Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Project 2015/2016

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project 2015/2016

Bericht door Caprimaster » 06 mar 2016, 08:23

Het verschil tussen de 108 pk & 115 pk 2300 is koppen ( verbeterde flow ) Nokkenas ( paar graden vervroegt ) en inlaatspruitstuk ( verbeterde flow, zie langs groeven aan de binnen kant voor een betere brandstofdistributie naar de buitenste cilinders).

De 108 pk heeft door zijn nokkenas timing iets meer koppel onderin. De 115pk heeft iets meer pks bovenin.
Alleen het nokkenasspietje zit op een iets andere plek.

115pk inlaatspruitstuk past zonder problemen op de 108pk koppen ( zonder de extra EGR uitlaatkanalen aan de binnenzijde van de kop ) je hoeft die EGR kanalen in het inlaatspruitstuk niet dicht te maken. Rij zelf al jaren zo.
Is zelf beter door dat dit spruitstuk een betere brandstof distributie geeft naar de buitenste cilinders.

108pk inlaatspruitstuk kan niet worden geplaatst op de 115pk koppen. Dat EGR kanaal aan de binnenkant van de koppen loopt dan vol met olie waarmee de olie rechtstreeks de uitlaat in verdwijnt.

Met de tools op je werk maak je dat beugeltje zo zelf. Dat is waar ik zelf ook eindigde. 4kant gat is zo geslagen voor de gaskabel.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Project 2015/2016

Bericht door bulldog » 06 mar 2016, 08:44

Als ik inderdaad geen passende beugel kan vinden dan ga ik de eigen beugel van het vorige blok aanpassen zodat die wel past. Het is een 1 gats bevestiging dus kan hem zo gaan inkorten ( dan heb ik een 1 gats beugel ).
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Project 2015/2016

Bericht door bulldog » 17 apr 2016, 16:54

Een kleine update.

Inmiddels ben ik tot op dit punt:
Afbeelding

Ik zit nu nog te wachten op een 3-tal bestellingen van slangen. Dit zijn:
- vacuumslang van bekrachtiger naar inlaat
- kachelslangen ( niet meer leverbaar maar met een alternatief kom ik er ook )
- bovenste radiatorslang ( ook een alternatief ) besteld bij Rockauto ( verwachte aankomsttijd afgeschoten door Rockauto, 2e of 3e week van mei :shock: )

Tijdens het project is er heel erg veel misgegaan en heb ik af en toe echt moeten doorbijten. Alles aan de motor heb ik uiteindelijk maar vernieuwd omdat alles al stuk was, stuk ging of het was van plan stuk te gaan.
Verder werden vele dingen niet goed, kapot of verkeerd geleverd wat een enorme ergernis oplevert uiteindelijk, tot aan wanhoop toe. En nog steeds gaat het niet goed. Afgelopen week de motorkap teruggehad en die zag er top uit, gecontroleerd, gemonteerd en prachtig die kap. 2 dagen later zakte me dan letterlijk de broek af toen ik de kap weerzag. De lak was bezonken en het is 1 en al streep in de motorkap ( ondergrond niet goed behandeld en te snel weer gespoten ). De onderkant van de kap is de grijze en blanke laklaag gaan werken met de onderlaag en dat is nu 1 scheur al scheur.

Afbeelding
Zo ziet die er schitterend uit totdat je dichtbij komt ( net uien, de tranen schieten je spontaan in de ogen )

Afbeelding

Tja en deze foto zegt meer als duizend woorden kunnen.

A.s. woendag gaat de kap er weer af en gaat die terug naar de spuiterij waar die blank gehaald gaat worden en van blank metaal af opnieuw wordt opgebouwd.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project 2015/2016

Bericht door Caprimaster » 17 apr 2016, 17:08

Tja die motorklep moet eigenlijk gestraald worden wil je daar nu alle narigheid vanaf hebben.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Project 2015/2016

Bericht door macfocus » 17 apr 2016, 17:45

Balen, maar rustig aan.
Rijdt ie eind mei niet, rijdt ie ff later.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Project 2015/2016

Bericht door jvdiest » 17 apr 2016, 19:46

Inderdaad hoeveel pech kan je hebben. Ik herken de frustratie, maar daar koop je niets voor. Hopelijk is het vanaf nu een en al bergop. Onder de motorkap ziet het er al wel goed uit.

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project 2015/2016

Bericht door Caprimaster » 27 jul 2016, 17:51

Is er inmiddels al een update ??
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast