Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Remmen lopen aan

Stel hier je vragen over remmen en remdelen

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Remmen lopen aan

Bericht door jvdiest » 01 mar 2015, 11:48

Vandaag voor het eerst dit jaar een rondje gereden met de project Capri. Heb gedurende de winter de nodige werkzaamheden opgepakt, waaronder het vervangen van de achteras, afstellen motor, vervangen kabelboom etc. Werkt nu allemaal naar behoren.

Rondje ging prima, niets vreemds gehoord of gemerkt. Totdat na +/- 20 minuten het rempedaal "hard" aanvoelt, waarmee ik bedoel dat als ik het indruk het voelt alsof het als voor de helft is ingedrukt voordat ik ook maar iets doe. Pedaal staat dan wel helemaal van de vloerbord af. Lijkt erop dat de remmen voor aanlopen, dat de remblokken niet voldoende los komen van de remschijven.

HRC heb ik al een keer vervangen. Lijkt dan ook niet dat deze het probleem is. De remklauwen zijn/waren nieuw, maar dit hoeft ook niet te betekenen dat ze goed zijn. Het was een totaal bouwpakket
Iemand ideeën?

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Re: Remmen lopen aan

Bericht door bulldog » 01 mar 2015, 12:12

jvdiest schreef: Lijkt erop dat de remmen voor aanlopen, dat de remblokken niet voldoende los komen van de remschijven.
Is dit ook daadwerkelijk het geval?
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 01 mar 2015, 12:35

Was dit ook niet met je vorige HRC. Staat me iets van bij dat je dat toen ook had.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 01 mar 2015, 12:42

Lucht in de leidingen of verstopping in de remslang.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 01 mar 2015, 12:53

Net nog een rit gedaan en nu is er niets aan de hand. Verschil met de vorige testrit (exact hetzelfde rondje) is dat ik tijdens de vorige rit voordat ik de dijk opreed de handrem had aangetrokken om te kijken of hij de hellingproef zou doorstaan. Daarna liep hij ineens aan. Dit rondje niet gedaan en nu rolt hij lekker door.

Dit deed hij ook voordat ik de complete achteras heb vervangen, inclusief het mechaniek voor de complete achterrem. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik zal nog wel meer testrondjes gaan maken om vertrouwen te krijgen in de Capri.

Plaats reactie