Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Renovatie mk3

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

johanprins
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2014, 20:21

Re: Renovatie mk3

Bericht door johanprins » 19 okt 2016, 21:46

Ben nu zover dat ik de motor uit elkaar heb gehaald ook is de auto naar de straller gegaan.
Wat betreft de motor heb ik minder goed nieuws hiervan blijken de nokkenaslagers versleten.
Deze zou ik wel willen vervangen, maar als dit Veel kosten met zich meebrengt reviseer ik liever een ander motorblok (2.3 v6 voor iets meer vermogen)
Nou is mijn vraag dus welke onderdelen er anders zijn aan een 2.3 blok.
En heeft er toevallig iemand een 2.3 motorblok (in redelijke staat) die daar vanaf wil.

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Renovatie mk3

Bericht door Caprimaster » 20 okt 2016, 20:15

Zoals ik je al verteld heb, past het 2.3 blok met behulp van je 2.0 motorsteunen zo in je Capri. Je 5 bak past er zo achter ( ff toplager wissel ??)

Alles is hetzelfde met uitzondering van alleen onderblok, koppen, inlaatspruitstuk ( kan je niets van overzetten op een 2300.) Voor de rest alles hetzelfde.
Ook de uitlaatspruitstukken zijn hetzelfde.

Zelfs op een 2.0 carburateur gaat hij het doen.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

johanprins
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2014, 20:21

Re: Renovatie mk3

Bericht door johanprins » 17 nov 2016, 22:32

Heb het motorblok eindelijk opgehaald en ben bezig met demontage ervan.
Het viel me al meteen op dat er een gang vanaf mijn uitlaat Door het middenstuk richting de onderplaat van de carburateur loopt, vraag is wat is het nut hiervan.
Het "nieuwe" motorblok is een 2.3 v6 yy uit 82.
Ook is het carrosserie gestraald en in de primer gezet, het aantal extra rotte plekken valt mee gelukkig.
Zal van het weekend effe de foto's uploaden.

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Renovatie mk3

Bericht door Caprimaster » 18 nov 2016, 05:41

Dat is het EGR system dat niet is aangesloten in dit land.
Tevens dient het als inlaat lucht verwarming wat een emissie gerelateerd item is.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

johanprins
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2014, 20:21

Re: Renovatie mk3

Bericht door johanprins » 21 nov 2016, 21:39

Hierbij de foto's over de laatste reactie
Bijlagen
2016-11-21 21.27.24.jpg
2016-11-21 21.27.24.jpg (129.22 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.29.33.jpg
2016-11-21 21.29.33.jpg (128.3 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.30.40.jpg
2016-11-21 21.30.40.jpg (125.59 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.30.40.jpg
2016-11-21 21.30.40.jpg (125.59 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.31.12.jpg
2016-11-21 21.31.12.jpg (144.06 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.32.40.jpg
2016-11-21 21.32.40.jpg (147.05 KiB) 1079 keer bekeken

johanprins
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2014, 20:21

Re: Renovatie mk3

Bericht door johanprins » 21 nov 2016, 21:41

En dit zijn de foto's van de diverse gaten die al voor het stralen ondekt zijn, tijdens het stralen zijn er eigenlijk geen nieuwe plekken tevoorschijn gekomen.
Bijlagen
2016-11-21 21.30.16.jpg
2016-11-21 21.30.16.jpg (44.14 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.29.01.jpg
2016-11-21 21.29.01.jpg (99.47 KiB) 1079 keer bekeken
2016-11-21 21.28.28.jpg
2016-11-21 21.28.28.jpg (88.31 KiB) 1079 keer bekeken

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Renovatie mk3

Bericht door n-spoorder » 21 nov 2016, 21:46

Mooi om te zien maar had je die gaten niet eerst moeten repareren voordat het chassis in de primer gaat.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Renovatie mk3

Bericht door Caprimaster » 22 nov 2016, 18:55

Nee Carl, een blote carrosserie moet zo snel mogelijk geseald worden. Roestvlekken ontstaan binnen enkele uren op kaal staal.
hiervoor gebruik je een epoxy primer of nog veel beter een wash primer. De epoxy of wash primer creëert een water dichte hecht laag op de carrosserie.
gewone grondlak / primer & spuitplamuur zijn hygroscopisch en trekken vocht aan en zijn dus niet geschikt hiervoor. Deze dienen zsm afgelakt te worden en kunnen dus niet ff een weekje buiten staan. Epoxy & wash kunnen voor langere tijd weg gezet worden.

De te repareren plekken schuur je kaal en repareer je om deze vervolgens weer in de epoxy dan wel wash primer te zetten.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Renovatie mk3

Bericht door n-spoorder » 22 nov 2016, 19:21

Okee, weer wat geleerd.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten