Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Plaats hier alles over de Capri 3

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door Caprimaster » 12 jun 2014, 19:16

Speciaal voor Bulldog.

Gespot en op de gevoelige plaat vast gelegd.

Wij hebben uitvoerig met de eigenaar en bouwer gesproken.

Het betreft de Zakspeed GP5 kit van CCI

Het is precies zoals wij verwacht hadden.

Afbeelding
Op het eerste gezicht leuk….. totdat je dicht bij staat..
Auto is maximaal verlaagd. Airride aan de voorzijde hier op de foto helemaal leeg, carter aan de grond. Met rijden moet de Capri omhoog ( lucht in de airride )

Wielkasten zijn ook dusdanig groot dat je toch wel met 19” velgen moet gaan werken, hiermee komt de auto ook weer omhoog…
Afbeelding

Motorklep sluit niet..
Afbeelding
Normaal verloopt je voorscherm aan de binnenzijde enkele centimeters naar beneden naar de bevestiging op het binnenscherm…

Echter zijn deze polyester voorschermen ( volledig polyester ) zo dik dat het verloop nog net een centimeter is waardoor het binnenframe van de motorklep een confrontatie aangaat..

Kan je goed zien op de volgende foto, zie het verloop van voorscherm naar bevestiging binnenscherm….
Afbeelding

De deuren kunnen nog maar half open…..
Zie hoever de voorschermen voorbij de deur komen, ofwel hoever de deur aan de voorzijde doorloopt achter het scherm…
Afbeelding

Van de deuren moest aan de onderzijde 2 centimeter afgezaagd worden, daar de polyester sideskirts van zo dik polyester waren dat de deuren vast liepen op de skirts.
Afbeelding

De achterschermen zijn ook dusdanig dik polyester dat een Capri zijruitje er niet meer inpaste.
Afbeelding

De vorm van de achterzijde klopt ook niet met betrekking tot de achterklep….
Afbeelding
Een standaard Capri achterklep loopt onderaan iets schuin naar buiten weg..

Dit past dus niet meer tussen de nieuwe achterkant en de enige optie is dan links & rechts de achterklep iets af te zagen ..
Afbeelding

Houden wij het probleem rijhoogte achter over……
Situatie op de foto is enkelblads veren met flinke verlagings blokken…
Afbeelding

Lager kan hij niet.

Enigste optie is de gehele achteras tunnel eruit zagen en hogerop inlassen.
Four link suspension frame en om hem rijdbaar te houden op de weg…Airride.

Statisch op de show alle lucht eruit voor de looks, en zodra je gaat rijden alle lucht weer in de veren en met de looks van een jeep de weg weer op.

Motorisch had dit exemplaar een BDT clone. Zetec Turbo (Focus RS ) met RWD conversie.

Dit is dus de CCI kit. Er zouden er volgens John Hill, 9 sets van verkocht zijn. Enigste gebouwd is deze. andere zijn afgehaakt en van één set is bekend dat deze naar Scandinavië is door verkocht.

Eigenaar & bouwer nemen het voor wat het is en bevelen deze kit absoluut niet aan.
De kit van Nicolas is voor ieder onbekend voor wat betreft de pasvorm.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
toxicnick
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1506
Lid geworden op: 16 sep 2011, 12:47
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door toxicnick » 12 jun 2014, 22:54

kan dr niks aan doen maar vind em eigenlijk wel cool!
al past eht idd niet echt..

zou je zelf met polyester de zijspatborden niet kunnen verlengen?
of achter 22-24 inch dr op ofzo?

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1933
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door macfocus » 13 jun 2014, 08:13

@ nick, dan blijft er weinig over van de originele looks. Ik weet het niet,.maar vermoed dat er origineel iets van 15 of 17 inch onder lag.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
toxicnick
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1506
Lid geworden op: 16 sep 2011, 12:47
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door toxicnick » 13 jun 2014, 10:34

ja maar als je die achterspatborden kijkt..
als je daar 15 inch in legt dan krijg je hetzelfde idee als je bij onze capri stepwieljtes onder zet :P

vandaar mn idee voor 22-24 inch of met een matje de spatborden wat naar beneden fabrieken :)

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1933
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door macfocus » 13 jun 2014, 15:09

Nee Nick, dit moet je goed of helemaal niet doen.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1933
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door macfocus » 13 jun 2014, 15:14

Om het maar duidelijk te maken:

Dit hoort eronder:
The wheels are BBS split rims, with magnesium centres and alloy outers: 16″ at the front and enormous 19″ rims at the back, further adding to the Capri’s aggressive, nose-down poise.

Bron: http://www.speedhunters.com/2013/02/fir ... ate-capri/
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
toxicnick
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1506
Lid geworden op: 16 sep 2011, 12:47
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door toxicnick » 13 jun 2014, 15:36

i see your point

maar als ik naar de 6e foto kijk in het artikel (die van de zijkant) en ik kijk naar de 1e en de 6e foto hierboven
dan zie ik duidelijk wat verschillen
buiten dat de namaak wat hoger staat lijken de wielkasten van de echte een iets andere vorm te hebben ofzo
of het is echt gezichtsbedrog da kan ook!

maar om deze er even bij te halen
macfocus schreef:Nee Nick, dit moet je goed of helemaal niet doen.
het is nu niet "goed"goed gedaan dus dan zou je et ook niet moeten doen


ik hou het op gezichtsbedrog en fotohoek e.d.
wat ik me wel afvraag is hoe ze het bij de echte dan wel voor elkaar gekregen hebben om em zo te krijgen
hebben ze de hele achterbrug verhoogd ofzo?

en hij BLIJFT vet!!
heb deze capri al jaren als bureaubladachtergrond :p

Gebruikersavatar
Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
Locatie: Baarle-Nassau

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door Capri76Ron » 13 jun 2014, 17:18

Waarschijnlijk lijkt een "echte" in bijna niets op een originele Capri.

Aan de onderkant is zo'n ding volgens mij compleet anders, en niet te vergelijken met waar wij in rondrijden.
Afbeelding

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1933
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door macfocus » 13 jun 2014, 21:01

Zie het linkje in één van mijn eerdere posts.
Deze: http://www.speedhunters.com/2013/02/fir ... ate-capri/
(Pak er vast een doosje tissues bij... :mrgreen: )
Maar we dwalen ernstig af van de reden van dit draadje....
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Zakspeed GP5 bodykit van CCI

Bericht door jvdiest » 14 jun 2014, 07:54

Het is in ieder geval anders. Niet verwonderlijk dat er een aantal van deze projecten zijn gestaakt. De eigenaar van deze is in ieder geval een doorzetter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast