Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Hallo!

Als je nieuw bent op het forum kun je je hier voorstellen en je medeforummers leren kennen

Moderator: n-spoorder

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Contacteer:

Hallo!

Bericht door Krijnen » 14 dec 2012, 22:27

De 1e Capri kocht ik op mijn 19e in 1981. Mijn laatste verkocht ik begin deze eeuw. Over en uit met de Capri’s. Dacht ik. Nee hoor. In gedachten hoorde ik steeds de V6 weer rond de 3000 toeren over de weg rijden. Dat geluid…rustig en zwaar van klank. In gedachen zat ik weer diep in de stoel van mijn mk3 Ghia. Heb ik er de tijd voor? Weinig. Stalling? Tsja, zonder elektra, maar toch een garagebox. Wat vind mijn vriendin ervan? “je moet het zelf weten”. En zo staat er sinds 2 weken geen perfecte, maar fraaie originele Mk3 2.3 Ghia in de garagebox. Belgische import, bouwjaar 1982 met zo te zien 100.200 km op de teller.
Oude liefde…….. geweldig toch!

Mijn naam is Marc, ben nu 50. Geboren in Den Haag, woon al lang in Haarlem en ik heb een fietsenwinkel., die veel tijd opslokt. Naast de Capri heb ik als hobby’s mijn racefietsen waar ik op train, klassieke bromfietsen uit de jaren 50 en 60, affijn ik vind alles mooi wat wielen heeft met voorliefde voor klassiekers. Ik zal niet vaak op het forum komen, maar wie weet het lijkt me wel leuk. Ik ben geen begenadigd automonteur. In de vroegere Capri tijd waren de Capri’s in onderhoud bij Gerrit van Dongen uit Ens.

Hierbij een foto van de in 2011 geïmporteerde auto uit België.
Capri 2.3 ghia 9-12-2012.jpg
Capri 2.3 Ghia februari 1982
Capri 2.3 ghia 9-12-2012.jpg (72.89 KiB) 2664 keer bekeken
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Re: Hallo!

Bericht door jvdiest » 14 dec 2012, 22:35

Hallo Marc, welkom op het forum. Leuk dat je ondanks hetgeen je beschrijft toch weer een Capri hebt aangeschaft.
Zie ik goed dat de Capri een vinyl dak heeft? Zie je niet veel bij de Capri 3.

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 14 dec 2012, 23:47

Welkom op het forum. Die MK3 ziet er zo op de foto wel heel goed uit. Dat V6 geluid is inderdaad verslavend. Ik heb een 2.8i uit 1981. Ik hoop toch dat je vaker op het forum komt. Veel plezier met de capri en ik hoop je een keer te ontmoeten op een meeting.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door caprijan » 15 dec 2012, 00:25

Welkom op het forum Marc, mooi verhaal, zo ging het met mij ook. Vroeger capri gereden, had mijn eerste capri
ook in 1981 gekocht en na jaren zonder te hebben gezeten nu weer een capri, oude liefde roest niet zal ik maar zeggen.
Veel plezier met je capri, ziet er mooi uit ;f En graag tot ziens op onze capri meetings.
groetjes caprijan.

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 15 dec 2012, 07:19

Welkom op het forum en veel post een leesplezier gewenst. De Capri ziet er inderdaad heel mooi uit zo op de foto ;f . Zelf heb ik een 2.3 Ghia uit 1979.
jvdiest schreef:Hallo Marc, welkom op het forum. Leuk dat je ondanks hetgeen je beschrijft toch weer een Capri hebt aangeschaft.
Zie ik goed dat de Capri een vinyl dak heeft? Zie je niet veel bij de Capri 3.

De eerste serie van de Capri 3 Ghia kwamen met een skai dak net als de Capri 2. De latere series weet ik niet zeker.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

basgarnaat
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door basgarnaat » 15 dec 2012, 09:36

hoi,
veel plezier met je capri, vanaf de foto ziet ie er mooi uit hoor
FORD CAPRI MKII 2.0V6

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 15 dec 2012, 10:56

Hoi,

Zie er goed uit. Mooie kleur ook.
Veel plezier ermee. We hopen je hier toch veel tegen te komen. Er zit hier veel kennis en daarnaast een hoop lol.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Contacteer:

Bericht door Krijnen » 15 dec 2012, 14:23

Dank allen voor de leuke reacties! De zaterdagen ben ik aan mijn winkel gebonden, maar op zondag heb ik de tijd deels aan mezelf. Als er gelegenheid is kom ik naar een evenement. Ik ga ook zeker de technische artikelen op deze website bekijken, ik zal toch meer zelf gaan doen dan vroeger.

1982 was het laatste jaar dat de Ghia werd geproduceerd. Ik heb wel een orginele NL Ghia gezien met een 1983 kenteken, maar ook deze was in 1982 gebouwd. Het vinyl dak was toen een optie, voor deze auto origineel. Het typeplaatje onder de motorkap noemt kleur 3A2. Op de website van een zwitserse capriclub vond ik alleen de "A" terug, dat staat voor een zwart vinyl dak. De kleurcode kon ik daar niet terugvinden. De code voor het interieur vond ik ook niet, bij "trim"staat de code "G1". Er zit geen schuif/kanteldak in, had wel mooi geweest. Voor Nederland was dit standaard. Verder apart vind ik de "joystick"midden onder het dashboard voor het electrisch verstellen van de rechter spiegel, dit heb ik nog niet gezien.

Vorige week de banden laten vervangen. 3 banden hadden productiecode 1982 en waren vierkant. 1 was er van 1992. Allemaal Uniroyal. In 1982 waren blijkbaar ook de eerdere Ghia velgen op, dus deze heeft de S velgen die sinds laat 1980 op de S uitvoering zaten. Bodem is klokgaaf, de auto komt uit een faillissement en heeft heel lang stilgestaan. Historie = onbekend. Geen boekjes, niets. Hierbij een foto van het interieur.
Bijlagen
Capri 2.3 ghia interieur.jpg
Capri 2.3 ghia interieur.jpg (33.58 KiB) 2643 keer bekeken
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 15 dec 2012, 15:28

Krijnen schreef:Dank allen voor de leuke reacties! De zaterdagen ben ik aan mijn winkel gebonden, maar op zondag heb ik de tijd deels aan mezelf. Als er gelegenheid is kom ik naar een evenement. Ik ga ook zeker de technische artikelen op deze website bekijken, ik zal toch meer zelf gaan doen dan vroeger.
Historie = onbekend. Geen boekjes, niets. Hierbij een foto van het interieur.
Zo te zien heb je een goede koop gedaan. Interieur ziet er fraai uit.
De diverse meetings willen op zaterdag avond ook erg gezellig zijn, dus als je de kans hebt, zeker niet nalaten.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 15 dec 2012, 17:40

Bij mij is het skai dak ook origineel alleen wel met schuif- kanteldak. Ik heb alleen het skaidak er niet meer opzitten.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Plaats reactie