Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Capri GTR 3 liter en ronde dubbele koplampjes

Plaats hier alles over de Capri 1

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Capri GTR 3 liter en ronde dubbele koplampjes

Bericht door caprikoos » 06 mei 2014, 13:22

Heb een Capri GTR ontdekt. Staat al 25 jaar in een schuur en is gedemonteerd, op de achteras (orig. diff. 3.09:1) na.
Is originele auto uit, naar ik meen 1973 met slapend kenteken. Ook op kenteken een Capri GTR 3.0
Kon er op internet niet veel over teruglezen, behalve dat de R in GTR staat voor......"rallypakket" en houdt in dat deze Capri's werden geleverd in een bepaald kleurpatroon of met speciale striping ? En verder een iets aangepast dashboard met naar ik mee een toerenteller e.d.
Verder dus een 3 liter motor en ronde koplampen, zoals bij de RS uitvoering. Verder las ik dat deze type's maar kort in productie zijn geweest.

Eigenaar heeft 25 jaar geleden al wat laswerk verricht zoals nieuwe dorpel e.d.
Rechter spatbord was slecht en gedemonteerd. Goede vervanger is aanwezig. Linker spatbord zit er nog op en is nog goed. Motor is eruit en is los.
De handgeschakelde 4 bak is er uiteraard ook uit. Bekleding zoals stoelen en banken, deurbekleding e.d. ligt bij familie ergens op zolder en moet nog goed zijn.

Voor zover het mogelijk was om te zien, moeten beide wielkuipranden achterzijde vervangen en dorpel links. Misschien ook nog wel wat laswerk aan de bodem, maar kon niet alles goed bekijken aangezien de auto zonder voorpoten in een duistere schuur stond en zoals je vaker tegenkomt...inmiddels als tafel heeft gediend en bedekt was met kleden en allerlei ander zaken. Kon dus ook niet even snel naar buiten gebracht worden om na 25 jaar het daglicht weer eens te aanschouwen.
Heb geen bumpers gezien en dus ook niet of dit van die korte hoekbumpertjes waren en vergeten de eigenaar er naar te vragen.
Eigenaar had in de loop der jaren wel zo nu en dan wat goede onderdelen erbij verzameld om de niet meer goede te gaan vervangen.
Volgens eigenaar is de auto helemaal compleet, doch verdient restauratie.

Zoals de auto erbij stond heb ik wel een bod gedaan, maar eigenaar wilde eigenlijk het dubbele hebben. Heb gevraagd om mij maar even terug te bellen en na te denken over mijn bod. Heeft teruggebeld en vertelde mij dat hij even hier en daar had geinformeerd en dat zijn aanvankelijke vraagprijs blijkbaar alleen al de waarde vertegenwoordigde van de 3 liter motor, bak en achteras !!

Zonder eerst verder op de vraagprijs in te gaan, zou ik jullie mening wel eens willen horen. Ik weet dat het moeilijk is om hier misschien iets over te zeggen, zonder dat je de auto hebt bekeken, maar toch waag ik de gok..........wat zou zo'n project, zoals ik heb omschreven, dan waard zijn ??

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid

Re: Capri GTR 3 liter en ronde dubbele koplampjes

Bericht door caprighia » 06 mei 2014, 19:05

De bumpers die er op horen zijn de gewone standaard .
De waarde ? M.i. de waarde v/d. losse onderdelen , niet meer .
Motor mag dan misschien wel los zijn ,maar er wacht vrijwel zeker een complete revisie na zoveel jaren stilstaan.
De a. as is er ook nog bij , maar die kan misschien even veel muziek maken als een straat orkest .
Ronde koplampen zal de man er zelf wel hebben opgezet , volgens mij zaten die er in Duitsland en Zwitserland (en USA) wel op,
Interieurs (skai) kunnen er na zoveel jaar leuk uitzien , maar na enig gebruik scheuren ze overal ,het spul is meestal bros geworden omdat de weekmaker eruit verdampd.
Heb zelf ook pas een 1973 gekocht , vorige week de hoedenplank even gedemonteerd voor het plaatsen van speakers , de afwerkstripjes (bruin)vielen in stukjes uiteen .Ook de stoelen zijn hard en scheuren overal .
De skai is nergens meer te krijgen , is een soort nepvlechtwerk.
Ik zou zeggen bezint eer ge begint ,heb al veel afgeblazen projecten gezien ,je kunt er financieel helemaal op leeglopen.
Hooguit een paar duizend euro , alleen als die kompleet is .

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door caprikoos » 06 mei 2014, 20:57

@Caprighia

Bedankt voor je snelle reactie en goede raad.
Ik had er inmiddels al vanaf gezien. Vraagprijs was inderdaad een paar duizend euro en ik bood de helft.
Heb hier trouwens nog genoeg projecten staan die eindelijk ook eens de aandacht verdienen en die de nodige kosten met zich meebrengen, om ze weer gerestaureerd te krijgen.
Maar ja.........dan zie ik weer zo´n type, die ik nog niet heb........en begint het toch weer te kriebelen.
Ik ga deze zomer dan eerst maar verder met mijn simpele MK1 V4 1500, waarvan het nodige laswerk al grotendeels af is en ik bezig ben om hem spuitklaar te maken.
Van dat project zal ik nog wel eens een topic maken met foto´s e.d. van de restauratie.

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 07 mei 2014, 22:16

Je kunt beter tijd en budget hebben om één capri perfect te maken dan dat je drie projecten hebt staan waar geen eind aan komt. Je kunt niet elk type hebben.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door caprighia » 08 mei 2014, 12:57

n-spoorder schreef:Je kunt beter tijd en budget hebben om één capri perfect te maken dan dat je drie projecten hebt staan waar geen eind aan komt. Je kunt niet elk type hebben.
Alles hangt meestal af van de dikte van de knip , komt bij dat van de eerste generatie Capri,s bijna niets meer te vinden is ,vooral 3.0 l. spul schijnt behoorlijk zeldzaam (lees duur) te worden .
Als je wat ouder word gaat ook de energie/fut ontbreken ,zeker met 3 projecten , bij mij i.i.g. !
Maar goed , ieder z,n ding veel sucses ....

Plaats reactie