Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Winterproject Motorrevisie

Plaats hier alles over de Capri 2

Moderator: n-spoorder

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door macfocus » 11 dec 2016, 00:10

Lijkt me niet OK, maar ik heb natuurlijk niet gehoord wat jij hoort.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door Caprimaster » 11 dec 2016, 08:38

Nee is niet normaal, en zoals je het zelf al aangeeft hoor je nu iets wat je een vorige keer niet hoorde.

Heb je je zuigerveer slot speling gecontroleerd ??
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door jvdiest » 11 dec 2016, 10:22

Slot speling is goed. zal vanavond een geluidsopname proberen te maken.

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door jvdiest » 12 dec 2016, 20:05

Ik heb alles nog eens nagekeken, maar geen bijzonderheden. Alles goed geolied en een aantal slagen gemaakt, geluid is nu zoals ik had verwacht (onbekende geluid dus weg). Vermoed dat na het honen de nieuwe zuigersveren even moesten "wennen" aan de cilinderwand. Veel anders kan het niet zijn.

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door jvdiest » 02 jan 2017, 21:13

Inmiddels al weer wat verder. Alles staat strak in de lak en blok is bijna helemaal opgebouwd.

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor VHT lak, tegenwoordig alleen nog voor bedrijven te koop. Na een mislukte poging (werkt niet goed samen met Fertan) de kleppendeksel, carterpan en distributiekap erg netjes in de lak gekregen. Heb de lak afgebakken in de oven op 150 graden, wordt hij mooi hard van. Heb speciaal voor de klus een tweedehands over gekocht, damp/geur wil je niet in huis hebben.

Ik heb zelf twee vragen:
-Moet de kop ook zwart meegespoten worden? Is bij het revisiebedrijf geweest en daar schoongemaakt, dus weet niet of er lak op hoort te zitten (wat ik wel vermoed)
- Hoe moet het tandwiel er weer op. Aan een kant (zie foto) zit een verhoging aan de andere kant is hij helemaal vlak. Moet de kant met de verhoging naar de motor toe of juist er vanaf?
Bijlagen
WP_20170102_20_47_23_Pro.jpg
motor2.jpg
motor1.jpg
motor1.jpg (116.86 KiB) 1029 keer bekeken

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door macfocus » 02 jan 2017, 21:18

jvdiest schreef:Inmiddels al weer wat verder. Alles staat strak in de lak en blok is bijna helemaal opgebouwd.

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor VHT lak, tegenwoordig alleen nog voor bedrijven te koop. Na een mislukte poging (werkt niet goed samen met Fertan) de kleppendeksel, carterpan en distributiekap erg netjes in de lak gekregen. Heb de lak afgebakken in de oven op 150 graden, wordt hij mooi hard van. Heb speciaal voor de klus een tweedehands over gekocht, damp/geur wil je niet in huis hebben.

Ik heb zelf twee vragen:
-Moet de kop ook zwart meegespoten worden? Is bij het revisiebedrijf geweest en daar schoongemaakt, dus weet niet of er lak op hoort te zitten (wat ik wel vermoed)
- Hoe moet het tandwiel er weer op. Aan een kant (zie foto) zit een verhoging aan de andere kant is hij helemaal vlak. Moet de kant met de verhoging naar de motor toe of juist er vanaf?
Kop kun je gewoon spuiten. Lijkt me niet dat Ford dat onbehandeld liet.
Ik heb ze gespoten met hittebestendige lak. Paar lagen, niet afgebakken. Dat doen ze wel als het blok draait.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door Caprimaster » 03 jan 2017, 05:40

Kan je ff niet helpen met het tandwiel. Kan zo even niet 1 2 3 bij mijn OHC blokken.
Trek even de cover van je andere Capri af om te kijken hoe het zit.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door jvdiest » 14 jan 2017, 21:08

Vandaag weer even bezig geweest met de motor. Ziet er netjes uit. Enkel cartenpan moet er nog onder, wacht op de Loctide 5923 die ik op advies van Hugo heb besteld. Motor gaat er echter pas in maart in, eerst wat meters maken met de Mustang.
Bijlagen
motor.jpg

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door n-spoorder » 14 jan 2017, 21:37

Het ziet er keurig uit, ik kan niet anders zeggen. Nu maar hopen dat alles ook technisch in orde is en er geen olieverbruik of lekkage is.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Winterproject Motorrevisie

Bericht door Caprimaster » 15 jan 2017, 09:44

jvdiest schreef:..........wacht op de Loctide 5923 die ik op advies van Hugo heb besteld. .
Dat is persoonlijk. Ik gebruik liever Hylomar Blue welke iets meer mogelijkheden bied. Ik zag dat Blankers in Est nog een paar tubes had liggen.

Heel belangrijk is dat je de motor straks goed 20 minuten op 2500tpm in laat draaien vanaf de eerste start in de Capri. Niet uitzetten tenzij de boel ontploft.
Dus starten, ontsteking stellen en baf 2500 toeren laten draaien voor 20 minuten.

Ook het inrijden is heel belangrijk de eerste 500 kilometer. Vol er op !!
Dus goed doortrekken in de toeren door de versnellingen en dan cruisen. De eerste 500 kilometer is dit heel belangrijk voor het zetten van de compressie veren.
Doe je dit niet dan verglaast je cilinderwand met compressieverlies en olieverbruik tot gevolg.

In de eerste rit van 100km zal je ook merken dat je motor steeds beter gaat lopen en je tussentijds een paar keer stopt om je stationair toerental iets naar beneden bij te stellen.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast