Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Even voorstellen

Als je nieuw bent op het forum kun je je hier voorstellen en je medeforummers leren kennen

Moderator: n-spoorder

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Re: Even voorstellen

Bericht door Capri76Ron » 15 sep 2015, 14:40

Ik denk dat ze die km stand bij de RDW ook niet precies weten.
Heb ooit gehoord van m'n garagebedrijf dat ze de stand doorgeven die op de teller staat.
Als dat waar is is 120.000 dus 20.000.
Misschien dat iemand hier daar wat meer uitsluitsel over kan geven?

Maar hoe belangrijk is de km stand?
Als je gaat restaureren, ga je vanzelf e.e.a. vervangen lijkt me.

En als je Capri er weer netjes bij staat, is een paar duizend euro voor een motorrevisie ook niet meer zo erg!!!
Heb ik ook laten doen destijds.
Je kunt per slot van rekening niet met een puntgave Capri aan komen rijden, die vervolgens van alle kanten olie lekt en een rookgordijn fabriceert!!!
Afbeelding

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 15 sep 2015, 15:04

Oke oke, dat is dus niet bepaald de moeite waard.
De kilometerstand, meer voor mijn eigen indicatie wat er qua onderhoud en reparaties aan kan gaan komen. Wat natuurlijk ook weer per auto verschilt.

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 15 sep 2015, 18:32

De kilometerstand, meer voor mijn eigen indicatie wat er qua onderhoud en reparaties aan kan gaan komen. Wat natuurlijk ook weer per auto verschilt.
Dat is moeilijk te zeggen voor een auto van die leeftijd. Boekje heeft in dat geval geen waarde. Zijn teveel factoren van invloed. Als een Capri langere tijd heeft stilgestaan, kan dat juist een negatieve invloed hebben. Bijvoorbeeld op rubbers en keerringen. Die drogen uit. Ga er vanuit -zeker als je hem dagelijks wil gebruiken- dat je regelmatig onderhoud zult hebben aan de Capri.

Om de toestand van de motor te achterhalen zijn er mogelijkheden die een indicatie kunnen geven. Bijvoorbeeld door de compressie te meten.

Wellicht dat je een oproep kunt doen op het forum met de vraag of er iemand tijd heeft mee te gaan naar de bezichtiging.

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 16 sep 2015, 08:24

Ja dat regelmatig onderhoud daar heb ik geen moeite mee. Althans, nog niet. Ik denk dat als ik 3 maal per week stil sta en druk aan het sleutelen moet, dat ik er af en toe wel flauw van word. Maar goed, dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden voor je er überhaupt over denkt om zo'n oude auto te kopen.

De compressie in de motor meten. Daar vraag je me wat, ik zal het Bernd (de monteur) vragen of die dat kan.

Ik geloof best dat er mensen zijn die eventueel zouden willen helpen. Maar ik neem een monteur, een ervarene oldtimer rijder mee (wel amazone's) en mijn meisje. In totaal dus 4, wat ik voor een bezichtiging eigenlijk al te veel vind.

Maar voor ik een beslissing neem zal ik zeker wat foto's posten. Misschien dat hier op het forum mensen hun expert-oog erop kunnen laten vallen, in hoeverre dat op foto's kan.

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 16 sep 2015, 08:32

Mijn twijfels heb ik nog wel of ik mijn huidige auto, een onbenullig brute VW polo.1.4 uit 2000, als reserve erbij moet houden. Hij is niet duur per kwartaal maar wel dubbele premie betalen.

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 16 sep 2015, 09:49

Als je met de Capri aan de oldtimerregeling meedoet, mag je in december, januari en februari de weg niet op. Dat mag pas vanaf 40 jaar en ouder. Anders betaal je de volle mep wegenbelasting.
Afbeelding

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 16 sep 2015, 10:12

Ja daar heb ik ook naar gekeken, Het leek mij ook wat. Alleen dan 3 maand niet rijden met de capri. Dat vind ik wel een minpuntje.
Ik neig wel om dat te doen, maar zal er nog even over nadenken ;)

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 16 sep 2015, 10:22

Ik betaal voor mijn Capri ongeveer 90 euro per jaar met de oldtimer regeling.
Als ik de volle mep betaal, is dat 360 euro per jaar.
Voor mijn daily (Opel Astra uit 2000) betaal ik 480 euro per jaar.
2 auto's rijden is voor mij in wegenbelasting dus maar 210 euro per jaar extra.
Jouw Polo zal zelfs nog wel iets goedkoper zijn om erbij te houden.
Afbeelding

Mc.Murc
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Mc.Murc » 16 sep 2015, 13:19

Zeg maar dat je per jaar 120,- kwijt bent, 10,- per maand. Dat is t punt niet. Alleen dan komt de verzekering erbij.
Daar zit ik nu over te denken en te rekenen.
O.a. Omdat de polo op naam van me vader staat, ivm 80% korting door schadevrije jaren en ik jaren spaar met me brommer.

Maar nu zit ik even te kijken wat het goedkoopste is. Als ik de polo of de capri op zijn naam laat zetten of dat het mogelijk is dat ze allebei op zijn naam staan. Maar daar ga ik vanavond thuis maar is verder naar kijken achter de pc. Internet op de telefoon is net te langzaam om fatsoenlijk te kunnen zoeken :/

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 16 sep 2015, 13:34

Oldtimerverzekering voor mijn Capri kost 8 euro per maand voor de standaard verzekering.
Die kon ik alleen afsluiten als ik een daily driver bij dezelfde verzekeringsmaatschappij in de polis had.
Als ik alleen de Capri zou verzekeren kon ik geen oldtimerverzekering afsluiten.
Afbeelding

Plaats reactie