Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

ontluchten

Stel hier je vragen over remmen en remdelen

Moderator: n-spoorder

Teun
Gevorderd lid
Gevorderd lid

ontluchten

Bericht door Teun » 18 mei 2012, 22:50

Wie help mij? Ik heb vandaag het revisie steje voor mijn hoofdrem cilinder binnen gekregen. Dus gehoond en netjes met nieuwe rubbertjes weer in elkaar gezet. Het geheel weer gemonteerd maar ik krijg geen remdruk? Inmiddels is echt alles nieuw. Als ik de ontluchtingsnippel open laat staan loopt er op een gegeven ogenblik remvloeistof uit dus de leidingen zijn open. Maar als ik de rem intrap is het niet zo dat de vloeistof eruit spuit zoals ik anders wel eens heb gezien. Wat ik ook doe ik krijg geen remdruk het pedaal gaat gewoon tot op de bodem :B
Het gaat dus om een MK1 met rem bekrachtiging.

HugoRS
Bronzen lid
Bronzen lid

Re: ontluchten

Bericht door HugoRS » 19 mei 2012, 00:17

He Teun,

Niet lachen maar zitten de remklauwen goed? Ontluchten duurt soms lang Laatste keer schoot het niet op bleek ik toch nog lucht in de achterremmen te hebben.

Beste resultaat had ik met lucht op het remreservoir zetten tot je geen luchtbellen meer ziet. En dan een dag later ouderwets met zijn tween pompen en ontluchten.

succes Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 19 mei 2012, 01:10

Aangezien je achter begint met ontluchten is het moeilijk om druk te krijgen met lege leidingen. Dit kun je oplossen door eerst linksvoor te ontluchten zodat je druk krijgt op je pedaal. Door deze druk zal je vloeistof makkelijker door de leiding naar achteren gaan en zal die op een gegeven moment ook eruit spuiten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Teun
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Teun » 29 mei 2012, 11:31

Na drie weken eindeluk gelukt. Was uiteindelijk een aansluiting die niet goed afdichte. Hij lekte er geen vloeistof maar zoog er waarschijnlijk wel lucht aan. Afgelopen zaterdag toevallig ontdekt gelijk maar even een proefrondje gemaakt zonder deuren zonder ramen maar maakt niet uit hij rijdt weer!

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 29 mei 2012, 12:35

Mooi weer een deel klaar. Kun je mooi verder.
Groetjes Bulldog

Afbeelding

Teun
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Bericht door Teun » 07 sep 2012, 10:09

Ik had voor de zekerheid op Ebay een nieuwe hoofdrem cilinder gekocht in Engeland. Nu had de beste man mij gezegd deze gelijk te verzenden we praten hier over eind maart!. Je voelt hem al aankomen er kwam niets, ik boos en aangegeven dat ik mijn geld via Paypal ging terug halen maar dat was ik inmiddels vergeten te doen. Kom ik eind augustus terug van een welverdiende vakantie en wat ligt er op mij te wachten...... precies het pakketje was keurig afgestempeld op begin april heeft dus een paar maanden ergens gezworven. Gelijk maar even excuses naar de verkoper gemaakt.
De status is nu dat de capri helemaal in de spuitplamuur staat en technisch nagenoeg klaar is. Nu heb ik de voorspatborden vervangen door imitatie exemplaren en deze sluiten nog niet echt 100% aan op de motorkap, de spuiter keurde dit in ieder gaval af. Dus nog even wat plamuren schuren e.d. en dan gaat de lak erop komende winter afbouwen en dan is er weer een capri op de weg.
Leuk detail is dat er niet meer het originele kenteken op de auto zat toen ik hem kocht de auto is van 1969 en het kenteken van 1978 de auto stond nog op naam van de eerste eigenaar toen ik hem kocht dus contact met de RDW en ik heb inmiddels het originele kenteken van 1969 weer terug. ;b Er zit dus schot in .

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 07 sep 2012, 16:04

Kijk, goed nieuws!

succes
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

toxicnick
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door toxicnick » 07 sep 2012, 19:14

oude kenteken terug is wel goed nieuws!!
issie weer helemaal origineel!

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 07 sep 2012, 19:36

Goed bezig ;f
Groetjes Bulldog

Afbeelding

caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door caprijan » 07 sep 2012, 23:15

Dat is zeer waardevol dat je het originele kenteken er weer bij hebt, helemaal super. ;f
groetjes caprijan.

Plaats reactie