Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Perana

Plaats hier alles over de Capri 1

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
BlueFiesta
Beginnend lid

Perana

Bericht door BlueFiesta » 30 apr 2017, 01:33

Ik kwam laatst bij een auto-evenement een aparte Capri tegen.

[Hier had ik foto's, maar die blijken te groot. Volg deze link: http://s181.photobucket.com/user/BlueFi ... sort=2&o=6 ]

Dit brute beest was nauwelijks meer te herkennen, maar is een uit Zuid-Afrika afkomstige Perana. Dit exemplaar is duidelijk niet meer stock. Wat je daarvan vindt is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vond het iig genoeg de moeite waard om er hier even melding van te maken, temeer omdat dit exemplaar pas kort in Nederland is. Voor zover mij bekend is dit ook de enige Perana in Nederland, maar ik hoor graag wanneer ik daarin ongelijk heb.
Afbeelding

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Re: Perana

Bericht door Caprimaster » 30 apr 2017, 07:30

Zeer waarschijnlijk is deze Perana al jaren in Nederland en heeft hij sinds Februarie jl het kenteken.

Ik weet dat er al jaren een Perana in Nederland is maar die had problemen om een kenteken te krijgen omdat deze uit een niet EU land kwam.
Mogelijk dat dit dezelfde betrefd.
Aan de foto te zien heeft hij een vrij gangbare Rally Safari packadge welke je op meerdere Capri Perana's tegenkomt.

Het is Capri nummer 11 met een Nederlands V8 kenteken.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

BlueFiesta
Beginnend lid

Bericht door BlueFiesta » 30 apr 2017, 12:56

Ik wist niet dat er een speciaal Rally Package was dat geleverd werd op de Perana, aangezien ik alleen de lage uitvoering kende. Weer wat geleerd, bedankt!
Afbeelding

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 02 mei 2017, 20:20

Ik was vorig jaar in Johannesburg, Zuid-Afrika. Vlakbij de garage van Basil Green, die de Perana's maakte.
Is gewoon een Ford dealer en ik had van te voren gelukkig al uitgezocht dat daar niets te vinden viel.
Gelukkig maar, want ik had geen tijd om er langs te gaan ; )

Wel één van de gaafste Capri's ooit gemaakt.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

capriforever
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door capriforever » 10 mei 2017, 11:06

BlueFiesta schreef:
30 apr 2017, 01:33
Ik kwam laatst bij een auto-evenement een aparte Capri tegen.

[Hier had ik foto's, maar die blijken te groot. Volg deze link: http://s181.photobucket.com/user/BlueFi ... sort=2&o=6 ]

Dit brute beest was nauwelijks meer te herkennen, maar is een uit Zuid-Afrika afkomstige Perana. Dit exemplaar is duidelijk niet meer stock. Wat je daarvan vindt is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vond het iig genoeg de moeite waard om er hier even melding van te maken, temeer omdat dit exemplaar pas kort in Nederland is. Voor zover mij bekend is dit ook de enige Perana in Nederland, maar ik hoor graag wanneer ik daarin ongelijk heb.
Heb je nog contact gehad met de eigenaar BlueFiesta? Weet jij waar de beste man vandaan komt of hoe die heet? En zou ik de foto's mogen ontvangen in groot formaat? Voor het clubblad. Stuur ze maar naar redactie@fordcapriclubnederland.nl Alvast bedankt.

BlueFiesta
Beginnend lid

Bericht door BlueFiesta » 24 mei 2017, 21:55

capriforever schreef:
10 mei 2017, 11:06
Heb je nog contact gehad met de eigenaar BlueFiesta? Weet jij waar de beste man vandaan komt of hoe die heet? En zou ik de foto's mogen ontvangen in groot formaat? Voor het clubblad. Stuur ze maar naar redactie@fordcapriclubnederland.nl Alvast bedankt.
Inmiddels via de mail contact gehad.
n-spoorder schreef:
01 mei 2017, 22:36
Hier de foto. Gewoon even verkleinen.
Hmmm... Laat ik zeggen dat ik iets minder blij ben dat 'ie nu is gehost op een plek waar ik er geen invloed meer op heb. Mag die weer weg? Ik heb 'm inmiddels overgenomen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie