Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Winter/voorjaarsproject Green Machine

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door macfocus » 25 okt 2015, 19:13

Klinkt als setje reservebouten en een slijptol/reciprozaag. :mrgreen:
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door n-spoorder » 25 okt 2015, 19:30

Met een slijptol of zaag kom er er ook niet bij. Je hebt in ieder geval nodig een kleine doppenset met een kruiskoppeling. Je kunt maar een hele kleine slag maken. Begin maar vast met het inspuiten van die bouten met een roestoplosmiddel o.i.d.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door bulldog » 25 okt 2015, 21:35

Ik heb de bladveren vervangen met een half duims ratelset. Ik vond het geen vervelende klus, kon er goed bij en het was zomaar los. Speciale dingen was ik niet nodig. Als de bouten te vast zitten kun je de bouten doorhalen tussen de bus en je carrosserie.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door jvdiest » 25 okt 2015, 21:57

Vergeet de bouten als je ze er weer in doet ook niet in te smeren met kopervet oid. Heb er zelf ook nooit problemen mee gehad de bouten los te krijgen. Denk dat ik dat al een keer of 4 heb gedaan.

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door macfocus » 09 feb 2016, 23:31

Zo, net Burton even blij gemaakt met een order.
Spullen voor de voorkant zijn besteld.
Bladveren komen wel, komt toch ergens anders vandaan.
Sleuteldag here we come!
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Davina
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jun 2015, 17:30

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door Davina » 10 feb 2016, 07:16

Mooi klusje, inderdaad valt wel mee, tijd en rust, dan komt alles goed

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door macfocus » 15 feb 2016, 21:29

Afbeelding

Duurt nog best lang tot de sleuteldag... :roll:
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door n-spoorder » 15 feb 2016, 22:08

Verder heb je toch geen tijd. :D Mooie spulletjes.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door macfocus » 19 apr 2016, 14:14

De sleuteldag is geweest, en jawel ik was er ook ; )
Samen met JP (en een beetje Linda, beetje Hugo) de voorpoten eronder vandaan gehaald en opnieuw opgebouwd.
De originele dempers zaten er nog onder. Netjes voorzien van de nieuwe inserts en de nieuwe veren.
Ook de nieuwe Paars/Zwarte PU rubbers eronder gezet. Ging allemaal vrij soepel. Enige probleem was feitelijk dat de steunen voor de remleidingen op de poten niet van het "Sleuf" model maar van het "gat" model waren. Leidingen van de poot halen ging dus niet zo maar. Daar dus maar even de zaag ingezet, en later door Ewout weer even laten vastlassen.

De dempers staan momenteel op de zachtste stand, en dat rijdt heerlijk over de drempels hier in de buurt. Het was maar een kort ritje, zegt dus niet veel.
Binnenkort maar eens wat rotondes pakken en kijken hoe strak ze moeten voor een goede mix van sturen en comfort.

De auto staat voor nu iets hoger dan eerst en dan achter, maar wel de originele hoogte vermoedelijk.
Als de achterveren ook gedaan zijn, dan zal ie wel weer recht staan.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Davina
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jun 2015, 17:30

Re: Winter/voorjaarsproject Green Machine

Bericht door Davina » 01 mei 2016, 12:10

Ja die bladveren achter zakken wel in na verloop van tijd.... Deed die van mij ook voor restauratie hing de capri iets op de kont. Nu teflon schijven tussen de originele bladveren geplaatst. KWW

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten