Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

montage T9 bak

Plaats hier je bericht m.b.t vragen over Stuurdelen en voor- of achteras

Moderator: n-spoorder

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: montage T9 bak

Bericht door Caprimaster » 21 feb 2017, 19:42

hellum schreef:
21 feb 2017, 01:21
Ik ben van plan dit ook te doen op mijn 1.6, de bak heb ik al, nu nog een as. Kan iemand mij vertellen wat voor een as ik nodig ben (lengte ed.)?
Aandrijf as van een 2,8I of 3.0 Capri.
Maar eigenlijk is een 5 bak achter een 1.6 een kansloos verhaal. 1.6 heeft niet genoeg pk's voor de 5e versnelling. Je zal regelmatig op de snelweg terug moeten schakelen naar z'n 4 om op snelheid te blijven.

Voor het verbuik hoef je het ook niet te doen met een 1.6 . een goed afgestelde 1,6 haald de 1 op 14 met de 4 bak.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

hellum
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 okt 2015, 21:54
Contacteer:

Re: montage T9 bak

Bericht door hellum » 21 feb 2017, 20:40

Caprimaster schreef:
21 feb 2017, 19:42
Aandrijf as van een 2,8I of 3.0 Capri.
Waarbij de 2.8i of 3.0 ook een 5 bak moet hebben gehad?
Caprimaster schreef:
21 feb 2017, 19:42
Maar eigenlijk is een 5 bak achter een 1.6 een kansloos verhaal. 1.6 heeft niet genoeg pk's voor de 5e versnelling. Je zal regelmatig op de snelweg terug moeten schakelen naar z'n 4 om op snelheid te blijven.
Het is niet de bedoeling dat de motor zo blijft. Punt is alleen dat ik ook problemen heb met koppelen en als de auto dan toch op de brug moet en de bak er dan toch onderweg moet, dit relatief gezien maar een kleine extra stap is.

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3208
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: montage T9 bak

Bericht door n-spoorder » 21 feb 2017, 22:21

In ieder geval een fijne vertanding
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: montage T9 bak

Bericht door Caprimaster » 22 feb 2017, 18:36

hellum schreef:
21 feb 2017, 20:40
Waarbij de 2.8i of 3.0 ook een 5 bak moet hebben gehad?
Nee.

2.8i & 3.0 zijn er ook met een Type-5 transmissie ( 4-bak) geweest. 3.0 heeft nooit een 5 versnellingsbak gehad.

Ben wel benieuwd naar je motor upgrade plannen.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

hellum
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 okt 2015, 21:54
Contacteer:

Re: montage T9 bak

Bericht door hellum » 23 feb 2017, 23:15

Caprimaster schreef:
22 feb 2017, 18:36
Ben wel benieuwd naar je motor upgrade plannen.
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Het moet in ieder geval geen "moderne" auto worden. Mijn huidige plan is de nokkenas laten slijpen en er een Weber 38/38 opzetten (met een accuspark waarschijnlijk). Ik weet alleen nog niet zeker of ik dat met het originele blok wil doen, of een 2 liter blok wil kopen om die aan te passen.

Dit zal nog redelijk stock ogen, iets wat ik toch wel belangrijk vind.

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: montage T9 bak

Bericht door Caprimaster » 24 feb 2017, 05:57

Weber 38/38 is te groot voor een 1600.

Nokkenas slijpen ( snelle nokkenas) gaat je dymanische compressie van naar beneden dus moet je hoog compressie zuigers steken anders hou je nog minder pk's over.

Als je een GT blok hebt dan heeft die al een snelle nokkenas en sneller als die moet je niet gaan.

Accuspark is altijd goed maar leverd geen pk's.

2.0 is een goede upgrade maar blokken worden schaars en hebben vaak een revisie nodig als je ze vind.

Klein turbo'tje er op is minder werk.... kom je op ongeveer 120pk.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast