Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 10 dec 2014, 23:04

Jammer genoeg had hij ze niet, hij had er veel liggen maar ook al veel weggedaan he.. Ik heb er 2 meegekregen wel (onderaan op die foto hierboven ergens) die ga ik eens opendoen maar ik vrees ervoor want de bouten waren M8.

Als ik alles bijeen gezocht heb en aan de remmen begin zal ik genoeg fotos nemen. Ikzelf heb nu voor de 280 kit gekozen omdat het kan met de 16" velgen maar ze hebben ook kleinere sets die speciaal ontworpen zijn om in originele capri velgen te passen. Misschien wel interessant voor sommigen hier die de originele looks willen houden maar toch willen remmen als een moderne wagen. Bijkomend voordeel is dat de blokken enzo in elke autozaak te vinden zijn.
Die kleinere sets remmen ook bijzonder goed als ik de UK forums zo lees..
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 21 mar 2015, 00:33

kleine update, heb ondertussen een benzinetank gemaakt.. Op zich niet veel maar heb ook niet veel tijd..

Dus n nissan 200sx tank opengesneden, swirlpot eruit gehaald en pomphouder en deksel. Dan bij Richard in Goirle een tank opgehaald, proper gemaakt via de betonmolentruk, opengesneden, swirlpot ingelast, pomphouder op lengte gemaakt zodat ie net op de bodem uitkomt, dichtgelast en dan gelakt. Uiteindelijk ziet het er zo uit:

Afbeelding

Morgen gaat deze eronder samen met de toevoer en retourleiding. Dan de kabelboom nog wat opgeschoont, enige wat nu in de weg staat is een goede soldeerbout maar komt in orde.

Dan de remmen, ik had een landrover bmc en gl servo gekocht van iemand hier maar deze komt tegen de inlaat aan, dus maar besloten het ff met standaard remmen te doen voor de keuring, erna komt er wss een micra servo op met sx bmc, dat zie ik dan wel. Ik heb wel een escort mk2 servo moeten gebruiken want de standaard capri servo komt zelfs al tegen de inlaat aan. Op zich geen probleem maar wel de schacht 1cm moeten verlengen en een rubber toegevoegd, moest toen net wat lakken in 1 of ander groen dus maar voor lief genomen.

Afbeelding

Nu enkel nog 2 remklauwen scoren ergens niet te ver weg want de mijne waren slecht opgeslagen en er zit roest aan de binnenkant cilinder, als er iemand in de aanbieding heeft :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door n-spoorder » 21 mar 2015, 16:23

Het ziet er allemaal mooi uit alleen probeer ik altijd alles op de originele manier te maken maar dat is bij jou precies andersom. Maakt ook niet uit, je bent leuk bezig. ;f
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 31 mar 2015, 20:09

Bja dit is meer een uitdaging natuurlijk om alles custom te maken, nadeel is wel dat er veel meer tijd in kruipt! Als het een originele restauratie was dan was hij al 3 keer klaar geweest :D Misschien dat ik binnen een paar jaar wel eens een originele restauratie doe van een euhm, laten we zeggen zeldzamer model dan een 1.6 met enkele solex carb. Een 3.0 essex of ziets zou me wel aanspreken :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 12 jun 2015, 00:28

K kan hier nog ns updaten.. De Capri rijdt en zo, heb er hier achter de kleine verlaten wegen al wat zitten rondrijden maar ik zit met nog kleine probleempjes wat opgelost moet zoals alternator die niet laadt (dashlightje niet goed denk ik ofzo, moet ng kijken) ruitewissermotor die vastzat en er nu uitligt te wachten tot n vervanger vind en de rembekrachtiger die het niet doet zijn de voornaamste.

Heb zowieso al niet veel tijd en dan nog n Scorpio ertussen genomen om te strippen, kon t niet laten voor die prijs en heb plaats nodig dus moest pronto uiteen ook. Alle onderdelen waren binnen de week ook weg, had niet zo'n vraag verwacht ernaar eigenlijk :?: En uiteindelijk dubbel terugverdient wat ik betaald heb, moet k meer doen lol. Zelf heb ik uiteraard de motor gehouden en de remmen rondom voor op de capri later..

Afbeelding

en de payload:

Afbeelding

Staat weggestald voor later, weet ng niet wat ermee te doen was gewoon te mooi om te laten liggen, toevallig ook nog n MT75 V6 box gevonden met n langere 5de, perfecte combo ;)

Dan de remmen, k heb naven laten afdraaien door n kennis en het centreerlipje is ook verlengd omdat de dikte van de schijf er nu nog bijkomt, schijven heb k ook klaarliggen.
Enige probleem is dus nog de servo, maar ik heb er eentje bestel bij een hotrodzaak in Australie die extra smal is, normaal voor met n bigblock maar ook goed vr mijn toepassing. Remcilinderbouten zitten ook net genoeg uiteen om passend te maken...hopelijk.. Enkel de levertijd valt tegen, WEERAL 3 weken wachten op n onderdeel, zo is dat ding deze zomer nog niet af haha. Komt ervan als je alles anders wil doen ik hoor jullie al denken :roll:

naven:

Afbeelding

velgharten zijn ook terug van de coater, heel mooi geworden want ze waren in slechte staat, de schotels moeten nog gepolierd maar kan nog tussendoor, dan ineen schroeven terug.

Afbeelding

Er is nog vanalles gebeurd maar kan ff niks meer bedenken ;e
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door Caprimaster » 12 jun 2015, 18:09

Er is nog een optie vwb je rembekrachtiger.
Afbeelding
BMW ( 7 series ) systeem maar is hydraulisch bekrachtigt.

Bij de Capri V6'n monteerde wij deze vroeger vaak tussen het stuurbekrachtigings systeem. Line-out ( retour ) van het stuurhuis ging naar die druk accumulator ( bol ), van die bol naar de servo en de retour servo ging terug naar de pomp.

In jou geval zonder stuurbekrachtiging, neem een Sierra OHC stuurbekrachtigings steun ( verhuist de dynamo naar onder de pomp ) en een Capri / Sierra stuur bekrachtigings pomp met intern reservoir.
Dan word het schema, pomp - accumulator - servo - retour pomp.

IN de US car scene heet dit Hydo Boost en is het een veel gedane modificatie.

Overigens valt het ruimte probleem bij jou wel mee... en met een beetje wil, prop je die rembekrachtiger er gewoon tussen...
In mijn wideblock V8 supercharged Capri mk1 heb ik minder ruimte en heb ik de rembekrachtiger een paar cm opgeschoven. De remstang zit nu niet tussen het rempedaal maar naast het rempedaal met een langere bout door en door gemonteerd.
De servo staat nu strak tegen het binnenscherm gemonteerd.

ABS pomp van de Scorpio schijnt ook een prima servo alternatief te zijn. Heb ik zelfs al achterin een Capri gemonteerd gezien.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 15 jun 2015, 22:49

Dat hydroboost is wel een interessant concept ja, misschien later een optie moest de boa in de Capri gaan want dan moet er toch best een 2.8i bekrachtigingssysteem in vanwege het gewicht gecombineerd met de brede velgen en sportstuur.. Is nu al aardig werken. (maar vind dat maar eens een LHD 2.8i versie)

Ik ga kijken wat de bestelde booster doet als hij binnen is, moest dat echt niet pas te maken zijn kan ik ook nog een micra servo gebruiken met een kingcab of ander +-25mm rempomp, dat zou ook werken. En als laatste oplossing heb ik de Scorpio pomp ook nog bijgehouden, deze is met 'n electromotortje op en neemt ook niet veel plaats in op zich.

Is weer ff wachte op onderdelen..k ga ondertussen al eens kijken waarom de alternator niet oplaadt, er is mij geadviseerd het lampje in het dashboard na te kijken want het signaal gaat hierlangs en als hij dat niet krijgt zou hij niet laden dus.. Morgen ofzo ff checken.
Komt dit regelmatig voor bij capri's misschien? Tips altijd welkom :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door n-spoorder » 15 jun 2015, 22:55

Laad de accu echt niet bij of denk je dat omdat je dashboard dat aangeeft. Heb je ook een accumeter in je dashboard? Staat de wijzer in het midden met draaiende motor?
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door Caprimaster » 16 jun 2015, 16:42

Dat lampje is inderdaad heel belangrijk in het laadsysteem, het activeert het veld in de alternator.
Dat lampje moet gaan branden met het contact aan ( motor uit ). Op het moment dat de motor loopt en de alternator draait moet het lampje uit gaan.
Als het lampje niet brand met het contact aan ( motor uit ) doordat bijvoorbeeld het lampje kapot is, dan word het veld niet geactiveerd en zal de alternator niet gaan laden.

Dat lampje heeft plus vanaf de accu via het contactslot ( stand 2 ). De min van dat lampje gaat naar D+ op de alternator.
Oftewel als de alternator draait staat er aan twee kanten plus op dat lampje waardoor het uitgaat.

Heb jij toevallig je alternator vervangen door een 1 draads ( 70 Amp) Sierra exemplaar ?? dan verklaart dit je probleem ( lampje niet geschakeld, draad bijtrekken om D+ te schakelen vanaf het dashboard lampje ) .
Of gebruik je nog steeds een standaard Capri exemplaar met de grote 3 polige stekker. Controleer dan je draadboom tot aan de ronde doorvoer stekkers ( rode & zwarte of grijze) bij je zekeringkast.

Je Ampère meter in je dashboard is niets anders dan een spanningsverschilmeter tussen + accu en + alternator en mag derhalve eigenlijk niet eens een Ampère meter genoemd worden. Laadspannings meter is meer toepasselijk.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door n-spoorder » 16 jun 2015, 21:43

Je Ampère meter in je dashboard is niets anders dan een spanningsverschilmeter tussen + accu en + alternator en mag derhalve eigenlijk niet eens een Ampère meter genoemd worden. Laadspannings meter is meer toepasselijk.
Eigenlijk is het een meter waar je niets aan af kan lezen (lees weinig aan hebt). Is je gelijkrichter defect dan kan de meter naar boven schieten, dan moet je oppassen dat er niets kapot gaat, lampebollen, radio enz. De meter moet gewoon in het midden staan, dan is je laadspanning goed.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast