Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

soms geen rempedaaldruk

Stel hier je vragen over remmen en remdelen

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door n-spoorder » 17 aug 2013, 23:49

Dat is een mooie omschrijving. Ik heb er niets aan toe te voegen. Misschien een idee om dit te verplaatsen naar de rubriek "How to"
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door Krijnen » 18 aug 2013, 08:48

Ja dit is een uitgebreide omschrijving. Ik heb het deel met het ontluchten niet helemaal. Als ik het nieuwe spul gemonteerd heb, laat ik de remleidingen die op de HRC aansluiten half vast zitten. Nu neem ik aan dat iemand in de auto moet gaan zitten en die moet dan gaan remmen, met lopende motor? waar komt dan de lucht uit die in de leidingen zit? via de dop van het vulreservoir? Of via de half-vast zittende leidingen? Vul ik tegelijk het reservoir bij terwijl degene die in de auto zit pompend gaat remmen?

Ik zou het mooi vinden als ik een complete remcylinder kan kopen, maar jullie eerdere verhalen gaven aan dat je die direct moet reviseren. Het verbaast me dan dat bedrijven ze nog wel te koop aanbieden ( met garantie) ;E

Ik vind de omschrijving prima Arjen, maar ik vertrouw mezelf onvoldoende om de klus goed uit te voeren. Als ik het een keer onder leiding( niet remleiding ;) van een ervaren sleutelaar heb gedaan, kan ik het met je omschrijving vast wel zelf. Ik wacht nog even op de ZZP er bij mij om de hoek. Ik wil wel graag naar de FCCN meeting in Zeeland ( met werkende remmen) even kijken of het voor die tijd gedaan kan worden.
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door bulldog » 18 aug 2013, 09:45

Even ter verduidelijking: een nieuwe HRC van ATE moet Direct worden gereviseerd. Een imitatie daarentegen niet. Die van ATE worden al jaren niet meer gebruikt en liggen dus te lang en daardoor zijn de rubbers al uitgedroogd. Een imitatie wordt op bestelling geleverd en zijn dus van een recente datum ( er zijn maar weinig, zoniet geen 1 die hem op voorraad heeft ) indien iemand hem op voorraad heeft is mijn advies om te gaan zoeken naar iemand die hem niet op voorraad heeft liggen want dan wordt deze besteld en is die per definitie van een recentere datum omdat de omloopsnelheid erg laag ligt.

Als je geen hulpmiddelen hebt dan doe je het ontluchten doe je met 2 personen en kan met de motor uit. De een pompt en de ander ontlucht. Eerst de leidingen halfvast totdat er remolie uitkomt en dan weer vastdraaien. Vervolgens doe je de wielen, eerst achter ( hier zit er maar 1 omdat je remsysteem gelust is achter ), dan rechtsvoor en als laatste linksvoor.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door Krijnen » 18 aug 2013, 10:48

Even iets anders.. welke remolie kan ik gebruiken? Kan er Dot4 in? Of moet ik eerst kijken of het zich vermengt met de oude remolie? Ik zag op YouTube nog een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Uz4OwuUGVOA

Nu snap ik het losjes vastzetten van de leidingen ook.

Op een andere film van Youtube zag ik dat de HRC van te voren gevuld werd met remolie ( op de werkbank ) Remolie vullen, cilinder induwen, vingers op de gaten houden totdat de remolie eruit komt, zuiger terug en proces herhalen totdat er alleen maar olie uit de gaten komt.

@bulldog, de leidingen bij de wielen ook ontluchten? altijd of alleen als het pedaal na de montage sponzig aanvoelt?


Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door macfocus » 18 aug 2013, 10:54

Ik heb het filmpje niet gekeken, maar dat op de werkbank vullen klopt.
Probleem daarbij is, dat ie geheid deels leegloopt tijdens montage.
Dat kan je denk ik weer ondervangen door er even een paar korte boutjes in te draaien.
Dus wellicht beter afvullen als ie gemonteerd is. En dan de lucht laten ontsnappen en eventuele vloeistof opvangen.

Oh, en als ik het goed heb, doet tandpasta wonderen voor het schoonmaken van je reservoir ; )

Nog één belangrijke tip.

NIET je rempedaal helemaal intrappen bij ontluchten!
Als er een aanslagrand in je HRC zit, dan trap je je rubbers daarlangs, met als risico dat je rubbers meteen weer stuk zijn.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door Krijnen » 18 aug 2013, 11:03

Arjen schrijft: Nog één belangrijke tip.

NIET je rempedaal helemaal intrappen bij ontluchten!
Als er een aanslagrand in je HRC zit, dan trap je je rubbers daarlangs, met als risico dat je rubbers meteen weer stuk zijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik blijf erbij, ik ga het niet zelf doen. Er zijn geheid dingen die ik dan fout doe, ondanks alle prachtige tips

Gr
Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door macfocus » 18 aug 2013, 11:07

Dat maakt mij niet uit hoor Marc.
Ben niet boos, ook niet verdrietig ; )
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door n-spoorder » 18 aug 2013, 11:13

Marc, ik zou al deze tips wel even aan die ZZP'er laten zien. Wellicht heeft hij geen ervaring met een Capri. Tips zoals de volgorde van ontluchten enz.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 391
Lid geworden op: 14 dec 2012, 15:51
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door Krijnen » 18 aug 2013, 11:45

Ja Carl, ik ga de volgorde opschrijven.
Arjen dat is mooi niet boos of verdrietig.... maar welke remolie moet er nu in?

Ik wordt wakker ;e

Met zoeken las ik de recente discussie over DOT3 en DOT4. Ik heb natuurlijk ook geen idee wat er in zit. Ik koop wel DOT 4, met wat geluk vermengt het zich met de aanwezige remolie


Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: soms geen rempedaaldruk

Bericht door bulldog » 18 aug 2013, 11:55

Bij vervangen van de HRC of werk aan het remsysteem altijd aan de wielen ontluchten, ook al voelt het pedaal niet sponzig aan.

De remolie die ik altijd gebruik is DOT4.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast