Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

update mk2

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

siegercapri
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 sep 2011, 21:14

Re: update mk2

Bericht door siegercapri » 27 jan 2012, 16:28

bartmk2 schreef:
DSC00649lr.jpg
zien er idd weer super uit ook de tellerplaat met al dat chroom ;f ;f ;f

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: update mk2

Bericht door jvdiest » 27 jan 2012, 18:19

De chromen randen op het dashboard zijn toch standaard voor een capri mk2 uit 1974 t/m 1976?

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: update mk2

Bericht door bulldog » 27 jan 2012, 18:23

Volgens mij is chroom niet standaard maar kwam dit voor op de Ghia modellen maar het zou ook kunnen zijn dat dat grijs is geweest.

Groetjes Bulldog
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

siegercapri
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 sep 2011, 21:14

Re: update mk2

Bericht door siegercapri » 27 jan 2012, 19:07

mijn vorige mk2 2300gt uit 1974 had ook deze tellerplaat evenals de mk 16gt van 74 de ghia modellen zit ook veel verschil in vanaf de eerste tot de laatste types de bovenste foto 2300gt mk2 de onderste 77ghia geheel zwarte ringen ;)
Bijlagen
1464761579_5_J5Os.jpeg
1464761579_5_J5Os.jpeg (60.81 KiB) 1411 keer bekeken
289849147_5_fQS_.jpeg
289849147_5_fQS_.jpeg (63.55 KiB) 1411 keer bekeken

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: update mk2

Bericht door jvdiest » 27 jan 2012, 19:14

Oke ik zal het eens in de gaten houden. Mijn type L uit 1975 heeft ook Chromen randen, ik dacht dat het standaard was tot ergens eind 1976.

growning
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2011, 17:49

Re: update mk2

Bericht door growning » 27 jan 2012, 20:22

Netjes Bart! ;)

bartmk2
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:42

3 problemen

Bericht door bartmk2 » 08 apr 2013, 12:33

Ik had in een ander onderdeel van het forum al aangegeven dat ik met drie problemen zat na het starten van de Capri na de winter:

Probleem 1: Toen de capri eenmaal lekker warm was wat verder door getrokken, maar het valt me op dat hij voor geen meter trekt... Als ik het gas intrap duurt het even voordat de motor oppakt en als hij toeren gaat maken gaat de erg rustig. Enig idee waar ik het beste kan beginnen met zoeken om dit probleem te verhelpen? Gaat om een 2.0 ohc blok.

Probleem 2:
Ben ik dan eenmaal op toeren heb ik boven de 80km een schuddend stuur van heb ik jou daar. Vorig seizoen geen probleem mee gehad... Kan het zijn dat een van mijn wiellagers de geest heeft gegeven?

Probleem 3:
Na mijn rit de capri uitgezet en als ik het contact eraf haal loopt / hort / stoot de motor nog even na... Dit probleem had ik vorig seizoen al. Is dit dan dat na-dieselen wat ik lees bij andere oldtimers? En is hier iets aan te doen? Het lijkt me niet best voor m'n motortje.

Na de tips over de onsteking en de vacuum vervroeging maar eens aan de bak gegaan. De vacuum slang van ontsteking ziet er als volgt uit...
IMG_0951_lr.jpg
IMG_0951_lr.jpg (95.5 KiB) 1381 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bartmk2 op 08 apr 2013, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.

bartmk2
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:42

Re: 3 problemen

Bericht door bartmk2 » 08 apr 2013, 12:40

Zoals je ziet, zo poreus als wat. Van de week nieuwe slang erop en kijken wat dat uit haalt.

Verder de wiellagers gechecked, deze zijn prima. Dus toch het probleem bij de banden gaan zoeken, en ja hoor, gevalletje 'vierkante' banden :evil:

Gelukkig alleen aan de voorzijde, de velgen liggen nu bij de bandenboer voor nieuw rubber.

Wordt vervolgd!
IMG_0953_lr2.jpg
IMG_0953_lr2.jpg (93.06 KiB) 1380 keer bekeken

Capri-Jef
Beginnend lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2013, 20:34
Locatie: Balen - 2490 Belgie

Re: update mk2

Bericht door Capri-Jef » 09 apr 2013, 11:17

nu ik er aan denk : je zegt dat het 2.0 ohc is .. in verband met het traag zijn

een 2.0 heeft ook 3 soorten carburators gebruikt . bij de capri waren dit meestal dubbele carburators , met een 2é klep die pas open gaat bij een bepaald toerental . als deze 2é klep wat vast komt zitten ( door stil te staan ) kan dit ook het effect geven zoals een acceleratie pomp die vast zit .

dus even checken en desnoods met wd40 smeren .

als het een 2.0 motor is die ooit uit een siera is gehaald kan er een carburator op zitten met een platte gas-schuif ( hopelijk is dit niet het geval )

" deze carburators waren een grote mislukking in het ford gamma , en zijn niet te herstellen of te reviseren , enkel compleetvervangen "

maar ik denk niet dat dit het geval zal zijn bij jou capri .

het verduurde slangetje is wel een aanduiding , maar controleer ook even binnenin je verdeler of de vervroeging ook verdraaid als je met het slangetje in je mond er aan zuigt . " dan moet het binnenwerk zich verdraaien " dat is wat men bedoeld met het vastzitten van de vervroeging / voor ontsteking .

het zijn kleine details , maar het is nooit weg als je ze nakijkt terwijl je er toch aan bezig bent , grts Jef

bartmk2
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:42

Re: update mk2

Bericht door bartmk2 » 09 apr 2013, 12:03

Thanks Jef! Dat zijn tips waar ik wat aan heb, ik ga de verdeler zeker even checken. Het betreft een 2.0 ohc uit een siera, maar met de originele carburateur die uit mijn 1.6 gt komt gelukkig.

Inmiddels bericht gehad dat er toch 2 nieuwe voorbanden nodig zijn, het is niet anders.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast