Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

startmotor te heet

Plaats hier je bericht als je vragen hebt over de Motor, Carburateur, koeling .....enz

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
capriforever
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:47
Locatie: Boxmeer

startmotor te heet

Bericht door capriforever » 07 okt 2016, 19:47

Mijn startmotor wordt steeds te heet door de uitlaat waardoor die stuk gaat. Is een algemeen probleem werd me dit keer verteld. Maar mijn vorige startmotor heeft het toch langer vol gehouden dan 1 jaar! Vorig jaar heb ik namelijk nog een nieuwe startmotor laten plaatsen omdat die niet meer aansloeg met een warme motor. Nu, een jaar later, begint die weer dezelfde kuren te vertonen bij een warme motor. Wat moet ik hier nu mee? Weer een nieuwe startmotor! En dat die volgend jaar weer de geest gaat geven. Iemand een goed tip wat ik hier aan moet doen? De vorige keer wilde we nog hitteplaatjes monteren maar die kunnen nergens veilig aan vast gemaakt worden.

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: startmotor te heet

Bericht door Caprimaster » 07 okt 2016, 20:11

Nieuw als in Nieuw ???
Of ruil cq gereviseerd.

En algemeen probleem ??? Ik heb die ervaring niet, en heb ze toch allen hier staan & rijden, ook met de spaggeties.

3.0 Essex is de enigste met een hitteschild op de startmotor maar dat heeft meer te maken met de inferieure kwaliteit van het merk Lucas ( ben nog geen Bosch tegen gekomen op een Essex V6 terwijl deze als Engels design voornamelijk in Duitsland gemaakt en gegoten werden ).

Het kan zijn dat je ontsteking een fractie te vroeg staat, dan wil de startmotor bij warme motor wel eens in de compressie vastlopen, als hij na afkoeling van zo'n half uur wel gewoon weer ronddraait kan je het hier zoeken.

De ervaring die ik wel heb is dat revisie niet altijd lang goed gaat ( ruil startmotoren inbegrepen ).
Derhalve worden hier alleen nog Edge startmotoren geplaatst als vervanging van een kapotte.
Die bestel ik hier http://www.cambridgemotorsport.com/node/8932
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
capriforever
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:47
Locatie: Boxmeer

Re: startmotor te heet

Bericht door capriforever » 07 okt 2016, 20:57

Dank je wel Caprimaster. Ik ga dit zeker aan de monteur voorleggen. Wordt vervolgd. Het was trouwens geen nieuwe startmotor maar een ruil!

HugoRS
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:33
Locatie: Leimuiden

Re: startmotor te heet

Bericht door HugoRS » 08 okt 2016, 23:11

Haai,

Die ervaring heb ik niet. Mijn capri's hebben spaggetiespruitstukken maar geen last van de hitte. Heb wel eens een hitteschild zien zitten maar dat was een Sierra XR4i.

grt Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3206
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: startmotor te heet

Bericht door n-spoorder » 08 okt 2016, 23:47

Ik heb dit probleem ook niet met de 2.8i. Ik heb er ook nooit van gehoord dat dit een algemeen probleem is. Al zou de startmotor heet zijn, dan moet ie nog steeds rond kunnen draaien. Als deze echt te heet is geworden verbrand de spoel. Ik denk dat wat JP zegt het is.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
capriforever
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:47
Locatie: Boxmeer

Re: startmotor te heet

Bericht door capriforever » 17 nov 2016, 17:31

Nu blijkt het dus geen kapotte startmotor te zijn want deze is nu vervangen. Er wordt nu naar de storing gezocht maar misschien heeft iemand nog een tip? Bart heeft ook een probleem lees ik met zijn startmotor. Maar bij mij is de bekabeling er nooit af geweest dus daar kan het toch niet aan liggen, toch?

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1933
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: startmotor te heet

Bericht door macfocus » 17 nov 2016, 18:04

Controleer je bekabeling toch maar eens.
Als de weerstand van de kabel te hoog is dan heeft dat impact.
Zal Carl wel meer over kunnen vertellen.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3206
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: startmotor te heet

Bericht door n-spoorder » 17 nov 2016, 22:12

Ik heb afgelopen seizoen ook startproblemen gehad. Bleek achteraf het dunne draadje met schuifkabelschoentje te zijn op de startmotor, die zat te los.

Weerstand van de kabel te hoog, kan niet, koper is koper. Een slecht contact van de dikke draden kan een weigering veroorzaken. Is de massa van chassis naar motorblok nog wel goed. Zitten je accuklemmen er goed vast op.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: startmotor te heet

Bericht door Caprimaster » 18 nov 2016, 05:57

Kan eerder genoemd draadje zijn ( slecht contact, los stekkertje ) of een slecht functionerend contactslot. Die contactplaat achterop het contactslot brand nog wel eens door.

Item zit met twee schroefjes achterop het slot geschroefd.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
capriforever
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:47
Locatie: Boxmeer

Re: startmotor te heet

Bericht door capriforever » 24 nov 2016, 13:51

De massa was niet goed meer. Dus deze is vervangen voor een lelijke dikke koperen massakabel. Dat ziet er niet uit. Kan ik daar niet ergens originele kabels voor krijgen die er wel uit zien! In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast