

@Capri76Ron, of dit plaatwerk overgespoten of een 2e set is weet ik niet. Er staat bij dat hij nog vele onderdelen had.
De koper kon meenemen wat die wou, t mocht alles of niks zijn. Prijs blijft het zelfde.
Dat geeft mij wel wat argwaan, maar dat kun je het beste bevestigen of te niet doen door hem in het echt te zien
Hij zei dat hij qua onderdelen 'bijna 3 complete Capri's kon bouwen'. Bij wijze van spreken natuurlijk. Ik zal het zaterdag eens bekijken, ik ga ernaar vanuit dat die staat weg te rotten. Dan kan het altijd meevallen

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 15 sep 2015, 08:18

Vergeet vooral geen magneet mee te nemen ;-). Als het opgelapt is kan het er allemaal mooi uitzien aan de buitenkant, maar dat zegt dat niet perse iets over de staat. Kijk bijvoorbeeld goed naar de a stijlen en onderkant van de deuren.

Wat mij opvalt is dat deze Capri al sinds juli te koop staat en deze al 38 keer als favoriet is opgeslagen, maar nog niet is verkocht. Als het een hele goede zou zijn was die voor die prijs al lang verkocht. Neemt niet weg dat het een goede prijs kan zijn voor deze Capri. Zoals al gezegd een slechte Capri is snel gekocht, dus bij twijfel niet doen. De laatste tijd zijn er voor 4500 a 5000 euro een aantal Capri's aangeboden die van goede kwaliteit zijn. Voor dat budget moet het dan ook lukken een goed exemplaar te vinden als je de tijd er voor neemt.

Taxatie zegt overigens ook niet alles, zeker niet al het een online taxatie betreft. Zo'n taxatie is waardeloos en zegt vrijwel niets over de waarde. Daarbij is de taxatiewaarde niet de verkoopwaarde.

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 15 sep 2015, 09:04

Een magneet? Ik neem aan om te kijken waar plamuur is gebruikt?
Klopt, hij had (als ik hem in alles mag geloven) ook al een aantal geïnteresseerden, Maar die lieten niks meer van zich horen. (allemaal voor de bezichtiging)

Over de telefoon klonk hij zeker van zijn zaak. Ik heb hem direct ook een aantal vragen gesteld over de staat en bezichtiging.
Ik citeer: 'Hij heeft geen gebreken zowel motorisch als plaatwerk, Je mag hem zolang je wil bekijken, hij kan bij mij thuis op de brug, een proefrit is natuurlijk geen probleem.'

Ik heb zelf ook een beetje argwaan, maar goed ik neem ruim de tijd om hem helemaal te bekijken. Ik neem ook pas een paar dagen later de beslissing of ik hem wil kopen. Eerst maar is laten bezinken

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 15 sep 2015, 11:11

Probeer ook onder het tapijt op de vloer te kijken.
Toen we de mijne gingen strippen, en het tapijt eruit ging, bleek dat de koker aan de bijrijderszijde over een stuk van ongeveer een halve meter compleet los gerot was.
Daar kon ik m'n hand gewoon insteken.
Ik heb mijn Capri destijds (onwetend) voor 15.00 euro gekocht, en de teller staat in totaal al bijna op 15.000 (let op het extra nulletje!!!), inclusief lassen, strakzetten, spuiten, ander interieur, nieuw en gebruikt plaatwerk, motor revisie, enz, enz.
Als ik het van te voren had geweten, had ik m zeker niet gekocht en was ik op zoek gegaan naar een Capri van rond de 7 a 8 duizend, die aanzienlijk beter zou moeten zijn.
Maar spijt heb ik er zeker niet van.
Van de andere kant gezien...
Als er toch laswerk aan de Capri zit, wat maakt het dan uit of je er een stukje in moet zetten van 10 cm, of een halve meter?
Feit is wel, dat als je alles zelf doet, je ook zeker weet dat het goed is gedaan.
Maar laat je zeker niet afschrikken door al deze horror verhalen.
Het kan ook meevallen...
Afbeelding

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 15 sep 2015, 12:20

Ai, dat zijn nare dingen om tegen te komen.
Typ foutje denk ik, voor 1500 zul je vast bedoelen

De kilometerteller, dat die tot de 100.000 gaat vind ik wel stijl. Maar dan is inderdaad nu de vraag hoevaak is die rond geweest.
Ik zit te twijfelen of ik de RDW kilometer check moet doen. Zou ik daar goed aan doen, iemand ervaringen mee?

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 15 sep 2015, 12:34

Ga maar rustig uit can een 2 of een 3 ervoor. Dat is heel normaal voor een Capri van die leeftijd.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 15 sep 2015, 14:34

Mc.Murc schreef:Ai, dat zijn nare dingen om tegen te komen.
Typ foutje denk ik, voor 1500 zul je vast bedoelen
Ja, inderdaad.
Het puntje staat niet helemaal op de goede plaats.
Afbeelding

Plaats reactie