Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Plaats hier alles over de Capri 1,5

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door n-spoorder » 22 okt 2012, 21:42

Met de zijpanelen bedoel je waarschijnlijk de binnenbekleding van de deur. Schroef de handgrepen er af. Demonteer het raamslingertje (schroef in het midden achter het kapje). Schuif de rand van de deurhendel richting scharnierkant en dan klikt hij eraf. Nu kun je het scherm van de deur trekken. Hij zit geklikt.
Om de deur aan de bijrijderskant er uit te halen haal je het deurrubber er uit. Je schroeft de drempel er uit. Nu kun je het kunststof scherm tegen de zijkant onderin er uit trekken. Even de vloerbedekking aan de kant doen. Nu kun je de bevestigingspunten van de scharnieren zien. Elk scharnier heeft drie moeren. Deze losdraaien en de deur is er uit.
Aan de bestuurders kant is het lastiger. Je doet hetzelfde als de andere deur, alleen kun je nu alleen bij de onderste scharnier. Om bij de bovenste scharnier te komen ga je als volgt te werk. Schroef de schuine onderkant van het dashboard los. Nu kun je de tellerplaat losschroeven. Deze heeft drie schroeven aan de onderzijde en twee veren aan de bovenzijde. Is even prutsen. Sommigen halen ook het stuur er uit. Nu de tellerplaat er uit is kun je het cockpitje er uit schroeven en naar voren halen. Haal de grote stekker, Km kabel en oliedrukleiding van achteren los. Nu kun je het cockpitje er helemaal uit halen. Demonteer nu het ventilatieroostertje links, is ook lastig. Nu kun je de bovenste scharnier zien. De rest weet je wel.

De gaten in de carosserie waar de scharnieren vast zitten zijn te groot. Daardoor kun je de deuren mooi afstellen.

Succes.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

pascal
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2011, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door pascal » 22 okt 2012, 21:50

mijn mk2 1600s was
Contactpuntopening Motorcraft= 0,60
Contactpuntopening Bosch= 0.40 - 0.50
Grote kans dat dit de zelfde motor is toch?
Groetjes Pascal

The Capri is the best pal I ever had
I'm thunder on the highway lookin bad.bad,bad

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door bulldog » 23 okt 2012, 22:05

Dat zou kunnen vanaf onderen maar dan moet je hem in fasen afzagen ander gaat ie je deur in. Je bent hier een drevel van 8 mm voor nodig. Het handigste is de deur te demonteren.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door n-spoorder » 23 okt 2012, 23:13

Volgens mij moet je de pin van de bovenste scharnier naar beneden slaan anders komt hij tegen je deur. Nadeel is dat als je misslaat je een deuk of schade veroorzaakt. Ik adviseer toch echt om de deur er uit halen zoals ik eerder hebt beschreven en zoals Buldog zegt.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 sep 2011, 16:28

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door caprighia » 24 okt 2012, 15:30

wimfordcapri schreef:Dank allen, zal de raad opvolgen en proberen de deur eruit te halen. Ik ben geen technisch wonder maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen zonder eigenwijs te zijn. Ik kom ook het volgende probleem tegen: Bij het doorschakelen houdt de motor in en slaat soms af. Stationair draait de motor redelijk. Ik zal eerst de afstand van de puntjes controleren, zoals in eerdere reactie. Het is een 1600 Gt, dus ik neem aan met een dubbele carb. Is het inhouden een afstel probleem? En zo ja hoe kun je als leek je eigen maken om een carb goed af te stellen en welke sproeiers. Weer veel vragen en zullen zeker niet de laatste zijn. Bedankt alvast voor de reactie
Bij Ford hadden ze speciale trekkers om de deurpennen te verwijderen ,lijkt een beetje op een gespleten schroevedraaier die breder word zodra hij de pen weer verlaat ,de randjes haken dan achter de pen en zo kun je de pen eruit trekken ,Dan hoef je uiteraard niets aan het dashboard te doen .
Hij slechte oppakken bij overschakelen kan vee loorzaken hebben.
Maar bij het afstellen van de motor altijd in de goede volgorde .
Stel eerst je kleppen, nieuwe of bougie,s afstellen ,vervang je olie ,dit zijn vaste waarden.
Pas dan ontsteking en als laatste de carb.
Het slechte overnemen bij schakelen kan duiden op een kapot acceleratiemembraam , maar de vervroeging , vacuum/mechanisch kan ook dezelfde klachten geven.Wat voor bouwjaar is je Capri trouwens ?
Kontaktpunten gaan meestal niet veel langer dan 10.000 km.mee.

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door n-spoorder » 24 okt 2012, 17:35

Bij mij in Tiel werken bij de Ford garage twee monteurs die er al bijna 40 jaar werken. Ik heb mijn Capri daar af laten stellen en hij was perfect. Het kostte 47,50. Daar kun je niet voor tobben.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 16 sep 2011, 16:28

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door caprighia » 24 okt 2012, 23:10

n-spoorder schreef:Bij mij in Tiel werken bij de Ford garage twee monteurs die er al bijna 40 jaar werken. Ik heb mijn Capri daar af laten stellen en hij was perfect. Het kostte 47,50. Daar kun je niet voor tobben.
Dat is natuurlijk helemaal gemakkelijk ,zeker als je kunt vertrouwen op oudere monteurs die de Capri nog ,,live,, hebben meegemaakt.
Vroeger had ik een (beun) monteur die zelf bij Ford werkte en toen zelf een RS2600 reed , die wist er echt alles van.
Helaas is die ermee gestopt.
Bij de meeste dealers (de zeldzame goede daargelaten) zien ze je liever gaan dan komen met een Capri ,ze verkopen liever nieuwe.

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door macfocus » 25 okt 2012, 07:43

caprighia schreef:.
Bij de meeste dealers (de zeldzame goede daargelaten) zien ze je liever gaan dan komen met een Capri ,ze verkopen liever nieuwe.
Klopt, moet je je voorstellen wat er bij de garage werkt in een stad die nog niet bestond, toen de Capri 2 op de markt kwam...
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door n-spoorder » 25 okt 2012, 17:54

Bij mij kreeg ik te horen van de juffrouw aan de balie, "oh u bent van die oude Capri. Ze vonden het allemaal mooi. Ze stonden er vanmorgen met z'n allen omheen.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: deurpanelen verwijderen + contactpunt afstellen

Bericht door bulldog » 25 okt 2012, 19:53

Kijk dat zijn leuke reacties. Hier krijg je te horen "ruil dat oude lijk maar in" en dat bij een dealer :B
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast