Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

dynamo

Plaats hier je vragen m.b.t elektrische problemen met bedrading, verlichting en dergelijke

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
Teun
Gevorderd lid
Gevorderd lid

dynamo

Bericht door Teun » 10 mei 2012, 21:15

Ik heb inmiddels mijn 1.5 van mijn MK1 weer aan het lopen maar nu blijft mijn acculaad lampje branden. Is nog de originle dynamo met aparte laadstroom regelaar. Wie kan mij vertellen hoe ik kan meten wat er eventueel defect is.

petermartens61
Bronzen lid
Bronzen lid

Re: dynamo

Bericht door petermartens61 » 10 mei 2012, 21:54

Pak als de motor loopt de accu pool eraf als hij door blijft lopen heb je een kabel niet goed of niet aan gesloten. Slaat hij af dan heb je misschien de koolborstels versleten. Hou een klein beetje gas erop als je de accu pool eraf haalt.

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 10 mei 2012, 22:21

Of van de dynamo zijn de koolborstels versleten of je spanningsregelaar is defect.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door caprighia » 10 mei 2012, 22:27

Het beste is om de gelijkstroomdynamo gelijk te vervangen door een wisselstroom exemplaar.
Ford is zelf niet voor niets overgestapt op de wisselstroom dyn.
Als je vaak met de Capri wilt rijden een prima oplossing om te voorkomen dat je steeds met een accu staat die leeg is , gewoon omdat de g.s.dyn. niet genoeg stroom leverd om bij volle belasting ,( licht-aanjager) aan de vraag te voldoen.
Komt nog bij dat dit in comb.met een ouderwetse spanningsregelaar werkt met contactpunten die weer kunnen inbranden en/of verkleven.
Heb zelf ook zo,n ding gehad ,en m,n zoon idem ,beide zelfde probleem ,wisselstroom erop en probleem opgelost.
Of je moet natuurlijk alles 100 % org.willen houden , concours enz. , maar dan zul je de ongemakken op de koop toe moeten nemen.

Plaats reactie