Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

handrem

Stel hier je vragen over remmen en remdelen

Moderator: n-spoorder

toxicnick
Gouden lid
Gouden lid

Re: handrem

Bericht door toxicnick » 26 sep 2014, 07:58

jvdiest schreef:Zoals ik aangeef lijkt het enige dat overblijft, wat de oorzaak kan zijn de handremhendel (op het rechter achterwiel) zelf te zijn. Vandaar ook de vraag of iemand die heeft liggen, heb zelf alleen maar de modernere hendels :)
kun je dr niet ff om te testen wat vet op smeren of met de hand kijken of hij stroever gaat als die andere
een nieuwe/andere kopen kan altijd nog

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 07 okt 2014, 21:23

Vandaag tot de conclusie gekomen dat Hugo gelijk heeft en dat het probleem dat ik heb met de handrem achter wordt veroorzaak door het ontbreken van het h plaatje. Wat daar voor nodig was, was dat Hugo mij afgelopen zondag in Venlo eigenwijs noemde. Op basis van die feedback heb ik het hele mechanisme nog eens nagelopen en ook voor mezelf vastgesteld dat er geen andere reden kan zijn. Ik ben nu eenmaal visueel ingesteld, ik moet het zien om te begrijpen :)

Enfin, ga op zoek naar de plaatjes (ligt al een vraag bij Eddie en zag ook dat ze online te koop zijn). Al begreep ik van Hugo dat ze ook goed zelf te maken zijn. Zie onderstaand voor een voorbeeld van de plaatjes.

Verder ben ik vandaag bij de APK geweest. Ik kreeg complimenten van de keurmeester over de technische staat, als nieuw waren zijn woorden. De handrem die ik had opgesteld was -voor de apk- in orde. Echter is er 1 afkeurpuntje gevonden en dat is dat de wiellager rechtsvoor geluid produceert. Ik hoorde het niet, maar de keurmeester was onverbiddelijk. Zal wel een slechte lager zijn, want meer dan 500 km is er nog niet mee gereden sinds dat ik die vervangen heb. Morgen dus maar weer even een klusavondje....
Bijlagen
h-plates.JPG
h-plates.JPG (87.4 KiB) 860 keer bekeken

toxicnick
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door toxicnick » 07 okt 2014, 23:48

wel raar dat een nieuw lager kapot is..

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 08 okt 2014, 22:23

wel raar dat een nieuw lager kapot is..
Ik had ook drie lagers nodig voor mijn achteras. Één lager bleef maar olie lekken, en dat viel in de remtrommel. Gevolg was een groot remverschil tussen links en rechts. Uiteindelijk nogmaals lager vervangen en probleem opgelost.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 09 okt 2014, 19:53

Gisteren het lager vervangen. Bleek inderdaad niet in orde, heeft de keurmeester het toch goed gehoord.
Eddie stuurt mij een h-plaatje op, moet het handrem probleem ook mee opgelost kunnen worden.

Update: Hij is weer voor de komende twee jaar (en bijna 2 maanden) APK gekeurd.

Plaats reactie