Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

soms geen rempedaaldruk

Stel hier je vragen over remmen en remdelen

Moderator: n-spoorder

HugoRS
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:33
Locatie: Leimuiden

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door HugoRS » 17 aug 2013, 11:28

Ik heb de hoofdremcylinder gereviseerd van de bruine. Set gekocht bij Motomobil http://www.motomobil.com/2669,14954820-1.html

Werkt goed.

grt Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door macfocus » 17 aug 2013, 12:05

HugoRS schreef:Ik heb de hoofdremcylinder gereviseerd van de bruine. Set gekocht bij Motomobil http://www.motomobil.com/2669,14954820-1.html

Werkt goed.

grt Hugo
Die moest je zeker zelf in elkaar zetten?
Bij de plaatselijke onderdelenboer, kocht ik een voorgemonteerd binnenwerk.
Kost wel 3x zoveel, maar is afhankelijk van waar Mark tijd, zin en kennis voor in huis heeft wellicht de juiste keuze.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door n-spoorder » 17 aug 2013, 13:21

Hoofdremcilinder vervangen en probleem is opgelost!!!!

http://www.capriclub.co.uk/cart/store/c ... ategory=68
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

HugoRS
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:33
Locatie: Leimuiden

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door HugoRS » 17 aug 2013, 13:26

macfocus schreef:
HugoRS schreef:Ik heb de hoofdremcylinder gereviseerd van de bruine. Set gekocht bij Motomobil http://www.motomobil.com/2669,14954820-1.html

Werkt goed.

grt Hugo
Die moest je zeker zelf in elkaar zetten?
Bij de plaatselijke onderdelenboer, kocht ik een voorgemonteerd binnenwerk.
Kost wel 3x zoveel, maar is afhankelijk van waar Mark tijd, zin en kennis voor in huis heeft wellicht de juiste keuze.
Ja dat klopt. Je kunt bij Motomobiel kiezen. Alleen de rubbertjes,rubbers en aluminium binnenwerk of de gehele hoofdremcylinder nieuw. Eerst gekeken had geen slijtage in de cylinder kon dus af met alleen de rubbers.

Is dat wat voor de sleuteldag? Revisie en gelijk wat verschillende technieken ontluchten?

grt Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door macfocus » 17 aug 2013, 13:46

HugoRS schreef:
macfocus schreef:
HugoRS schreef:Ik heb de hoofdremcylinder gereviseerd van de bruine. Set gekocht bij Motomobil http://www.motomobil.com/2669,14954820-1.html

Werkt goed.

grt Hugo
Die moest je zeker zelf in elkaar zetten?
Bij de plaatselijke onderdelenboer, kocht ik een voorgemonteerd binnenwerk.
Kost wel 3x zoveel, maar is afhankelijk van waar Mark tijd, zin en kennis voor in huis heeft wellicht de juiste keuze.
Ja dat klopt. Je kunt bij Motomobiel kiezen. Alleen de rubbertjes,rubbers en aluminium binnenwerk of de gehele hoofdremcylinder nieuw. Eerst gekeken had geen slijtage in de cylinder kon dus af met alleen de rubbers.

Is dat wat voor de sleuteldag? Revisie en gelijk wat verschillende technieken ontluchten?

grt Hugo
Lijkt me idd een mooi klusje.
Vooropgesteld dat Mark zo lang wil/kan wachten
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door Krijnen » 17 aug 2013, 21:37

Goed onderwerp voor de sleuteldag, we krijgen er allemaal (weer) een keer mee te maken.

Nee ik ga niet tot volgend jaar wachten met de reparatie, ik rij toch regelmatig met de auto en de kans wordt groot dat ik met de defecte remcylinder een keer niet op tijd kan remmen.

Mijn technische kennis is beperkt, ik kan alleen maar helpen met ontluchten bij de montage of los/vastmaken van de onderdelen. Het zou mooi zijn als dat na de sleuteldag anders wordt.

Mooi alle opties die genoemd zijn!

Een ZZP-er bij mij om de hoek heeft een kleine garage. Die gaat de reparatie doen over ongeveer 3 weken, als hij zijn afspraak nakomt.

Hij gaat kijken of zijn leveranciers een remcylinder hebben of een revisieset. Dat hoor ik volgende week. Zo niet, ga ik uit jullie weblinks een keuze maken. Nogmaals Hugo, prima plan voor de sleuteldag


Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door macfocus » 17 aug 2013, 22:08

Hi Marc,

Gelijk heb je, met remmen geen risico.
Zeker als je het hele binnenwerk vervangt, kan je dat prima zelf.
Daar hoef je niet veel voor te kunnen ; ) en heb je ook geen speciaal gereedschap voor nodig.
Maar als je het liever door een ander laat doen, vooral doen.

Anyway, succes
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door Krijnen » 17 aug 2013, 22:14

Arjen

Ik laat het niet liever door een ander doen, ik weet simpelweg niet hoe ik de klus moet doen. Anders had ik het zelf gedaan


Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door bulldog » 17 aug 2013, 22:33

Voor het vervangen van een complete hoofdremcilinder hoef je niet geleerd te hebben. Gewoon afschroeven, opnieuw eropzetten en ontluchten. Voor het vervangen van het binnenwerk zou ik een goede polijstbeurt aanraden van de hoofdremcilinder omdat dit ten goede komt van je remvermogen.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door macfocus » 17 aug 2013, 22:59

Stelt echts niks voor Marc.

Ik zou wel een compleet binnenwerk halen, anders wordt het wellicht wat lastig.

Zoals Bulldog schrijft.
Dikke droge doek onder je Hoofdremcilinder (HRC) leggen om eventuele lekkende remvloeistof op te vangen. ( dit tast je lak aan, dus voorzichtig, en remreiniger bij de hand, voor als je wat lekt)
- rempedaal blokkeren tegen inzakken
-Leidingen los
-2 bouten los, waarmee die op je bekrachtiger vastzit
- Uitnemen en op de werkbank
- horizontaal in de bankschroef klemmen
- sloop (met beleid!) de witte kunstof afdichtplaat eruit
- geef indien het binnenwerk er niet uitwil met een flinke houten balk een ram op op de dichte kant van de HRC, als het goed is komt het binnenwerk nu los
- neem het binnenwerk uit
- maak de behuizing goed schoon, (binnenkant NIET met scherpe dingen inspecteren!)
- neem een stukje scotchbrite (= groen deel van schuursponsje)
- voel en kijk of de binnenkant van de cilinder gegroefd is, zo ja, wellicht andere behuizing nodig
Zo niet, met de scotchbrite lekker ff er door heen, om hem mooi glad te krijgen
- te vreden?, heel goed schoonmaken met remreininger
- nieuwe binnenwerk erin zetten, met het bijgeleverde witte vet op de juiste plekken.
- kunsttof afdekplaat monteren (zit een nieuwe bij je nieuwe binnenwerk als het goed is)
- netjes weer monteren, waarbij jij de leidingen net niet helemaal vastdraait, ivm ontluchten
- remvloeistof bijvullen
- leiding ontluchten ( is als het goed is heel simpel, want de leidingen zelf zouden vol moeten zitten)

Alles heel goed schoonmaken!

Testen.

Tip: neem de gelegenheid te baat om je HRC even in een nieuw laagje zwarte Hammerrite te zetten, ziet er er meteen weer mooi uit. Wel even netjes alle gaten dicht stoppen voor je verft.


Mocht iemand danken dat het anders moet, ff aanvullen aub.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast