Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

lampen wisselen

Plaats hier je vragen m.b.t elektrische problemen met bedrading, verlichting en dergelijke

Moderator: n-spoorder

vwyannick
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2014, 21:53

lampen wisselen

Bericht door vwyannick » 30 jul 2014, 09:11

hoogst waarschijnlijk tegen alle regels in, maar

ik had op mijn mk1 met brede lampen graag ronde gestoken..

ik verneem dat het kan, maar dan heb ik een onderdeel nodig van een zeldzaam type capri?

zijn er nog alternatieven? en waar vind ik deze?

is er iemand die weet hoe het moet en mij aan de juiste onderdelen kan helpen?

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: lampen wisselen

Bericht door Caprimaster » 30 jul 2014, 16:17

De pinkers verdwijnen en zullen veranderd moeten worden naar een later Capri mk1 ½ model in de bumper.
Dat betekend ook dat de bumper van een 1½ geplaatst dient te worden met de voorziening van de pinkers.

Koplampen en frames en rozetten heb je nodig van een Capri mk1 RS of GXL of een USA versie, in alle gevallen zeldzaam.
Gezien je mk1 motorklep gaat het systeem van de mk1½ niet mooi passen ( = breder ).
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

vwyannick
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2014, 21:53

Re: lampen wisselen

Bericht door vwyannick » 30 jul 2014, 17:24

hey

de pinkers in de bumper heb ik al.. is het dan een verkeerde bumper? of heb ik een mk1,5?

en de motorkap is volgens mij ook niet helemaal juist kan dat?

een pics:
Afbeelding
Afbeelding

capricologne
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2014, 20:19

Re: lampen wisselen

Bericht door capricologne » 30 jul 2014, 19:52

Zoals ik op de foto kan zien is de motorkap van een Capri 1 1,5 ofwel type 1 face lift , gebouwd van 72 -74 , niet org. dus .
De rand die boven de koplamp zit lijkt mij breder dan van een Capri 1

vwyannick
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2014, 21:53

Re: lampen wisselen

Bericht door vwyannick » 30 jul 2014, 21:36

hey

mijn capri is wel van 1973.. heb ik dan mss een 1,5 of een facelift? hoe zie ik dat?

Gebruikersavatar
caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:09
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: lampen wisselen

Bericht door caprijan » 31 jul 2014, 07:46

Zo te zien aan de achterlichten en koplampen voor is het echt een MK1.
De MK1,5 heeft achter grotere, zeg maar bubbele lichten en voor ook grotere koplampen.
Zoek maar naar foto"s zie je wat ik bedoel
Kan ook zijn dat deze capri lang in de showroom heeft gestaan bij de plaatselijke forddealer en dat deze bij verkoop in 1973 op kenteken gezet is.

capricologne
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2014, 20:19

Re: lampen wisselen

Bericht door capricologne » 31 jul 2014, 11:09

vwyannick schreef:hey

mijn capri is wel van 1973.. heb ik dan mss een 1,5 of een facelift? hoe zie ik dat?
Het is gewoon een Capri mk1 , de motorkap is van een Capri 1,5 evenals de voorbumper ,de witte pinkers zijn org. voor Italie (en Zwitserland).
Eigenlijk hoort er een motorkap zonder bult op , met bult zaten alleen op de V6sen . Je stoelen ben ik ook niet zeker van, deze lijken ook Capri 1,5 , maar het is een Italiaanse ,dus dat kan per land wel afwijken .
De a.bumper is wel org. , te zien aan de kikkeroogkentekenverlichting , op een Capri 1,5 zitten dezelfde als op een Taunus 20M en Transit van die bouwjaren, rechthoekig dus.
Dubbele ronde koplampen vind ik ook mooier , je kunt de grondplaat van een type 3 gebruiken , moet er dan wel een klein stukje afzagen , de afdekplaat kun je ook in poly. imi. kopen bij motomobil.de in Duitsland .
Wil je org. Ford onderdelen , dan zul je diep in de knip moeten , zeldzaam=duur !
Staat van de Capri lijkt me vanaf de foto zeer goed !

vwyannick
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2014, 21:53

Re: lampen wisselen

Bericht door vwyannick » 31 jul 2014, 22:41

super informatie!

ik bekijk het allemaal eens:)

bedankt alvast!

vwyannick
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2014, 21:53

Re: lampen wisselen

Bericht door vwyannick » 01 aug 2014, 10:11

capricologne schreef: Dubbele ronde koplampen vind ik ook mooier , je kunt de grondplaat van een type 3 gebruiken , moet er dan wel een klein stukje afzagen , de afdekplaat kun je ook in poly. imi. kopen bij motomobil.de in Duitsland .
hey

moet niet origineel zijn als de kwaliteit van de repro wat netjes is..
heb een setje koplampen en pasplaat van een mk3 besteld, maar kan je me even zeggen welk type afdekplaat ik nodig heb?
die lijken allemaal op elkaar, maar heb geen idee van welke gaat passen..

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
toxicnick
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1506
Lid geworden op: 16 sep 2011, 12:47
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: lampen wisselen

Bericht door toxicnick » 01 aug 2014, 12:31

dubbele uitlaat vind ik nog kunnen maar dubbele lampen op een MK1

persoonlijk een doodzonde als je het mij vraagt ik zou het niet doen
en wat er al gezegd is het is al met al geen goedkoop dingetje om aan te passen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast