Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door Caprimaster » 20 mei 2015, 19:39

jvdiest schreef:........Met een Kent FR32 nokkenas hoef heb je ook geen verstelbare poelie nodig.
Met en aftermarket nokkenas altijd !!! Ofwel offset nokkenas tandwiel spietjes.
Deze kun je nooit zo klakkeloos monteren.
Aftermarket nokkenassen moeten altijd uitgeklokt worden. Gegevens worden bijgeleverd bij de nokkenas.

Ik had een milde Kentcams die 8 graden er naast stond en dan loopt de motor echt niet lekker. Een 8 graden offset spie na het uitklokken deed wonderen ( Op tijd zetten volgens de beschrijving van Kentcams met een klokmeter ).

Inderdaad de winst bij een OHC zit in de kop ( kleppen ) en de nokkenas ( niet te wild).
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

gerrit1964
Beginnend lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2015, 15:43

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door gerrit1964 » 26 jun 2015, 16:50

is er misschien iemand die weet wie een daschbord kan repareren.
ik heb 3 flinke scheuren aan de bovenzijde op het daschbord.
of heeft iemand er nog een liggen de kleur is grijs.

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door n-spoorder » 26 jun 2015, 22:11

Die kun je haast niet repareren. Bijna alle dashboards hebben de bekende scheur in het midden bovenop en rondom de speaker gaatjes. In Engeland kun je lederen covers kopen, volledig op maat gestikt. Op de foto's voor Rechts gestuurd maar op bestelling denk ik dat ze hem ook voor links gestuurd maken. Ik heb mijn dash zelf opnieuw met leer bekleed.

http://www.ebay.co.uk/itm/GREY-LEATHER- ... 35d2036363
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

gerrit1964
Beginnend lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2015, 15:43

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door gerrit1964 » 05 sep 2015, 14:32

Het project heeft zijn aanvang gevonden. Ik heb het interieur er zogoed als uit de strippen bij de ramen weg. Dit was de capri
20150502_122108 (640x360).jpg
20150502_122108 (640x360).jpg (74.38 KiB) 1787 keer bekeken
en zo moet hij worden over een tijdje uitzien
capri te worden.jpg
capri te worden.jpg (57.26 KiB) 1787 keer bekeken

gerrit1964
Beginnend lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2015, 15:43

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door gerrit1964 » 05 sep 2015, 14:36

Ik ga proberen of ik het dashbord zelf met leer kan overtrekken. Zitten wel 3 dikke scheuren in maar we gaan het proberen nee heb je ja kun je krijgen mislukt het dan moet ik alsnog een ander dashbord hebben.

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door n-spoorder » 06 sep 2015, 12:34

Kijk hier http://fordcapri-nl.webnode.nl/projecten/dashboard/

Kun je als leidraad gebruiken.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

gerrit1964
Beginnend lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2015, 15:43

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door gerrit1964 » 06 nov 2015, 20:21

kan ik zonder enige aanpassingen een 2.3 v6 uit een granada inbouwen in de capri

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door n-spoorder » 06 nov 2015, 21:22

Ik denk dat alle aanpassingen hier al besproken zijn
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

gerrit1964
Beginnend lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2015, 15:43

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door gerrit1964 » 07 nov 2015, 11:11

het ging mij erover of de motor sreunen gelijk zijn dat weet ik niet
en als ze gelijk zijn kan ik die andere motor op halen en schoon maken

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: om bouw van mk3 1.6 naar 2.3 of 2.8

Bericht door n-spoorder » 07 nov 2015, 20:31

Volgens mij past elke ford motor op de steun. Er zijn verloopsteunen voor sommige subframes. Heeft de Granada motor een stuurbekrachtigingspomp. De Capri 2300 is ook geleverd met stuurbekrachtiging. Als je dit op je Capri wilt dan moet een ander subframe hebben met stuurbekrachtiging.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast