Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Flinke kloink bij het remmen

Stel hier je vragen over remmen en remdelen

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
hansverbael
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 10 mei 2012, 13:17

Flinke kloink bij het remmen

Bericht door hansverbael » 09 sep 2013, 00:03

ALsof er wat knakt. Als ik hard rem, dan hoor ik een flinke knak, alsof je ergens overheen rijdt. het is met een 2.8i .
Heb het niet elke keer, en weet ook niet of het wat ernstigs kan zijn. Ik moet binnenkort toch een keer naar de rechterklauw kijken want het remt allemaal een beetje scheef...

Iemand een idee?
dank
Hans

Gebruikersavatar
toxicnick
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1506
Lid geworden op: 16 sep 2011, 12:47
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door toxicnick » 09 sep 2013, 08:03

ik heb nie echt een doeltreffend antwoord maar het zou kunnen da 1 van je remcilinders vastzit en door de remdruk ineens los kloinkt

hansverbael
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 10 mei 2012, 13:17

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door hansverbael » 09 sep 2013, 11:04

Dat zou een optie kunnen zijn. Ik zal die van het weekend eens een keer losbalen. Zjjn de klauwen van een 28 velijk aan andere mk3s?

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door bulldog » 09 sep 2013, 12:44

Een 2.8i heeft bredere remklauwen als de andere v6en omdat deze geventileerde schijven heeft.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

miep
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 sep 2011, 19:08
Locatie: nordhorn DE hardenberg NL

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door miep » 09 sep 2013, 13:56

de remklauwen zijn gelijk
da is allen een deel tussen

bulldog
Platinum lid
Platinum lid
Berichten: 2880
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:08
Locatie: Leeuwarden

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door bulldog » 09 sep 2013, 15:09

Dat klopt, daardoor worden ze breder en passen er geventileerde schijven tussen.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door n-spoorder » 09 sep 2013, 17:48

Zit er geen speling op montage delen, bouten. Stabilisatorstang o.i.d. Bij remmen komt er natuurlijk een grote kracht op dit soort delen.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 aug 2013, 19:15
Locatie: Baarle-Nassau

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door Capri76Ron » 09 sep 2013, 18:57

n-spoorder schreef:Zit er geen speling op montage delen, bouten. Stabilisatorstang o.i.d. Bij remmen komt er natuurlijk een grote kracht op dit soort delen.
Bij mijn Capri hoorde ik ook wat bij het remmen, en als ik over hobbels reed.
Bleek achteraf dat de bouten van m'n voorste bevestigingspunten van de voorste stabilisatorstang los liepen.
Goed aangedraaid, en het probleem ligt al zo'n 5000 km achter me.
Afbeelding

hansverbael
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 10 mei 2012, 13:17

Re: Flinke kloink bij het remmen

Bericht door hansverbael » 10 sep 2013, 14:56

Check. Ga eronder liggen dit weekend. dank jullie wel mannen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten