Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Project JPS

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3197
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Project JPS

Bericht door n-spoorder » 18 feb 2017, 22:00

vandaag weer verder. De motorruimte leeg gehaald.

Ik weet niet of ik met de 4 versnellings stangenbak verder moet. Ik weet niet of dit oerdegelijke bakken zijn. Hij schakelt goed, geeft geen bijgeluiden maar schakelt zeer moeilijk in de achteruit. Hij is ook lek geweest want er zit witte troep aan de onderkant tegenaan gesmeerd. De schakelpook die de stangen bediend heeft veel speling. Graag advies.
Bijlagen
foto 110.JPG
foto 105.JPG
foto 109.JPG
foto 106.JPG
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project JPS

Bericht door Caprimaster » 19 feb 2017, 08:07

Kan je prima mee verder zo'n Type F indirecte versnellingsbak.
Achteruit is vaak een kwestie van smeren van de govenors en het afstellen van de stangen.

Het pookgedeelte kan je ook inwendig goed schoonmaken en weer goed dik in het vet zetten zodat de pook weer naar rechts valt in zijn vrij.

Ik heb mijn Type F bak door RS Rebuiling laten na kijken en laten voorzien van nieuwe pakkingenom de lekage tussen de behuizing te stoppen.
Persoonlijk vind ik het fijne versnellingsbakken.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3197
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Project JPS

Bericht door n-spoorder » 19 feb 2017, 19:52

Bedankt voor je advies. Dan ga ik zeker door met deze bak. Ik denk dat hij ook z'n leven lang in deze auto gezeten heeft en ik wil voor originaliteit gaan en daarom deze bak handhaven.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3197
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Project JPS

Bericht door n-spoorder » 22 feb 2017, 21:39

Vandaag op advies van Caprimaster gebeld met RS Rebuilding. Ik had al eerder het contactformulier ingevuld op hun site maar dat werkt niet helemaal. Ze kenden JP. Morgenavond ga ik de versnellingsbak brengen en volgens hun krijg ik hem als nieuw terug. Kijk, daar wordt ik vrolijk van. Mijn originele 4 bak straks weer terug onder de Capri.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
toxicnick
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1506
Lid geworden op: 16 sep 2011, 12:47
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Project JPS

Bericht door toxicnick » 07 mar 2017, 23:32

mooi dat je de 4 bak gebruikt.
de mijne schakelt echt hagel strak!
ik vind zon 5 bak toch meer alsof je erwtensoep aan het maken bent..

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project JPS

Bericht door Caprimaster » 08 mar 2017, 18:57

toxicnick schreef:
07 mar 2017, 23:32
ik vind zon 5 bak toch meer alsof je erwtensoep aan het maken bent..
Dan is er wat versleten en zeer waarschijnlijk het scharnierpunt van de pook zelf.
Ook een T9 hoort strak te schakelen.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3197
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Project JPS

Bericht door n-spoorder » 08 mar 2017, 20:47

Dan is er wat versleten en zeer waarschijnlijk het scharnierpunt van de pook zelf.
Ook een T9 hoort strak te schakelen.
Het gaat mij er niet om wat fijn schakelt of wat fijn rijdt. Het gaat mij om wat er origineel in gezeten heeft. Dat geld overigens voor alle onderdelen.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1923
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Project JPS

Bericht door macfocus » 08 mar 2017, 22:55

toxicnick schreef:
07 mar 2017, 23:32
mooi dat je de 4 bak gebruikt.
de mijne schakelt echt hagel strak!
ik vind zon 5 bak toch meer alsof je erwtensoep aan het maken bent..
Dan heb ik hele dikke erwtensoep..... :mrgreen:
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast