KetsMcLets's MKIII 2.9 Cosworth
Moderator: n-spoorder
- n-spoorder
- site admin
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
- Locatie: Tiel
- Contacteer:
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Dat is weer een heel andere Capri dan dat wij hebben. Luxe bekleding, grote speaker achterin. Er is weinig nog origineel maar wel leuk.

Groetjes N-spoorder
Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS
http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Inderdaad grote veranderingen, mooi ook de schijfremmen achter.
Zie je banden niet te groot voor de capri?
Zie je banden niet te groot voor de capri?
-
- Gevorderd lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
- Locatie: Heusden-Zolder, België
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Ja het is verre van een originel Capri ja, ik snap dat op dit forum er niet zoveel liefhebbers zijn van allerhande modificaties maar zo heb ik m wel het liefste
. Nu ja de kleur moet nog wat mee gebeuren maar komt allemaal wel goed..
Wat betreft de banden daar heb ik bij een bevriende bandencentrale vanalle maten geprobeerd en deze zijn just goed. Hoger kon niet want dan lopen ze aan en lager is niet mooi op een oudere wagen vind ik, dat mag niet zo laagprofiel zijn.
Wat betreft de fotos ja mn excuses ik was even geirriteerd na alle moeite te doen voor het uploaden en dat het dan niet ging..
Morgen ns bellen voor n afspraak bij n lokale testbank, ik mag er altijd voor n paar tientjes een paar runs doen. De lambda waarden ns checken want ik vermoed dat hij wat rijk loopt wegens niet zo zuinig en ontbreken van vermogen, de ontsteking heb ik al op 8 graden, 10, 12 en 14 gehad voor het bdp zonder verschil..

Wat betreft de banden daar heb ik bij een bevriende bandencentrale vanalle maten geprobeerd en deze zijn just goed. Hoger kon niet want dan lopen ze aan en lager is niet mooi op een oudere wagen vind ik, dat mag niet zo laagprofiel zijn.
Wat betreft de fotos ja mn excuses ik was even geirriteerd na alle moeite te doen voor het uploaden en dat het dan niet ging..
Morgen ns bellen voor n afspraak bij n lokale testbank, ik mag er altijd voor n paar tientjes een paar runs doen. De lambda waarden ns checken want ik vermoed dat hij wat rijk loopt wegens niet zo zuinig en ontbreken van vermogen, de ontsteking heb ik al op 8 graden, 10, 12 en 14 gehad voor het bdp zonder verschil..
'83 Ford Capri 2.9 Cosworth
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
- Caprimaster
- Zilveren lid
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Dat valt best wel mee, Als ik hier naar buiten kijk..... is het ook niet ieders smaak.KetsMcLets schreef:Ja het is verre van een originel Capri ja, ik snap dat op dit forum er niet zoveel liefhebbers zijn van allerhande modificaties maar zo heb ik m wel het liefste ....
.... De lambda waarden ns checken want ik vermoed dat hij wat rijk loopt wegens niet zo zuinig en ontbreken van vermogen, de ontsteking heb ik al op 8 graden, 10, 12 en 14 gehad voor het bdp zonder verschil..
Motorisch..
Heb je al kleppen gesteld ??? Zijn OHC's heel gevoelig voor.
Ontsteking 14 graden vind hij het lekkerst.
Heb je je luchtmassa meter als eens goed schoongemaakt, een bus remmenreiniger er doorheen spuiten doet wonderen.
Is je Lambda sensor sensor nog goed. Die dingen hebben geen eeuwig leven en verlopen uiteindelijk in meet waarde. In mijn Innovate kitjes kan ik dat weg calibreren maar in een OEM situatie kan de eigen ECU dat niet en uiteindelijk krijgt de ECU verkeerde informatie.
-
- Gevorderd lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
- Locatie: Heusden-Zolder, België
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Ik heb onlangs de klephoedjes vervangen want hij rookte enorm, en dan de kleppen geregeld op 1/10de inlaat en 2/10de uitlaat (dacht ik zo uit mn hoofd, heb het toen opgezocht). Dus met vastgezette borgmoer zeg maar gemeten. Maar ik vind wel dat ze wat hard tikken maar het zou goed moeten zijn zo!
De afm heb ik bij montage van de motor met remmenreiniger gekuisd, en de lambda weet ik niet maar die wordt toch enkel gebruikt in open loop he, die doet toch niet meer mee zodra de motor op mapping overgaat of zie ik dat verkeerd misschien?
Ik kan de LC-1 wel ns aansluiten en de narrowband output aan de lambda ingang van de ecu hangen maar en wat rijden maar die zit nog in de sil80 maar als het moet moet het, dan weet ik wel tenminste gelijk wat meer
Bedankt voor het meedenken al
De afm heb ik bij montage van de motor met remmenreiniger gekuisd, en de lambda weet ik niet maar die wordt toch enkel gebruikt in open loop he, die doet toch niet meer mee zodra de motor op mapping overgaat of zie ik dat verkeerd misschien?
Ik kan de LC-1 wel ns aansluiten en de narrowband output aan de lambda ingang van de ecu hangen maar en wat rijden maar die zit nog in de sil80 maar als het moet moet het, dan weet ik wel tenminste gelijk wat meer

Bedankt voor het meedenken al

'83 Ford Capri 2.9 Cosworth
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
- Caprimaster
- Zilveren lid
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
0.20 inlaat, 0.25 uitlaat..
-
- Gevorderd lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
- Locatie: Heusden-Zolder, België
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Inderdaad dat was het, heb het nagekeken. Dus zou goed moeten zijn zo..
'83 Ford Capri 2.9 Cosworth
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
-
- Gevorderd lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
- Locatie: Heusden-Zolder, België
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
De Capri rijdt zalig..ik heb er al veel van kunnen genieten!
Ondertussen is het officiëel een Cosworth op papier, was bij wijze van experiment want zoiets is niet vanzelfsprekend in België maar het is gelukt dus! Hoera!
Er zit nog steeds de 2.0 injectie in hoor maar ik dacht als ik toch al de moeite doe voor het papierwerk dan beter gelijk de goede motor erop zetten, was op een week gepiept..
Voor de rest is er nog wel wat gebeurd.. De BOA bleek NOOIT een oliewissel gehad te hebben, met als gevolg aangekoekte drab overal! De koppen en het blok hebben 3(!!!) dagen in het ultrasoonbad gelegen voor het goed was <13



Dan heb ik n tijdje terug op de FCCN meeting nog een 50" achteras opgepikt van een Capri MK1 2.6, deze is 2 duim smaller dan de huidige en dat betekend dat de wielen nu exact perfect gelijk gaan komen met de wielbogen. Bijkomend voordeel is dat deze 16 tanden heeft op de halfshafts en ik kende toevallig iemand met een ZF LSD differentiëel met 16 tanden te koop. Ik heb de stabi beugels er al afgeslepen en van een andere MKIII as de goede beugels afgehaald, deze moeten er nog opgelast en dan moet alles nog in elkaar gezet maar komt wel goed allemaal..

Ondertussen is het officiëel een Cosworth op papier, was bij wijze van experiment want zoiets is niet vanzelfsprekend in België maar het is gelukt dus! Hoera!
Er zit nog steeds de 2.0 injectie in hoor maar ik dacht als ik toch al de moeite doe voor het papierwerk dan beter gelijk de goede motor erop zetten, was op een week gepiept..
Voor de rest is er nog wel wat gebeurd.. De BOA bleek NOOIT een oliewissel gehad te hebben, met als gevolg aangekoekte drab overal! De koppen en het blok hebben 3(!!!) dagen in het ultrasoonbad gelegen voor het goed was <13



Dan heb ik n tijdje terug op de FCCN meeting nog een 50" achteras opgepikt van een Capri MK1 2.6, deze is 2 duim smaller dan de huidige en dat betekend dat de wielen nu exact perfect gelijk gaan komen met de wielbogen. Bijkomend voordeel is dat deze 16 tanden heeft op de halfshafts en ik kende toevallig iemand met een ZF LSD differentiëel met 16 tanden te koop. Ik heb de stabi beugels er al afgeslepen en van een andere MKIII as de goede beugels afgehaald, deze moeten er nog opgelast en dan moet alles nog in elkaar gezet maar komt wel goed allemaal..

'83 Ford Capri 2.9 Cosworth
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
- n-spoorder
- site admin
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
- Locatie: Tiel
- Contacteer:
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Je vorderd leuk. 


Groetjes N-spoorder
Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS
http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/
-
- Gevorderd lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
- Locatie: Heusden-Zolder, België
Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection
Dankjewel
maar het kon wat vlotter als het van mij afhing maar de zomer is altijd zo'n dure maand dat de Capri er nu ff wat aan inschiet. Maar ik houd m rijdend tot ik alles klaar heb om te swappen zodat ik zo kort mogelijk zonder de wagen zit
we komen er wel...


we komen er wel...
'83 Ford Capri 2.9 Cosworth
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
'74 Oldsmobile Delta 88 royale convertible
'91 Nissan Sil80 RocketBunny RB25DET
'99 Ducati 748
'05 Triumph Rocket III
'95 Chevrolet Astro & '11 Audi A7
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast