Even voorstellen
Moderator: n-spoorder
Re: Even voorstellen
Nou dat is dus precies het probleem.
Ik kan wel een oldtimer verzekering afsluiten. Maar dat kan maar tot max. 15K per jaar. Ik zou er wel meer mee willen rijden, dat kan je ook invullen maar dan word je doorgestuurd naar de gewone auto verzekering. Dat is bij de zelfde verzekeraar als waar de polo verzekerd is.
Ik kan wel een oldtimer verzekering afsluiten. Maar dat kan maar tot max. 15K per jaar. Ik zou er wel meer mee willen rijden, dat kan je ook invullen maar dan word je doorgestuurd naar de gewone auto verzekering. Dat is bij de zelfde verzekeraar als waar de polo verzekerd is.
- Capri76Ron
- Zilveren lid
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
- Locatie: Baarle-Nassau
Re: Even voorstellen
Die 15000 km is bij mij ook, maar vraag me af hoe dat gecontroleerd wordt...
Ik ga daar gemiddeld genomen ook overheen, maar heb er nooit iets over gehoord.
Ik ga daar gemiddeld genomen ook overheen, maar heb er nooit iets over gehoord.
Re: Even voorstellen
Hmm.. Dat is een goeie.
Ik ben hier dus echt niet goed in en nu zullen jullie mij gaan zien als een moederskindje. Want nu komt de magische zin: Ik zal het vanavond eens 'aan mijn moeder vragen'.
Die nog wel wat kennis qua dit soort dingen
Ik ben hier dus echt niet goed in en nu zullen jullie mij gaan zien als een moederskindje. Want nu komt de magische zin: Ik zal het vanavond eens 'aan mijn moeder vragen'.


Die nog wel wat kennis qua dit soort dingen

Re: Even voorstellen
Het wordt gecontroleerd kan ik je vertellen. Wordt geregistreerd bij de APK. Problemen zijn er pas als je een beroep doet op je verzekering.
Gezien je ervaring en de hoeveelheid km's die je van plan bent jaarlijks met de Capri te rijden vraag ik me af of je er verstandig aan doet om voor dagelijks vervoer een Capri aan te schaffen. Zeker niet als je geen alternatief vervoer hebt. Zou daar nog even goed over nadenken. Als auto voor erbij, naast je polo is het natuurlijk prima.
Gezien je ervaring en de hoeveelheid km's die je van plan bent jaarlijks met de Capri te rijden vraag ik me af of je er verstandig aan doet om voor dagelijks vervoer een Capri aan te schaffen. Zeker niet als je geen alternatief vervoer hebt. Zou daar nog even goed over nadenken. Als auto voor erbij, naast je polo is het natuurlijk prima.
- Capri76Ron
- Zilveren lid
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
- Locatie: Baarle-Nassau
Re: Even voorstellen
Ik vraag zo vaak wat aan m'n moeder!Mc.Murc schreef:Hmm.. Dat is een goeie.
Ik ben hier dus echt niet goed in en nu zullen jullie mij gaan zien als een moederskindje. Want nu komt de magische zin: Ik zal het vanavond eens 'aan mijn moeder vragen'.![]()
![]()
Die nog wel wat kennis qua dit soort dingen
Hoef je je niet voor te schamen hoor.

- n-spoorder
- site admin
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
- Locatie: Tiel
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Dus je wilt een Capri oldtimer, je vind hem mooi, je koestert hem enz. Vervolgens wil je er in de wintermaanden mee door weer en wind en pekel. Ik geef je als advies, ga voor de oldtimer regeling en neem je Capri alleen als het mooi weer is. Houd je Polo erbij voor daily drive.Ja daar heb ik ook naar gekeken, Het leek mij ook wat. Alleen dan 3 maand niet rijden met de capri. Dat vind ik wel een minpuntje.
Ik neig wel om dat te doen, maar zal er nog even over nadenken
Je kunt alle auto's op naam van je Pa zetten maar je zult toch eens een keer zelf moeten beginnen met no-claim opbouwen. Ten tweede zal je vader vast opgeven dat hij de vaste bestuurder is, anders krijgt hij die korting niet. Bij schade gevallen kun je hier problemen mee krijgen.
Ik heb alle auto's op de zaak staan behalve mijn Capri. Officieel heb ik dus maar 1 auto. Deze heb ik zonder problemen kunnen verzekeren voor nog geen 100,00 per jaar zonder dat ik een daily auto hebt. Inmiddels is mijn Capri al weer een aantal jaren all-risk verzekerd.
Er zijn veel mensen die denken goedkoop te kunnen rijden met een oldtimer. Niets is minder waar. Als je elke dag wilt gaan rijden met je Capri zul je regelmatig moeten sleutelen, dan weer de lagers, dan weer remmen, dan weer motorisch of koppeling en ga zo maar door. Probleemloos rijden kan wel na een volledige en goede restauratie.

Groetjes N-spoorder
Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS
http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/
Re: Even voorstellen
Ik durf toch met een zekere zekerheid te zeggen dat ik een 1 voor mn 24000 heb.bulldog schreef:Ga maar rustig uit can een 2 of een 3 ervoor. Dat is heel normaal voor een Capri van die leeftijd.
maar ik baseer het alleen op de staat van mn cilinders. zeker weten doe je het nooit.
de 4 cilinder is een vrijwel onverwoestbaar blok, heb zelf 800km zonder water gereden (lang verhaal) kop is over de 200graden geweest en niks mis mee, niet eens krom.
de mijne was ook "maar" 2250, heeft wat plekjes maar voor zover ik weet (daar kan de val zitten) zijn er niet echt hele rotte plekken.
het is ook een beetje geluk hebben, je kan niet alles zien.
voor wat betreft de polo.
ik zou em houden! war n-spoorder hierboven al zei. je wil je capri niet rijden in de sneeuw, niet alleen de kans dat je hem met zn achterwiel aandrijving makkelijker van de weg af stuurt maar ook zeker de pekel en rommel.
de capri heeft geen binnenste wielkasten (al zijn aftermarket dingen te verkrijgen) dit betekend dat de pekel en troep op een heleboel plekken kan komen waar je het absoluut niet wilt hebben!
en al dat oude staal kan het iets minder goed hebben.
onderhoud aan een oldtimer is sowieso anders als aan een "moderne" wagen. iets simpels als zomaar wat brandstof tanken kan al problemen geven (bijv E10 tanken, vreet rubbers en pakkingen op in de carb)
Zelf heb ik mijn capri nu 5 jaar, vanaf mn 20e alles opgetelt in die 5 jaar heeft ie me (buiten onderhoud en rijden) 600 euro verzekering gekost en 2 jaar belasting van 96 euri dus 800 in 5 jaar. met mijn portemonee is da niks.
en 3 maanden niet rijden.. tja das (kort brabants samengevat) kut. maar zodra je hem weer start die eerste keer dan is het wel extra extra leuk!
wat bulldog op de 2e pagina heeft gezet is een best compleet lijstje.
let wel dat als de motor slecht loopt het niet altijd aan de motor ligt kan ook afstelling zijn.
maar met een oldtimer monteur fanaat dinges moet dit wel uit te sluiten zijn.
dit is zo ongeveer wat ik er van kwijt wil

Re: Even voorstellen
Allereerst, iedereen nu en alvast bedankt voor de tips en het advies. Leer in een paar dagen heel wat bij.
Ik heb er vanavond nog eens over na gedacht en ja, het is wel het verstandigste om de polo paraat te houden en de capri op secundair.
Over in de winter rijden, pekel, slecht weer, glad/nat wegdek, enz. Jullie hebben helemaal gelijk. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen.
Het no-claim bouw ik momenteel op met de brommer. Anders had de polo vanaf de aanschaf op mijn naam gestaan. Dat tweede heb ik even opgezocht, maar daar kunnen inderdaad consequenties aan zitten die niet mis zijn.
Dat de capri geen binnenste wielkasten heeft is ook nieuw voor mijn oren. Dat is zoals jezelf al zegt (nog) een reden om niet in de winter te rijden.
Op het financiële vlak kan ik het me ook veroorloven, maar als ik oldtimer verzekeringen vind van 10,- per maand en van 50,- vind ik dat nogal een verschil. Dat vraagt naar wat onderzoek vind ik zelf.
Ik geloof graag dat na 3 maand stilstand, de capri voor het eerst weer starten om mee te rijden een heerlijk moment is.
Nogmaals bedankt
Ik heb er vanavond nog eens over na gedacht en ja, het is wel het verstandigste om de polo paraat te houden en de capri op secundair.
Over in de winter rijden, pekel, slecht weer, glad/nat wegdek, enz. Jullie hebben helemaal gelijk. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen.
Het no-claim bouw ik momenteel op met de brommer. Anders had de polo vanaf de aanschaf op mijn naam gestaan. Dat tweede heb ik even opgezocht, maar daar kunnen inderdaad consequenties aan zitten die niet mis zijn.
Dat de capri geen binnenste wielkasten heeft is ook nieuw voor mijn oren. Dat is zoals jezelf al zegt (nog) een reden om niet in de winter te rijden.
Op het financiële vlak kan ik het me ook veroorloven, maar als ik oldtimer verzekeringen vind van 10,- per maand en van 50,- vind ik dat nogal een verschil. Dat vraagt naar wat onderzoek vind ik zelf.
Ik geloof graag dat na 3 maand stilstand, de capri voor het eerst weer starten om mee te rijden een heerlijk moment is.
Nogmaals bedankt
- Capri76Ron
- Zilveren lid
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
- Locatie: Baarle-Nassau
Re: Even voorstellen
Check deze GT4 ook even!
Ziet er goed uit op het eerste gezicht.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Ziet er goed uit op het eerste gezicht.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
- caprijan
- Gouden lid
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:09
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Capri76Ron schreef:Check deze GT4 ook even!
Ziet er goed uit op het eerste gezicht.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr

Staat bij Johan Dijkman te koop.
En de zilveren GT4 heeft ook de originele striping die er op hoort te zitten en
van binnen ziet ie er ook beter uit.
Als je het mij vraagt zou ik voor de zilveren gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast