Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Project MK 1,5 1600GT gestart.

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Project MK 1,5 1600GT gestart.

Bericht door caprikoos » 06 jun 2014, 19:41

Paar weken geleden een schuurvondst opgehaald. Een "oranje" Capri 1600 GT MK facelift uit 1973. Stond al jaren en jaren in de schuur en was vrijwel helemaal gedemonteerd, op de achteras na.
Is voor zo'n 95% compleet, maar moet nog flink wat aan gebeuren, om hier weer een prachtig exemplaar van te maken.

Ik heb hier nog diverse MK 1 en facelift projecten staan, dus eerst maar 3 restauratiebruggen aangeschaft en vanmiddag begonnen met de kantelbrug passend te maken voor de oranje Capri. (kleur op kenteken is rood, maar ik vind het meer op oranje lijken). Heeft overigens nog de oorspronkelijke laklaag (met roest natuurlijk !)

Ik heb hier al diverse keren vernomen dat jullie gek zijn op foto's, dus dacht ik, dat het misschien wel leuk zou zijn, dat ik voor mijn Capri een apart topic maak en zoveel mogelijk foto's ga plaatsen en zo weinig mogelijk tekst.
De foto's spreken immers voor zich !

Vandaag dus eerst de Capri maar van voren opgetild en op de achteras naar buiten gerold.
Vervolgens met hulp van oprijbokken en de motortakel, de auto waterpas gezet.
Steunen aan de kantelbrug gelast en bevestigd aan de achterkant en voorkant aan de bumperophanging van de Capri.
Achteras compleet gedemonteerd.
De auto in de brug gehangen, waarna hij 360 graden geroteerd kon worden.
Werkelijk ideaal om restauratiewerk te doen..........je kunt overal mooi bij en je hoeft je niet meer in moeilijke bochten te wringen of onder een auto te kruipen en bovenhands laswerk te verrichten.

Mijn buurman.....de Moparman..........die heeft het laswerk gedaan en zal ook het andere noodzakelijke laswerk gaan doen.
Ik ga me zelf daarna dan bezighouden met het andere leuke werk......n.l. schuren........plamuren........e.d.
Reparatieplaatwerk is gelukkig al aanwezig. (dorpels, spatbordranden e.d.)

Hieronder alvast wat foto's.
Weet niet wanneer we hier weer mee verder gaan, maar zodra dat het geval is, zal ik uiteraard weer foto's maken en plaatsen, van de vorderingen die we dan gemaakt hebben.
PIC_0002.JPG
PIC_0005.JPG
PIC_0007.JPG
PIC_0003.JPG
PIC_0006.JPG
PIC_0011.JPG

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Re: Project MK 1,5 1600GT gestart.

Bericht door caprikoos » 06 jun 2014, 19:46

PIC_0015.JPG
PIC_0016.JPG
PIC_0017.JPG
PIC_0018.JPG
PIC_0020.JPG
PIC_0019.JPG

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door caprikoos » 03 dec 2014, 15:29

Tot heden niet meer aan deze Capri toegekomen. Drukte gehad met het bouwen van een carport, waarna de garage, waar deze oranje GT in stond, samen met nog 2 andere Capri's leeggehaald kon worden.
Ben de garage gaan isoleren en momenteel nog bezig met de afwerking van het plafond. Tevens een lichtstraat aangebracht en aangesloten.
Mijn Capri heeft nu dan ook de ruimte helemaal voor zichzelf. Een groot genot om in deze ruimte straks lekker met deze auto bezig te gaan.

Het wordt er echter niet warmer op en ben nog zoekende naar een goede gebruikte oliekachel of afgewerkte oliekachel. Verder op dit moment nog even bezig met laswerkzaamheden aan mijn Mercedes 350 slc uit 72, waar een bodemplaat van verrot was, alsmede het rechter voorspatbord vervangen.

Maar goed..........om even terug te komen op mijn Capri project...........hieronder even een paar foto's van het voorfront. Zoals je ziet is de linker koplampbak/behuizing nog in goede staat en zit er nog aan vast.
De rechter kant is echter een heel ander verhaal. Die is niet meer aanwezig !!! Ik neem aan dat die in een erbarmelijk slechte conditie verkeerde, dat de vorige eigenaar hem tijdens het strippen heeft verwijderd of dat die bak gewoon van ellende is uitelkaar gevallen ;)
voorfront.JPG
koplampbak links.JPG
koplampbak mist rechts.JPG
Heeft iemand voor mij toevallig nog zo'n rechter koplampbak / behuizing voor een MK 1,5 uit 1973 liggen of dat ik hem uit een sloper kan flexen ?
Hij hoeft niet in superstaat te zijn. Kan hem wel oplappen. Alles is beter dan helemaal niets :)

Heb eerder ook al eens op de Duitse Capri onderdelensite en in de catalogus gekeken van Motomobil GmbH, maar kon het niet vinden. Heb het misschien over het hoofd gezien en als dat zo is, dan graag even een berichtje, als jij het daar wel hebt kunnen vinden.

Ik hoor het graag.
Je mag me uiteraard ook bellen, als je wat hebt of wat weet.

Koos
0625173829

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door caprikoos » 03 dec 2014, 15:43

Ook mis ik nog dat tussenbalkje / frontbalkje, wat van links naar rechts loopt, vlak aan de onderkant, van waar de radiateur komt te zitten.
Kan deze ook niet vinden bij Motomobil.

Hieronder wat foto's, zodat je kan zien dat hij ontbreekt.
missende frontbalktussenbalkje onderachter radiateur.JPG
rechtsvooronder.JPG
missende tussenbalk onder radiateur.JPG
links vooronder.JPG
Laatst was er iemand op Marktplaats, die precies zo'n zelfde balkje zocht en had onderstaande 2 voorbeeldfoto's geplaatst:
frontbalkje 1.jpg
frontbalkje 2.jpg
Dit balkje zit dus achter de keienvanger en vlak bij de onderkant van de radiateur.
Als nog wat hebt liggen of dat het uit een sloper gehaald kan worden of nieuw besteld kan worden, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite.

Koos
0625173829

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 03 dec 2014, 16:55

Afbeelding

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 03 dec 2014, 20:03

Da's een aardig projectje.... ; )
Veel succes!
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door caprikoos » 03 dec 2014, 20:39

Zal daar maar eens even gaan kijken Ron !
Bedankt.

Gr. Koos.

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door caprikoos » 03 dec 2014, 20:43

@Macfocus:

Inderdaad..........flink wat laswerk, maar had nog veel nieuw plaatwerk liggen, zoals dorpels, wielkastranden.......het gebruikelijke spul wat meestal bij dat soort schuurvondsten verrot is.
Bodem is overigens nog keihard, dus dat scheelt weer.
Maar dat er een koplampbak zou ontbreken.........nee.........niet eerder meegemaakt ;)

Gr. Koos.

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 03 dec 2014, 21:10

Leuk project om te volgen. Veel succes. Is een heater niets voor je schuur. Dan heb je het ook binnen 10 minuten warm gestookt als je wat wilt doen. Heb ik ook , ideaal.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

caprikoos
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door caprikoos » 04 dec 2014, 12:53

@N-Spoorder:

Beetje warmte is zeker welkom, nu het behoorlijk kouder is geworden.
Project heeft echter geen haast.....ik blijf rustig zoekende naar een voor mijn garage geschikte verwarming.
Weet nog niet precies wat ik wil. Heb hier ook nog een knoepert van een spuitwand / afzuigkast met centrifugaal afzuiger staan.
Wil dit ding echter niet inbouwen maar ga wellicht wielen plaatsen, zodat hij mobiel is. Ik wil n.l. t.z.t. ook nog zelf wel wat spuitwerk doen en ben aan het nadenken, wat voor verwarming ik dan het beste kan nemen.

Groeten van Koos.

Plaats reactie