Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Motorkap

Plaats hier alles over de Capri 2

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
gabber32
Beginnend lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2013, 21:10

Motorkap

Bericht door gabber32 » 31 jan 2014, 22:48

De binnenkant van de motorkap is, bij de restauratie, ingesmeerd met bodycoating. Dit is nu allemaal aan het bladderen en loslaten. Logisch bij de temperaturen onder de kap.
Wat is de beste manier om dit spul te verwijderen, zonder de buitenkant te beschadigen?
Ik heb de kap eraf gehaald en op de kop op een laag schuimrubber gelegd.
Ik zelf denk aan het afkrabben met een föhn erbij.
Zou dat kunnen zonder de lak van de buitenkant te beschadigen?

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Motorkap

Bericht door n-spoorder » 31 jan 2014, 22:54

Bij mij zat hij in de dinitron. Ik heb alles met thinner verwijderd. Daar wordt de lak wel dof van maar die kun je daarna met wax weer glanzend krijgen. Ik weet niet of de binnenkant mooi glanzend gespoten is maar dan zou ik eerst een stukje proberen en kijken of er geen lak aan de doek komt. Succes.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

gabber32
Beginnend lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2013, 21:10

Re: Motorkap

Bericht door gabber32 » 31 jan 2014, 23:22

Wat kan ik er het beste opbrengen, nadat de bituum/ bitak verwijderd is?
Primer, menie, hammerrite, hittebestendige lak?

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Motorkap

Bericht door Krijnen » 01 feb 2014, 09:07

Als je de binnenkant weer in de kleur van de auto wil laten spuiten, moet je de kap met 2K primer (laten) spuiten. Als je dat niet wil, kun je alles schuren en kijken of spuitbuslak niet reageert met de onderlaag. Als je tot het metaal schuurt heb je daar natuurlijk niet mee te maken. Goed roestwerend is zinkspray, daarna primer en dan de kleur die je wil aanbrengen. Hittebestendige lak is niet beter tegen hitte bestand dan een gewone lak, het verschil is dat het niet verkleurt. Je kan ook besluiten om motorkapisolatie aan te brengen. Volgens mij had Ed-cars laatst een isolatie te koop. Het motorgeluid wordt dan ook gedempt, dat is even afhankelijk of je dat wilt.

Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

gabber32
Beginnend lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2013, 21:10

Re: Motorkap

Bericht door gabber32 » 23 feb 2014, 00:34

Inmiddels heb ik de bodycoating aan de binnenkant van de motorkap verwijderd met behulp van verfstripper en thinner.
Daarna gespoten met hammerrite temperatuurbestendig.( dit ga ik volgende winter ook gebruiken om het motorblok op te knappen.
Ik wil dit jaar nog geen lak aanbrengen. Eerst afwachten wat de uitwerking is van de hammerrite.

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Motorkap

Bericht door macfocus » 23 feb 2014, 11:00

Hoi,

Je blok kun je met gewonen Hammerite doen. Wel eerst 2 keer goed "afbranden"( het kale ijzer met de brander zo verhitten, dat de oiliefilm opkomt en vervolgens terugtrekt.)
Daarna netjes 2 keer in de Hammerite met de kwast. Vervolgens je pasvlakken met een rvs ( want niet scherp) plamuurmesje.
De koppen moet je echt helemaal afplakken en spuiten met hittebestendige lak ( tot 650 gr).
Houdt prima, alleen direct bij de uitlaten, brand het wat weg, maar bladdert niet.
Voor foto's van mijn project;
http://www.hermanns.nl/blog/2012/capri/verven/
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast