kachel
Moderator: n-spoorder
kachel
volgens mij is vanmiddag mn kachel doorgebrand
het was opeens erg mistig binnen
ik dacht eerst dat mn hele auto in de hens stond maar na de motorkap open te doen was da gelukkig nie zo
dus toen maar eens op zoek naar het probleem, waar ik al vlug achterkwam.
omdat ik geen ventilator hoorde toen ik em op het contact zette nam ik aan da het da wel moest zijn,
ik vind het erg raar dat ie ineens kapot is.
kan het ook wat anders zijn dat ie het nie meer doet?
het was opeens erg mistig binnen
ik dacht eerst dat mn hele auto in de hens stond maar na de motorkap open te doen was da gelukkig nie zo
dus toen maar eens op zoek naar het probleem, waar ik al vlug achterkwam.
omdat ik geen ventilator hoorde toen ik em op het contact zette nam ik aan da het da wel moest zijn,
ik vind het erg raar dat ie ineens kapot is.
kan het ook wat anders zijn dat ie het nie meer doet?
Re: kachel
Of je kachelmotor is doorgebrand of je diodeblok ( weerstand ) is kapot. Om dit vast te kunnen stellen kun je even 12V rechtstreeks op je kachelmotor zetten. Doet die het dan wel is je diodeblok ( weerstand ) kapot. In het andere geval je kachelmotor.
Heb ik ook al eens gehad, op het meest ongelukkige moment, moest van Amsterdam naar Dinteloord, het regende en was koud, het ventilatortje draaide volle toeren om de voorruit schoon te houden, het ding piepte al een poosje maar ach een oude auto he.... opeens een stank en rook en geen ventilator meer, bij mij was dus het motortje verbrand, erg iritant als je in de file staat en het regend, de voorruit beslaat continue en ik was contant bezig met een doekje de ruit schoon te houden...........andere kachelunit opgezocht en daarmee het probleem verholpen.
Die motortjes worden trouwens nog door Bosch gemaakt, weet er alleen geen nummer van......
Die motortjes worden trouwens nog door Bosch gemaakt, weet er alleen geen nummer van......
die moet ik dus ook eentje hebben
wanneer ik mn capri weer terug heb zal ik em eens uitbouwen en bij de automaterialenzaak vragen of ze er iets van kunnen maken
was het veel werk om het uit te bouwen?
wanneer ik mn capri weer terug heb zal ik em eens uitbouwen en bij de automaterialenzaak vragen of ze er iets van kunnen maken

was het veel werk om het uit te bouwen?
Hier staat hij voor 55 euro ( elektromotor heizungsgebläse )
http://www.capri-wst.de/cms/index.php?o ... &Itemid=54
http://www.capri-wst.de/cms/index.php?o ... &Itemid=54
Ooit had ik een bijna-vastgelopen ventilator van de kachel. Heftig piepen en steeds langzamer lopen, snel uitgedaan die fan. Het dashboard uitgebouwd, totdat ik de fan kon zien. rond de as heb ik toen PTFE spray gespoten. De fan ging weer soepel draaien en ik heb er nooit meer last van gehad. Nou ben ik geen techneut, maar is het een idee dit als voorzorg te doen als je nieuwe gaat inbouwen?
Marc
Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia
tnx voor de info 
hier gaat het wel mee lukken!!

hier gaat het wel mee lukken!!