Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door n-spoorder » 16 feb 2013, 19:16

Dat is jammer dat je een Nissan er bij hebt en de centjes moet verdelen. Ik doe liever eerst iets afmaken voordat ik aan iets anders begin. Hoef je ook geen centjes te delen.

Ga je met de Capri naar het 10 jarige bestaan van capri team Belgium in Nieuwkerken?
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 16 feb 2013, 19:25

die nissan is een short-term projectje dat op termijn van een maand mijn daily driver moet vervangen die ik na 2 jaar kotsmoe ben (ford fiesta 1.1 :D ). Hiervoor heb ik nog een volledig forged blok liggen met alles erop en eraan dus dat scheelt al weer in de kosten hehe..

die meeting dan gaat ie nog niet klaar zijn vrees ik :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 22 nov 2013, 16:07

dit project zit n jaartje in de ijskast, ik moet binnenkort uit men garage die ik huur aan mn oude woonst dus ben ik bij mijn ouders hier dichtbij een garage aan het zetten. In het voorjaar bij de eerste warmte wordt de beton gestort, er komt ook een brug in enzo dus ondanks de vertragingen ga ik er wel op vooruit uiteindelijk :) :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door bulldog » 22 nov 2013, 17:13

Dat is inderdaad een mooie vooruitgang om te gaan sleutelen.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 14 jul 2014, 21:05

Uiteindelijk nog eens een dagje kunnen doorwerken aan de Capri :D .

Vanalles rond de motor gemonteerd enz. De distributieriem was wat vettig en aangezien dat niet echt goed is voor een rubberen riem had ik besloten hem te vervangen. De klepdekselpakking lekte vrij erg en alles hing vol troep als gevolg..
Al gauw bleek dat dit een goed keuze was want toen ik de distributiekap eraf had en de riem inspecteerde brak hij gewoon door toen ik er wat spanning opzette ;E
Wat een geluk dat dit niet tijdens het proefrijden gebeurd is toen het blok nog in de sierra lag of ik kon het blok echt als bootanker gebruiken!! ;b

Dan alles ontvet en proper gemaakt en gemonteerd: nieuwe distributieriem en spanrol, de capri krukaspulley, capri alternator, nieuwe rotor en rotorkap, bougies vervangen en olie en oliefilter ook. Dan het koelcircuit gemonteerd, dus de radiator, de capriventilator, de boven en onderste waterslangen en die van de verwarming.

zo ziet het er nu uit dan:

Afbeelding

Dan had ik nog wat tijd over en maar met de kabelboom begonnen, k moet nog een gat maken voor de ECU stekker naar binnen door te voeren, maar eerst uitpluizen wat ik nodig heb en wat niet van de Siera kabelboom. Er staan uitgebreide how-to's op het net maar die gaan allemaal over rechtsgestuurde Escort/Capri's en Granada kabelbomen, ik heb al gemerkt dat dat toch iets anders is. Maar de grote lijnen zijn hetzelfde, enkel de relais zijn anders, dus kabelboom opendoen en de relais traceren tot de ECU..

Dit heb ik nodig van het injectiegedeelte:

Afbeelding

De benzinepomprelais heb ik er al uitgevist, en nu hier ergens nog de EEF IV ECU relais uitzoeken ;E

Afbeelding

Dan nog een externe benzinepomp halen in de Rally shop (R.Power of Rallyshop Diest) en benzineleidingen trekken en hopelijk nog eens starten na een jaartje of........14 :oops: :oops: :roll:

Er zat wat vertraging op omdat ik een vriend beloofd had zijn Escort MKI om te bouwen van 1100 naar MKII 1600 Kent motor. Normaal een werkje van een dag maar de complete voorophanging moest uiteindelijk ook vervangen worden (1100 heeft trommels vooraan ipv schijven) en ondanks dat het allemaal ford-style plug&play zou moeten zijn waren er toch redelijk wat complicaties (veerpootlagers anders, vliegwiel laten omboren en balanceren, lange wachttijd voor n versterkte koppeling & drukgroep, retourleiding ontbrekend, enz..enz...) Maar belofte maakt schuld :D en ondertussen rijdt hij rond met 'n brede glimlach op zn gezicht ;f

K heb samen met mn vriendin laatst een 1974 Oldsmobile Delta 88 convertible gekocht met werk aan maar k heb me voorgenomen eerst de capri af te werken ;A
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door jvdiest » 15 jul 2014, 22:14

Mooi project.
Vraag me alleen af wat de reden is dat je de ECU uit de Sierra wilt plaatsen?

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 15 jul 2014, 22:39

Dan kan ik ongelode benzine tanken, meer pk's, betrouwbaar, een pak zuiniger en vooral...omdat het eens wat anders is ;) Ik kan trouwens beter overweg met injectieblokken en hoe ze te mappen enzo dan carb's..
K heb de discussies ivm carb of injectie al op talloze fora zien voorbij komen en ze hebben beiden hun voor en nadelen.. Plus een extra voordeel voor mij is dat later de overstap naar een BOA wat vlotter gaat als hij al op injectie loopt, dan kan ik deze setup in zn geheel verkopen. Ultieme doel zou zijn een BOA met twinturbo setup (ik ben vooral met turbomotoren bezig buiten de capri om) maar eerst zo maar eens lopend maken en inschrijven he :lol:
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door Caprimaster » 16 jul 2014, 15:39

BOA & twin turbo..... ??
BOA of BOB en drukvulling is al niet zo'n goede combinatie, de eigen CR van deze motoren is veel te hoog tenzij je andere zuigers plaatst.
Tuurlijk, het kan wel en het gaat als een raket, een Scud wel te verstaan want heel betrouwbaar en duurzaam is het niet.
Pakkingen en andere belangrijke aanverwante onderdelen van deze blokken zijn ook nagenoeg niet meer voorhanden. Dus zit je met een gebruikt blok van 200.000+km en die nog eens van drukvulling voorzien.

Even uit mijn hooft, BOA ( of BOB ) + 0,5bar zit rond de 15:1 cr. Met 0,2 bar max zit je nog net save

Heb wat ervaring mee opgedaan met een BOA + M90 + MS + LPi.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 16 jul 2014, 23:01

Een atmosferische motor ombouwen naar turbo komt wel wat meer bij kijken dan gewoon 2 turbo's erop plakken ja inderdaad :D , niet lullig bedoeld ofzo maar ik bouw al ongeveer 10 jaar (zelf) turboblokken op en heb wel enig idee hoe het in zijn werk gaat. Het is ook maar een idee waar ik al lang aan denk maar nog niets concreet mee heb gedaan, zoals gezegd eerst dit pinto blokje de baan op krijgen, dit project wordt al veeeel te lang aan de kant geschoven :oops:
Dat van die pakkingen snap ik niet, in de UK worden deze blokken regelmatig gereviseerd en pakkingsets zijn gewoon leverbaar bij Burton:

http://www.burtonpower.com/top-end-gask ... v1464.html
http://www.burtonpower.com/bottom-end-g ... v1465.html

De drijfstangen/zuigers/MHG/enz.. laat ik zowieso altijd op maat maken, meestal met een CR van rond de 8.5:1 of soms zelfs 8.0:1 gecombineerd met een degelijke aftermarket ECU uiteraard, ik heb nog niet echt gekeken welke opties er zijn. MS is wel populair geworden tegenwoordig bij Ford merk ik, k hoor ook goede dingen van Microsquirt maar nog niet in verdiept ofzo..
Een veel makkelijkere optie is natuurlijk de YB da's gewoon plug&play maar geen 2.9 V6 natuurlijk :lol:

Jij hebt al een BOA projectje gedaan? Heb je daar ergens links van ofzo altijd leuk om te kijken en te leren, zeker icm LPI :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 okt 2012, 20:05
Locatie: Heusden-Zolder, België

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door KetsMcLets » 16 jul 2014, 23:55

ik zie net je cologne project met turbo, ga ik ook zeker volgen!! :)
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast