Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

SimonV
Beginnend lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 aug 2015, 11:50
Locatie: Kruibeke, BE

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door SimonV » 26 aug 2015, 20:11

Ik zou ook graag een 2.0 efi inbouwen in mijn 1.6 capri , maar als ik het goed lees komt de inlaat tegen de originele rembooster ?

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 23 sep 2015, 22:29

Het probleem is opgelost, de zekeringkast was defect tussen de binnenste plaatjes.. Nu werkt opeens bijna alles op het dashbord dus er waren zeker meer dan 1 aansluitingen defect! Ik heb gewoon een nieuwe besteld van Ebay, voor 30€ ofzo. Het enige probleem is dat deze voor Capri's is tot '81 (of zoiets) en mijne is later, deze ontbreekt dus een interne brug waardoor nu mijn blazer niet werkt maar dit los ik later nog wel op.

De originele rembooster komt inderdaad tegen de inlaat bij de 2.0 OHC injectie, ik heb dit opgelost door een speciale kleine hotrod booster te bestellen van Ebay, hierop dan een Landrover BMC gemonteerd en de Capri beugels en dan zelf een aansluiting gemaakt naar het pedaal toe. Ik had de Landrover BMC nodig voor de GTR280 big-brake kit, heb je standaard remmen dan heb je uiteraard de standaard BMC nodig en dan kan je de servo gebruiken van een MK2 Escort, dit pas zo op je beugels en er past zo een Capri BMC op ;)

Ik heb hier niet meer geupdate, zal dit binnenkort ook nog wel eens doen! Ik ben nu op zoek naar een subframe+motorsteunen+bekrachtigd stuurhuis van een 2.8, als iemand dit heeft liggen hoor ik het graag, ik maak ook nog even een gevraagd topic!
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door n-spoorder » 23 sep 2015, 23:29

Hoe ga je dat doen met de stuurbekrachtigingspomp en olie reservoir. Ik heb dit ooit gedaan met een 2.0 DOHC motor. Ik heb toen een pomp en reservoir op de sloop van een oude Scorpio gehaald.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 23 sep 2015, 23:46

Dit is enkel voor als ik t cosworth blok ga monteren , en dr heb ik al n pomp op zitten.. het vermogen van de 2.0i valt me nu al wat tegen dus ik kijk al mr wat rond voor onderdelen ☺
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 08 feb 2016, 21:41

K kan hier misschien ook nog eens updaten.. (purists best to look away now :P )

Schijven rondom gemonteerd: de klauwen van de Cosworth rondom met beugels van Caprisport, geventileerde 256mm schijven van een Mondeo achteraan en 300mm schijven van een ST170 vooraan, handremkabel van een Xr4i met een stukje van een Escort voor (18cm), Sierra remdrukverdeler en gevlochten remleidingen van iemand in Frankrijk (goedkoper dan origineel rubberen!!!)

fotos 1-4

Dan ook nog de Sierra 5-bak gestoken, op zich niets aan want de cardan-as is gelijke lengte en de pook komt mooi in het midden uit. Het duurde langer om de beugel ervoor te maken dan de bak zelf wisselen. Het schakelgevoel is ook echt 100x strakker dan de 4-bak, waar het meer lijkt op het roeren in n stoofpotje..

foto 5

Verder ben ik dan ook een grote Metal fan en na jaren autos slopen heb ik dozen en dozen vol audio apparatuur liggen, daar 'n Alpine versterker en een Sony woofer uitgevist en een kist gebouwd. Achter nog wat 3-weg speakers en vooraan in de deuren ook 2 speakers gemonteerd.

foto 6

Dan had ik de velgen ook nog teruggekregen..eindelijk..en ineen gestoken.

foto 7

Verder nog een Polyurethaan kit besteld en nieuwe U-bouten en ik had nog enkelbladsveren liggen die erin moesten dus daar ook ff werk van gemaakt. (mijne waren ook hard doorgezakt aan de torsiekant en nu heb ik ook meer broodnodige ruimte voor de banden :D

foto 9

En zo ziet het er nu uit voor de deur hier: (achteraan staat hij nu wel wat hoger dankzij de nieuwe bladveren)

foto 8

En hier mijn goede voornemens voor 2016: RB25DET is voor in de Nissan SIL80 en de BOA voor in de Capri natuurlijk. K heb bijna alles bijeengezocht: 2.3 motorsteunen, 2.8 vliegwiel en dan heb ik ook een MT75 dieselbox gekocht waar ondertussen een Xr4x4i V6 kom opzit zodat het op de BOA past. K heb deze gekozen omdat de Type 9 bakken het meestal niet lang volhouden met dat koppel.

fotos 10-11

Volgende op programma: de benzinetank lekt, ik heb de oude O-ring herbruikt en dat had ik beter niet gedaan haha..ach ja.. De tank komt er terug onderuit en wordt dan ook gewoon zwart gelakt want hij is toch veel zichtbaarder dan ik dacht. En de voorste PU bussen moeten er ook nog in geraken.
Er komt geregeld ook volk langs in de garage en ik vond het zo zonde om een goed interieur weg te gooien dus heb ik ook gauw een verrijdbare cosworthbank ineengeknutseld :D :D

foto 12

K rij nu al n tijdje wat rond met de Capri en het is een zeeeer verslavende wagen moet ik zeggen!!
K heb gisteren een setje louvres gelakt die komen er binnenkort ook nog op. En qua definitieve kleur neig ik vooral naar antracietgrijs tegenwoordig..
Laatst gewijzigd door KetsMcLets op 08 feb 2016, 22:05, 3 keer totaal gewijzigd.
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 08 feb 2016, 21:43

Ik had hier een deel fotos bij maar hoewel ze slechts een miezerige 750kb waren zouden ze toch te groot zijn voor het forum! Het mag hier blijkbaar maar 150kb zijn???!! Nu, we zitten toch niet meer de 20ste eeuw he?? Kan hier niets aan gedaan worden?
K heb Photobucket ook geprobeerd maar zelfde probleem...
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 08 feb 2016, 21:54

K heb ze kleiner gemaakt, jezus wat een omslachtig werkje..
Bijlagen
1 (Small).jpg
2 (Small).jpg
3 (Small).jpg
3 (Small).jpg (59.89 KiB) 1239 keer bekeken
4 (Small).jpg
5 (Small).jpg
6 (Small).jpg
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 08 feb 2016, 21:56

En de 2de lichting:
Bijlagen
7 (Small).jpg
8 (Small) (Small).jpg
9 (Small).jpg
10 (Small).jpg
11 (Small).jpg
12 (Small).jpg
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door n-spoorder » 08 feb 2016, 22:27

Foto's waren bij de vorige eigenaar 100 Kb. Ik heb het al verhoogd naar 150 Kb. Voor sommigen is het nooit genoeg. Als ik verhoog naar 200 Kb krijg ik weer de opmerking. Ik laat het dus op 150 Kb staan.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
Locatie: Baarle-Nassau

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door Capri76Ron » 08 feb 2016, 22:40

Flink aan het klussen geweest zo te zien! ;f
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast