Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

verschil achterlichten mk2 en mk3

Plaats hier je vragen m.b.t elektrische problemen met bedrading, verlichting en dergelijke

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

verschil achterlichten mk2 en mk3

Bericht door jvdiest » 20 feb 2015, 23:54

k heb (eindelijk) een net setje mk2 achterlichten op de kop weten te tikken. Die dingen zijn tegenwoordig -in goede staat wel te verstaan- zeldzaam!

Kan ik de mk3 achterlichten eindelijk vervangen voor mk2 achterlichten zoals het hoort op een mk2. Kabelboom is ook van een mk3, dus die zal ik moeten aanpassen. Heb even de elektrische schema's zitten bestuderen. Kan iemand bevestigen dat ik het verschil tussen de mk2 en 3 achterlichten is dat de mk3 een gecombineerd achter-/remlicht heeft en dat er een mistlamp op zit die de mk2 niet heeft. Dus enige wat ik moet doen is de gecombineerde stekker van het achterlicht en het remlicht splitsen en aansluiten op de mk2 unit?

Zal morgen een foto maken.

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Re: verschil achterlichten mk2 en mk3

Bericht door jvdiest » 21 feb 2015, 17:56

Zo er zitten nu mooie MK2 achterlichten in. Heb enkel de kabel van de rem- en stadslichten moeten scheiden en de kabel van de achteruitrijverlichting moeten verlengen. is gelukt zonden de kabelboom te verknippen.
Wist alleen niet welke lamp nu voor de stadslichten en remlichten was. Youtube bood uitkomst :).

Enige onderdeel wat nu nog niet origineel mk2 is, is het klokkenpaneel. Die volgt binnenkort.
Bijlagen
achterlichten.jpg
achterlichten.jpg (97.58 KiB) 1103 keer bekeken

caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door caprijan » 22 feb 2015, 16:37

Ja, mooie foto met de originele achterlichten, zo hoort het ;f ;f ;f

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 22 feb 2015, 20:51

Het is wel een plaatje zo. De lak ziet er op de foto ook goed uit. Alleen nog de rommel op de achterbank opruimen.

Hoort het achterklepslot niet chroom te zijn. Op de foto lijkt het zwart.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 22 feb 2015, 21:00

Klopt is zwart, net als de rest. Zit geen chroom op. Is een S uitvoering vandaar.
Lak is deze keer ook niet het probleem, voorbereiding (schuurwerk) wel. Je ziet de schuurkrassen door de lak heen.

Op de achterbank heb ik spullen liggen, die ik aan het opknappen ben om te verkopen tijdens de onderdelendag. Dit keer alleen nieuw en zgan spul op mijn kraaml

Plaats reactie