Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

2.3 V6

Plaats hier je bericht als je vragen hebt over de Motor, Carburateur, koeling .....enz

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
olivierringoot
Beginnend lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2015, 21:22

2.3 V6

Bericht door olivierringoot » 22 apr 2016, 22:02

mijn capri komt na 1 jaar bij mijn broer staan naar huis, nu de motor is zo lek als een vergiet ga deze helemaal revizeren maar hoe kan ik hem vlug en tamelijk goedkoop nog wat meer paardjes en koppel geven?flowen,vliegwiel afdraaien,koppen laten vlakken?andere carbu alvast bedankt

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: 2.3 V6

Bericht door jvdiest » 22 apr 2016, 22:19

Ik heb geen idee wat werkt bij een v6, maar hier op het forum zijn wel een paar ervaringsdeskundigen op dat vlak. Mijn tip kijk o.a. eens bij Burton Power en doe daar navraag.

http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: 2.3 V6

Bericht door macfocus » 22 apr 2016, 23:41

Wil je lol hebben?
Blok lekker zo laten en een achteras van een 2.0 eronder.

De Cologne v6-en zijn niet echt gemaakt om te kietelen.
Er kan wel wat, zie idd Burton guide.
Of een turbo erop.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: 2.3 V6

Bericht door Caprimaster » 23 apr 2016, 07:17

macfocus schreef: De Cologne v6-en zijn niet echt gemaakt om te kietelen.
.
Mhwaa valt wel mee, tot de 200pk daarna word het blok onbetrouwbaar.

Snel en makkelijk, maar zeker niet goedkoop = turbo.
Turbo is alleen succesvol na een totale revisie en blueprinten van het motorblok.

Voor wat betreft de andere opties, welk bouwjaar heeft het motorblok ?? en wat zijn je wensen, veel koppel onderuit of pk's bovenin.

Snel en goedkoop = vergeet het maar.
Helemaal reviseren = ongeveer €2000 aan onderdelen alleen, tenzij er overmaats zuigers in moeten dan komt er een €1500 bij.
Helemaal reviseren is iets anders dan een paar nieuwe pakkingen en de verfkwast er over heen.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: 2.3 V6

Bericht door bulldog » 23 apr 2016, 10:00

Totale revisie zit inderdaad tussen de 3500 en 5000 euro ( ligt eraan welk bedrijf je hebt ). Hier blijft het alleen niet bij. Aangezien alle aanbouwdelen ook nog eens ruim 35 jaar oud zijn zal daar ook nog het 1 en ander achterweg gaan komen ( spreek uit ervaring )
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

olivierringoot
Beginnend lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2015, 21:22

Re: 2.3 V6

Bericht door olivierringoot » 23 apr 2016, 22:43

waar kan men de turbos halen dan? mvg

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: 2.3 V6

Bericht door Caprimaster » 24 apr 2016, 07:53

olivierringoot schreef:waar kan men de turbos halen dan? mvg
Op elke hoek van de straat tegenwoordig.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

olivierringoot
Beginnend lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2015, 21:22

Re: 2.3 V6

Bericht door olivierringoot » 26 apr 2016, 22:16

tog moeilijker te vinden vind ik kan ieman links doorsturen? mvg

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: 2.3 V6

Bericht door Caprimaster » 27 apr 2016, 07:43

Huhh, Turbo's kan je echt overal kopen. Automaterialen verkopen ze, autosloperijen, 2e hands.be staan er ook genoeg op. Er zit er vast wel eentje tussen die je kan gebruiken.

Men lasse een uitlaatspruitstuk, schroeve een turbo erop, modificeren de ontsteking, modificeren de carburateur, modificeren het brandstof systeem en make een luchtdoos.
Oja, BOV, wastegate en FMU heb je ook nodig en een intercooler is aan te bevelen.

Maar dit werkt alleen op een volledig gereviseerd blok. Een YY motor blok wat niet fris & fruitig is zal niet lang meer leven met een turbo erop.
Vraag je dan af..... whole lot of money involved, totale motorrevisie + turbo conversie voor slechts 190pk.
Beter een 3.0 duratec uit een Jaguar overhangen. = bolt on, je hebt alleen een aftermarked ECU nodig maar ook daar word je mee doodgegooid Emerald, Vems, MS1, MS2, MS3, MS whatever.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast