Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

2 liter blok

Plaats hier je bericht als je vragen hebt over de Motor, Carburateur, koeling .....enz

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

2 liter blok

Bericht door jvdiest » 03 apr 2012, 09:35

Ter lering en vermaak ben ik naast de capri bezig geweest met het van scratch af aan opbouwen van een 2 liter blok (uit een granada uit 1983). Het blok zit helemaal in elkaar en is gangbaar. Na het plaatsen van het blok in mijn Sierra met automaatbak is er geen beweging meer in het blok te krijgen, als het blok vervolgens weer wordt losgehaald is er niets aan de hand. Heeft iemand (ondanks dat het geen Capri betreft) enig idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik fout doe?

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Re: 2 liter blok

Bericht door macfocus » 03 apr 2012, 17:10

jvdiest schreef:Ter lering en vermaak ben ik naast de capri bezig geweest met het van scratch af aan opbouwen van een 2 liter blok (uit een granada uit 1983). Het blok zit helemaal in elkaar en is gangbaar. Na het plaatsen van het blok in mijn Sierra met automaatbak is er geen beweging meer in het blok te krijgen, als het blok vervolgens weer wordt losgehaald is er niets aan de hand. Heeft iemand (ondanks dat het geen Capri betreft) enig idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik fout doe?
Ik zou het zo niet weten en onderstaand idee heb je zelf denkelijk ook wel ;)

"De bak zet de motor vast".

Ik heb geen verstand van automaten, maar de bak staat niet in "Drive" toevallig?
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door caprighia » 04 apr 2012, 11:30

Als de automaat op P staat is het spul geblokkeerd ,het werkt in het gebruik als handrem ,even na kijken dus ..............

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 04 apr 2012, 13:35

Ik heb de automaat in neutraal staan, daar heb ik wel aan gedacht. Het is ongetwijffeld iets anders doms waar ik niet aan heb gedacht.

toxicnick
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door toxicnick » 04 apr 2012, 20:29

laat ik eerst zeggen dat ik er helemaal geen enkel verstand van heb en maar wat brainstorm

draait de bak wel zonder motor?
zit er tussen de bak en de motor ook niet nog iets?
is N wel N?
is het niet zo dat een automaat niet start in N maar alleen in P met de rem ingedrukt? (vriend zn benz moet da)

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 09 apr 2012, 20:44

Uiteindelijk is het gelukt het blok gangbaar te maken. Is opgelost door twee in plaats van 1 plaat tussen de bak en het motorblok te plaatsen. Scheelt een paar mm (of misschien zelfs 1 mm) en blijkbaar was dat net de ruimte die nodig was. Blok is nu gangbaar en in de Sierra gehangen. Nu alleen nog vloeistoffen en dan kijken of het allemaal is gelukt. Volgende week zaterdag ga ik dat doen.

Enige wat nog ontbreekt is de kap voor over de distributieriem heeft toevallig iemand (die volgende week ook naar de sleuteldag gaat) er nog een liggen passend voor een 2 liter OHC?

petermartens61
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door petermartens61 » 09 apr 2012, 21:38

Je hebt het top lager niet weggehaald.

zit achter in de krukas.

Gr Peter

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 09 apr 2012, 21:50

jawel, toplager is er uit. Is een automaat bak he.

Plaats reactie