Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe Capri

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Re: Nieuwe Capri

Bericht door jvdiest » 15 jan 2016, 20:56

nog even wat extra foto's toegevoegd aan vorige bericht. Tunnel nu ook gedaan. Heb deze week alle avonden op mijn rug onder de Capri gelegen ;-). Echt een klote karwij om alles helemaal schoon te maken. Ben vooral blij dat het nu klaar is. Enige deel dat nu nog schoongemaakt moet worden is het deel bij de achteras en kofferbak.

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 22 jan 2016, 12:09

even het effect van mijn workshop polijsten in foto's laten zien ;-).

Heb een testvlak gedaan, rest van de Capri moet nog.

Foto 1) de lak zoals ik deze terug kreeg van de spuiter
Foto 2) heel fijn opgeschuurd en fijn gepolijst. Blijven wat krasjes van schuren of
Foto 3) wat grover polijstmiddel gebruikt en de schuurkrasjes er (zo goed als) uitgehaald.
Foto 4) foto van mezelf in de lak, net een spiegel. En dan te bedenken dat ik het nog moet afwerken en het nog meer gaat glanzen :)

Enige issue wat ik heb is dat ik niet weet wat de lakdikte is en ik dus ook niet weet hoe ver ik door kan gaan.
Vermoed dat ik op deze wijze (ga wel zo min mogelijk schuren, alleen bij vuiligheid in de lak) de lak acceptabel ga krijgen.
Bijlagen
foto1.jpg
foto2.jpg
foto3.jpg
foto4.jpg

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 22 jan 2016, 16:30

Even een lakdiktemeter kopen, weet je hoeveel lak erop zit.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Caprimaster » 22 jan 2016, 20:10

Even voor de duidelijkheid..

Tja, volgens de spuiter had je hem zelf strak gemaakt. Spuiter werd betaald om alleen te spuiten.
Gezien het bedrag wat het je gekost heeft geloof ik dat gelijk... ik vroeg hem gelijk wanneer heb je tijd voor mijne...ik betaal namelijk normaal gemiddeld het 6 voudige
Schuurkrassen worden niet gecamoufleerd door de verf, het betekend dat de auto niet strak was.
Spuiter kreeg wel het verzoek hem na te lopen maar werd niet daar niet voor betaald.

Spuiter heeft hem dus zo gespoten over het strak maak werk dat hem werd aangeleverd.

Ik ken de spuiter en zijn werk. Zijn strak maak werk is uitmuntend, maar dat kost ook wat.

Voor de duidelijkheid naar ieder, niet ten nadelen van jou maar ook niet ten nadelen van de spuiter.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 22 jan 2016, 21:16

Ik ben niet van het modder gooien, maar als iemand een dergelijk verhaal over mij ophangt wil ik er ook op reageren. De spuiter verteld je duidelijk een ander verhaal dan hoe het in mijn beleving is gegaan. En was jij er soms bij toen wij hier afspraken over maakte aangezien je hier wel over lijkt te kunnen oordelen? Wellicht beter al je je daar niet in mengt.

Ik wil hier ook geen lang verhaal van maken, maar ik heb de spuiter wel degelijk de opdracht gegeven de Capri strak te maken, mij daarna te bellen om de Capri te laten zien voor het spuiten en hem dan in de Spies Hecker lak te zetten. Ik heb hem daarbij duidelijk aangegeven dat het goed moest zijn en hem zijn eigen prijs laten vaststellen. De reden dat me gematst heeft met de prijs van slechts €900,-, is omdat de Capri die ik daarvoor bij hem heb gebracht tot twee keer toe niet goed uit de verf is gekomen, daar heb ik ook voorbetaald. Ik kan hem graag meer betaald voor een beter resultaat en dat had ik hem vooraf ook aangegeven.

Aan de gemaakte afspraken heeft de spuiter zich niet gehouden, de Capri was namelijk klaar voordat ik de onderlaag/strak maken kon bekijken. En toen moest de Capri gelijk liefst dezelfde dag nog weg. Verder heb ik van jou begrepen dat er geen Spies Hecker lak, maar lak van de Vocor tools opzit. Wellicht allemaal een misverstand, maar dat lijkt me sterk. Voor mij wat het een gesloten hoofdstuk en ik wil me graag concentreren op het goed krijgen van de lak.

De spuiter is een aardige man in de omgang en wellicht dat hij het vak wel verstaat, maar als ik naar het resultaat heeft hij eenvoudig weg slecht werk geleverd. Het is niet alleen mijn oordeel, maar ook die van twee onafhankelijk detailers die ik hier aan huis heb gehad. Die het opgeleverde werk om te huilen vinden.

Je bent welkom om hier aan huis de Capri te komen bekijken en op basis daarvan een reactie op het forum te plaatsen. Ben benieuwd of je je Capri er nog naartoe zou brengen om te spuiten, ook al is het gratis). Over het strak maken ben ik overigens redelijk tevreden.

Het lijkt er in ieder geval op dat de krassen (en vuiligheid) in de toplaag zitten, dus dat zou erg goed nieuws zijn. Waarom ze erin zitten is mij een raadsel. De spuiter zegt na het spuiten niets aan de Capri gedaan te hebben en ze zaten er al in toen ik hem ophaalde. Wellicht dat hij hem nog even afgepoetst had? Maar nogmaals, kom gerust kijken. Wellicht dat je gelijk nog wat tips voor me hebt.
Laatst gewijzigd door jvdiest op 22 jan 2016, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 22 jan 2016, 21:19

@Bulldog, een lakdikte meter zou zin hebben als ik zou weten hoe dik de laklaag zou zijn. Enige wat ik er mee zou kunnen meten is hoeveel lak er door het polijsten af is, maar de lakdikte kan weer verschillen per plek.

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 22 jan 2016, 21:58

Ik wil hier ook nog wel even iets aan toevoegen. Ik heb eerder werk van deze spuiter gezien. De koperkleurige MK2 van Johan, daar zitten echt plekken op waar te weinig blanke lak op gespoten is. Dat is zichtbaar en voelbaar, heeft niets te maken met gladmaken van de auto. De Blauwe MK2 van Johan is 2 keer gespoten door de beste man. Ook ik vond het resultaat teleurstellend en dan ook nog de verkeerde kleur. Nu de zwarte MK2 van Johan. Ik vind het resultaat wederom teleurstellend. Het lijkt wel of zijn verfspuit niet goed is, er zitten allemaal grote spetters op.

Ik moet wel zeggen dat kwaliteit geld kost. Ik zou mijn Capri daar niet laten spuiten. Ik spuit zelf ook wel eens iets (motorruimte, voorspoiler enz.), en denk dat ik het beter kan dan hij maar ik heb de ruimte er niet voor. Mijn Capri is gespoten door een kennis en daar moest ik 1500,00 voor aftikken incl. alle materialen en die blinkte wel mooi toen ik hem ophaalde. Mijn spuiter zei wel dat ik hem na het uitharden ook moest polijsten. Ik heb Johan al een paar keer geadviseerd om de auto ergens anders te laten spuiten maar ja, budget.

Iedereen kan zeggen wat hij wilt van deze spuiter maar ik vind het een prutser. Deze mening is gebaseerd op werk wat ik bij Johan gezien hebt.

Johan heeft de lak iets opgeschuurd en heeft daarna gepolijst met de midden compound, hij moet natuurlijk eerst de grof compound gebruiken, daarna de midden en daarna de finisher.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Caprimaster » 22 jan 2016, 22:02

Ehh ik heb nooit gezegd dat op jou Capri Vocor lak zit ( PPG ).... Ik heb gezegd dat jou spuiter zijn verf bij ons haalt ( dagelijks, en die ik met regelmaat op kleur maak ).
Ik word derhalve dagelijks geconfronteerd met het conflict wat jij, hij, jullie samen hebben vanaf de eerste Capri die je bij hem hebt laten spuiten.
Elk verhaal heeft twee kanten, twee verhalen en twee oorzaken.

Ik betaal normaal gesproken voor strak maken & spuiten het 5-6 voudige van jou betaalde tarief. Normaal gesproken is in onze collectie 9 keer ( 3 bedrijven ) dus geeft aardig een prijs vergelijk. Voor €900 kan je een spuit job verwachten zonder strak maken. Gemiddeld vraagt de zwart spuiter €1000 voor alleen overspuiten met kwalitatief goede lak in een normale laag dikte. Alles voor minder = minder.

Jou Capri heeft Spies & Hecker, en niet van ons. PPG doet overigens niet onder voor Spies & Hecker.
Wij zijn officieel PPG dealer.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 22 jan 2016, 22:40

Het klopt dat ik misschien na de kopkleurige capri beter had moeten weten, kan ook niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd ben. Is echter een aardige man die vast ook de goede bedoelingen heeft en een mooi verhaal.

Moet het beste maken van de lak die er nu opzit. Dus back to topic please.

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 23 jan 2016, 10:50

Je moet een auto ook op vele plekken meten zodat je kan weten hoeveel je eraf kan polijsten zodat je nog veilig zit. Mijn collega heeft een detailing bedrijf voor exclusieve auto's en die gebruikt een meter juist voor het detailen van een auto.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Plaats reactie