Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Project 2015/2016

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:09
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Project 2015/2016

Bericht door caprijan » 19 dec 2015, 19:56

Goed bezig Bulldog ;f kunnen we volgend jaar weer met elkaar rijden naar meetings,
wat ik wel heb gemist hoor. :J :J

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project 2015/2016

Bericht door Caprimaster » 19 dec 2015, 20:28

bulldog schreef: Nu op zoek naar de onderdelen die ik nodig ga hebben ( oa een weber ombouw ) en daar heb ik een aantal aanvragen voor lopen.
Nw 38DGAS kosten €200 inclusief verzend ex invoer.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Project 2015/2016

Bericht door bulldog » 19 dec 2015, 20:32

Zo goedkoop heb ik ze nog niet gevonden helaas. Maar dan zoek ik ook nog de sproeierbezetting voor de 38DGAS voor een 2300.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project 2015/2016

Bericht door Caprimaster » 19 dec 2015, 21:07

Sproeier bezetting heeft geheel niets met cilinder inhoud te maken. Is een rekensom van venturie maat maal X en + X voor de lucht correctie sproeiers.
De stationair sproeiers hebben heel veel invloed in 1/3 van de gasklep opening dus die neem je mee in je berekening.
De variabele is de motor / nokkenas / inlaat / uitlaat configuratie die een paar stappen hogere sproeier nodig achten ( en daar aan verwant een kleinere lucht correctie sproeier ).

Weber heeft ook iets meer sproeiers die het geheel iets gecompliceerd maken.

In jou geval een dynojet testbank sessie X2. Een maal voor de afstelling tijdens het inrijden van je nieuw gebouwde motor en één maal na 1000 km na het inrijden voor de juiste afstelling.
Dit lukt niet met natte vinger werk.

Solex EEIT is een super carburateur maar zoals met iedere carburateur, moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Davina
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jun 2015, 17:30

Re: Project 2015/2016

Bericht door Davina » 23 dec 2015, 07:46

Dat is het punt altijd met dingen aanpassen die niet origineel zijn. Het is vrijwel nooit plug en play. Je moet echt weten hoe en wat om het goed te laten werken zodat het ook daadwerkelijk vermogenswinst oplevert...

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Project 2015/2016

Bericht door bulldog » 23 dec 2015, 17:37

Het gaat hier niet om vermogenswinst maar om een vervanger van de carburateur die erop zit.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Project 2015/2016

Bericht door Caprimaster » 24 dec 2015, 07:48

En die is de 38DGAS niet............ <09

Probleem één, de gaskleppen zijn groter dan de gaten in je inlaatspruitstuk buiten het feit dat dit nare ongewenste wervelingen veroorzaakt kunnen je gaskleppen vastlopen.

Probleem twee, de venturie (27mm) is te groot voor een 2300. Dat betekend dat je luchtsnelheid te laag is en er te weinig brandstof word meegenomen om een goed mengsel te maken. Tuurlijk, dat kan je "op" sproeieren met grotere stationair & hooftsproeiers maar daar gaat hij alleen maar duurder van lopen. En de APK stationair Co test gaat het niet leuk vinden.

Door die grotere venturi mis je ook een hele hoop koppel onderin, je zal meer gas moeten geven om vanuit stilstand weg te rijden en ook de response zal minder zijn.

De 2300 carburateur heeft een 25mm venturi, de latere 80ers hadden een 26mm venturi en daarmee merk je het verschil in afgenomen trekkracht al.
( ik heb ze allemaal geprobeerd begin dit jaar op mijn eigen project met een C0 datalogger aan boord die tijdens alle rij omstandigheden het mengsel monitort )

Een 38DGAS heeft minimaal een 2800cc motor nodig om lekker te kunnen draaien op een straat wagen tenzij je een 7000+ tpm motor aan het bouwen ben.

Of vind een 36DGAS ( bijna niet te vinden..) Dacht dat de laatste Sierra 2,3V6 ook met een Weber uitgerust waren...
Of gewoon een goed gebouwde Solex erop. Stuur mij je Solex op met een kitje van de buurman uit Sumar en ik maak hem als nieuw.
Als je zelf het kitje regelt reken ik daar €50 voor. Gaat de carburateur in twee verschillende baden voor een optimaal resultaat.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Project 2015/2016

Bericht door bulldog » 24 dec 2015, 17:01

Het is niet het probleem dat de huidige Solex klaar gemaakt moet gaan worden, dat is 2 jaar geleden al gebeurd. Wat je uitlegt was ik inmiddels ook al achter en dat gaat het dus niet worden. Ik blijf nu bij de Solex die ik al had.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Project 2015/2016

Bericht door bulldog » 28 dec 2015, 19:25

Motor is eruit:
Afbeelding

En reeds weggebracht:
Afbeelding

Kan ik nu weer verder.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Project 2015/2016

Bericht door n-spoorder » 28 dec 2015, 20:23

Het heeft even geduurd maar nu gaat het gebeuren. ;f
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten