Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Ben je een Capri aan het opknappen? Vertel er hier over

Moderator: n-spoorder

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Re: KetsMcLets's MKIII 2.0 injection

Bericht door Caprimaster » 17 jul 2014, 17:33

KetsMcLets schreef: niet lullig bedoeld ofzo maar ik bouw al ongeveer 10 jaar (zelf) turboblokken op en heb wel enig idee hoe het in zijn werk gaat.
Wat zal ik zeggen..... ;) ;)

Niet lullig bedoeld, maar ik zeg even niets.... :mrgreen:

Laat ik wel aan anderen over.... :idea:
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door KetsMcLets » 17 jul 2014, 22:30

Als je wat te zeggen hebt doe maar hoor, want zo begrijp ik niet wat je bedoelt.

soit...terug ontopic: daarstraks nog n half uurtje tijd kunnen maken en de relais van de ECU gelokaliseerd, nu enkel nog de motorkabelboom opendoen en eruit trekken wat niet nodig is en weer samenvoegen..
'83 Ford Capri 2.0i
'74 Oldsmobile Delta 88 = @ custom car welding Hapert
'91 Nissan Sil80 awaiting oldtimer status
'99 Ducati 748 stock
'05 Triumph Rocket III dragger

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door KetsMcLets » 24 okt 2014, 21:23

Garage is uiteindelijk (bena) af en ben terug begonnen met knutselen :) dus hier nog ns updaten se..
de kabelboom is gestript, geidentificeerd, getest en gelabeld en klaar om aan te sluiten. Volgende week komt de benzinepomp nog binnen en dan kan ik eens starten..

Afbeelding

K heb ook de ashley uitlaat onder het stof uitgehaald, morgen eens kijken hoe het zit met de pasvorm want die staan erom bekend dat dat wel eens een probleem kan zijn.
Dan had ik ook nog wat hogere banden liggen, die erop gezet achteraan om ns te kijken wat het geeft maar het is toch een maat te groot. Er zat 205/40 R16 op dacht ik en nu 205/55 R16. K ga een tussenmaat eens proberen volgend.

Afbeelding

Nu de rest van mn onderdelen gaan ophalen dan kan ik ook verder met het interieur enz..

De daily nissan is ook gemapt een paar maanden terug, zit tegen de 350 pk bij zo een 1.4 bar turbodruk. De motor is van het begin tot het einde zelf samengesteld en gebouwd, ik ben best tevreden met het resultaat, zeker als je weet dat het maar een 1800tje is :D. Tot nu toe is hij ook heel betrouwbaar gebleken (voordat hier vragen over komen :D :D, met de juiste onderdelen is dit geen probleem). De rest van de auto is trouwens ook zelf gebouwd, het was er eentje voor de schroothoop eigenlijk..

Afbeelding

waarschijnlijk niet iedereen hier zn cup of tea maar voor mij is het al sinds 10 jaar geleden een (turbo)verslaving, is m'n 6de ofzo en dan heb ik er een jaar of 5 nog geen gehad tussendoor.
'83 Ford Capri 2.0i
'99 Ducati 748 stock

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 25 okt 2014, 21:22

Dat zijn inderdaad erg forse velgen voor de Capri.

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door KetsMcLets » 10 nov 2014, 19:34

ja de banden zijn vooral wat te groot, maar komt in orde heb al andere klaar laten leggen :)

Vandaag had ik een brugdag op het werk en dus nog eens door kunnen doen aan de Capri! K heb de kabelboom even opengelegd op de motor en alle respectievelijke sensors en connectors aangesloten, en dan ook een tijdelijk benzinecircuit gelegd met een emmertje benzine en daar de pomp ingezet. Alle relais aangesloten dus normaal moest hij draaien maar uiteraard niets.. Alles nog eens nagegaan en nu bleek dat de power transistor (of ignitor voor sommigen ;) ) nog een voedingskabel stiekem verstopt had. Na deze ook aan te sluiten op de geschakelde + via de relais draaide de motor dan wel.. me happy..

Afbeelding
Afbeelding

Dan de garage even laten verluchten *kuchkuch* en alles er weer eruit gehaald, een gat gemaakt in het schutbord voor de stekker en de ECU binnen gemonteerd, en dan naar de klus gereden voor electrische tape om de kabelboom weer netjes samen te stellen met enkel de draden die nodig zijn en op de juiste lengte. In principe hoefde dit allemaal niet maar ik heb het altijd graag zo netjes mogelijk.
Verder nog een hitteschild gemaakt tussen uitlaat en kabelboom zodat ik later niet voor verrassingen kom te staan. (lees: gesmolten kabelboom en bijgevolg kortsluitingen enz..)
Ook nog de uitlaat eens gemonteerd, deze lag al bijna 10 jaar klaar, ingepakt in plastic. Het past allemaal vrij goed, enkel de einddemper moet het sierstuk wat van ingekort en aan de collector moet iets custom gemaakt worden omdat de collector niet origineel is. Dit stuk is reeds besteld dus komt ook wel goed op korte tijd.

Vorige week heb ik ook eens zitten kijken wat ik met de remmen wil gaan doen en ik heb besloten om voor de Caprisport GTR280 set te gaan, dankzij de 16" velgen is dit mogelijk. Hiervoor zijn er enkele kleine bewerkingen nodig aan de naven en je moet een adapterplaatje kopen bij caprisport zelf. Dus voor een 70tal euro ben je klaar bij hun, en dan moet je zelf een setje mondeo klauwen scoren ergens en nieuwe cosworth schijven halen bij de plaatselijke shop. De klauwen liggen te wachten op mij bij de sloop hier, en de schijven moet ik nog bestellen. Uiteraard wordt de HRC ook nog aangepast en achteraan komen ook nog schijfremmen zodat alles mooi in balans blijft.

Voor zover deze updat ;e
'83 Ford Capri 2.0i
'99 Ducati 748 stock

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 10 nov 2014, 20:57

Ga zo door, leuk om te volgen. Ik persoonlijk houd meer van origineel maar we zijn niet allemaal hetzelfde. Je kunt i.p.v. de elektrotape ook krimpkous gebruiken.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door KetsMcLets » 13 nov 2014, 18:40

Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar ik ga deze route in omdat het ook "maar" een 1600tje was, als het een 2.8i supersport of x-pack o.i.d. had geweest dan werd ie zonder twijfel compleet origineel opgebouwd tot het laatste schroefje ;)
'83 Ford Capri 2.0i
'99 Ducati 748 stock

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door KetsMcLets » 15 nov 2014, 15:49

Dezemorgen de uitlaat gemaakt!

alles verzameld: een 50mm OD/45° bochtstuk en een lasmoer gekocht om de lambda in te schroeven en het bestaande spruitstuk.

Afbeelding

Dan alles aaneengebakken met veel meet en paswerk maar nu is het exact goed.. Volgende week maar eens afgooien bij de poederlakker en ook een mooi nieuw setje tapeinden zoeken..

Afbeelding
'83 Ford Capri 2.0i
'99 Ducati 748 stock

KetsMcLets
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door KetsMcLets » 10 dec 2014, 22:21

zal hier ook nog ns updaten, nog wel wat werk verricht de voorbije dagen nl..
De motorruimte is quasi af, enkel de bedrading nog netjes leggen.

Afbeelding

De uitlaat is aangesloten, het einddempersierstuk ga ik nog wat inkorten want zo komt hij te ver buiten de wagen.
K heb achteraan banden gevonden die goed staan, maat is 205/55R16

Afbeelding

Dan was ik bij Richard in Goirle wat onderdelen gaan halen wat ik nog nodig had, Top kerel!! Deze hele hoop voor slechts 50€! (behalve dat witte pakje dat is van Burton in de UK, zijn veren)

Afbeelding

Ook een louvre meegekregen daar, vind dit zooo jaren 80's boyracer. I like! Nu enkel nog op zoek naar de zijkanten he.. (als iemand er heeft laat maar horen)

Afbeelding

Dan heb ik de veren van bij Burton nog gemonteerd, ik wou ze eerst terugsturen omdat ik vreesde dat ze te laag waren, en een maatje hoger doen maar ik dacht ik ga ze toch eerst eens proberen. En maargoed, want ze komen toch perfect zoals ik het wil hebben..

Afbeelding

Het begint zelfs terug op een auto te lijken :D

Nu is het nog wachten op de remconversieset, ik heb bij Caprisport de GTR280 beugels besteld. Dit wil zeggen vooraan mondeo klauwen met 280mm cosworth schijven en achteraan siërra klauwen met 250mm schijven. Dit in combinatie met een Landrover 25mm Hoofdremcilinder voor een perfecte rembalans.

Heeft er iemand misschien een remservo (die grote ronde pot waar je hoofdremcilinder op zit) over van een MKIII 2 liter GL, deze zoek ik nl. nog.
'83 Ford Capri 2.0i
'99 Ducati 748 stock

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 10 dec 2014, 22:29

Heeft er iemand misschien een remservo (die grote ronde pot waar je hoofdremcilinder op zit) over van een MKIII 2 liter GL, deze zoek ik nl. nog.
Had Richard die niet???

Het vordert goed. Als je de remmen klaar hebt wil daar ook eens duidelijke foto's van posten. Is ook leuk om daar een "How to" topic van te maken.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie