Moeilijk starten na een week stilstand
Moderator: n-spoorder
- n-spoorder
- site admin
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
- Locatie: Tiel
- Contacteer:
Moeilijk starten na een week stilstand
Mijn 1600 GTS start moeilijk als hij lang heeft stilgestaan. De benzine is dan terug gelopen o.i.d. Na een aantal startpogingen begint hij te prutten en bij de volgende start loopt de motor. De motor loopt verder netjes en heeft voor een 1600 best wel vermogen. De 2.8i heeft natuurlijk een elektrische brandstof pomp maar deze een mechanische. Moet er soms een soort terugslagklepje tussen. Wie weet raad.

Groetjes N-spoorder
Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS
http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/
- Capri76Ron
- Zilveren lid
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
- Locatie: Baarle-Nassau
Re: Moeilijk starten na een week stilstand
Elke dag rijden die ouwe Merc eruit . Nu mag het :-)
grt Hugo
grt Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57
- Caprimaster
- Zilveren lid
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59
Re: Moeilijk starten na een week stilstand
Eerst de moeillijke vragen,
Contactpunten afstand goed, ontsteking op tijd ?? ( twee verschillende dingen ) ( contactpunten verstellen betekend ontsteking opnieuw op tijd stellen )( anders accuspark monteren)
Klepspeling correct ??
Beide stekkers op startmotor goed vast ( de ronde in dit specifieke geval )
Stekker op de zekeringkast ( laatste aan de voorruitzijde ) niet groen gecorrodeerd ??
Staat van de carburateur ??
Staat van de brandstofpomp ??
Na lange stilstand moeten mijn 1600GT en 2.0S altijd wel ff benzine oppompen in de uitgedampte carburateur alvorens ik begin te pompen maar een week levert normaliter geen echte problemen.
De huidige brandstoffen vervliegen wel als nooit tevoren.
Na maanden stilstand doe ik even doorstarten tot de carburateur aannemelijk vol zit met brandstof en het filter zichtbaar gevuld is alvorens ik ga pompen. Beetje remmenreiniger in het luchtfilter spuiten en nog maals starten..
Contactpunten afstand goed, ontsteking op tijd ?? ( twee verschillende dingen ) ( contactpunten verstellen betekend ontsteking opnieuw op tijd stellen )( anders accuspark monteren)
Klepspeling correct ??
Beide stekkers op startmotor goed vast ( de ronde in dit specifieke geval )
Stekker op de zekeringkast ( laatste aan de voorruitzijde ) niet groen gecorrodeerd ??
Staat van de carburateur ??
Staat van de brandstofpomp ??
Na lange stilstand moeten mijn 1600GT en 2.0S altijd wel ff benzine oppompen in de uitgedampte carburateur alvorens ik begin te pompen maar een week levert normaliter geen echte problemen.
De huidige brandstoffen vervliegen wel als nooit tevoren.
Na maanden stilstand doe ik even doorstarten tot de carburateur aannemelijk vol zit met brandstof en het filter zichtbaar gevuld is alvorens ik ga pompen. Beetje remmenreiniger in het luchtfilter spuiten en nog maals starten..
- n-spoorder
- site admin
- Berichten: 3211
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
- Locatie: Tiel
- Contacteer:
Re: Moeilijk starten na een week stilstand
Ik heb aan de motor nog helemaal niets gedaan en niets gecontroleerd op de bougies na (porselein was gebarsten), die heb ik dus vervangen. De motor loopt goed, er zit best goed vermogen in. Vandaag startte hij in 1 keer. Als ik het zo hoor dan is het normaal dat bij lange stilstand eerst brandstof opgepompt moet worden.

Groetjes N-spoorder
Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS
http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast