Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

toerenteller

Stel hier je vragen betreffende het interieur van je Capri

Moderator: n-spoorder

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

toerenteller

Bericht door jvdiest » 30 dec 2012, 15:19

Afgelopen week heb ik een toerenteller en oliedrukmeter aangeschaft die ben ik nu aan het plaatsen onder de asbak. De kabels heb ik al aangesloten en ik heb een frame gemaakt waarin het gemonteerd kan worden. Deze moet ik verder afmaken en op kleur brengen, denk dat het beitsen wordt. Ik verwacht dat als het eenmaal op kleur is het er prima uitziet zonder dat het veel geld kost.
De toerenteller heb ik al getest en deze doet het prima, de oliedrukmeter nog niet. Ik kwam er achter dat de meters helder wit licht geven in plaats van de beloofde groene verlichting (net als het dashboard). Dus dan moet eerst nog even opgelost worden.

Van de week heb ik tevens de dorpellijsten onder handen genomen. Ik had nog een kunststof paar liggen en deze heb ik bruin gespoten en met x lagen blanke lak afgewerkt. Daarnaast een paar zgan RVS dorpellijsten geplaatst.
Bijlagen
DSCI0001.gif
DSCI0001.gif (68.41 KiB) 1223 keer bekeken
DSCI0004.gif
DSCI0004.gif (69.88 KiB) 1223 keer bekeken

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Re: toerenteller

Bericht door bulldog » 30 dec 2012, 15:25

De RVS dorpellijsten zien er goed uit. Was het voor de meters niet mooier geweest om een tunnelconsole te plaatsen of maak je hem verder nog dicht?
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 30 dec 2012, 16:09

Maak ik inderdaad nog dicht. Bedoel je met een tunnelconsole zoiets als de middenconsole zoals Carl heeft geplaatst?

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 30 dec 2012, 16:35

Ja die had ik inderdaad in gedachten. Maar dit is mooi subtiel in tegenstelling tot de andere console.
Groetjes Bulldog

Afbeelding

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 06 jan 2013, 12:25

Even een update.
Ik ben teruggegaan naar de winkel waar ik de meters heb gekocht met de mededeling dat deze niet de beloofde groene achtergrondverlichting hadden. Ze hebben navraag gedaan bij de leverancier en die gooide het op een fout in de brochure. Aangezien ik niet bij het lampje van de toerenteller kan komen (lekker handig als deze kapot is overigens) kon ik deze dus ook niet vervangen voor groen gekleurd lampje. Heb de meters dus maar weer ingeleverd en mijn geld teruggekregen. Vervolgens online bij Conrad dezelfde type meters besteld (VDO look-a-like), maar dan van Equus. Heb de meters gisteren binnengekregen, voordeel van deze oliedrukmeter is dat de sensor direct op het motorblok aangesloten kan worden, dus geen splitter nodig. Op de sensor is een aansluiten voor zowel het oliedruklampje als de nieuwe meter. Heb daar alleen een adapter voor nodig, dus aansluiten moet nog even wachten.

Toevallig dat ik gisterenochtend bij de Cranenbroek toevallig voor 5 euro een meterhouder zag liggen, in spuuglelijk glimmend zilver. De maten waren precies goed, dus heb deze meegenomen. Gisteren gelijk even matzwart gespoten en vanmorgen geplaatst.

Resultaat is beter dan gedacht, ziet eruit alsof het zo hoort. Er is ruimte voor 3 meters dus gelijk nog maar even een amperemeter besteld.
Bijlagen
DSCI0009.gif
DSCI0009.gif (86.35 KiB) 1197 keer bekeken

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 06 jan 2013, 13:13

Ziet er goed uit. ;f
Groetjes Bulldog

Afbeelding

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 06 jan 2013, 15:58

Dat ziet er zeker mooi uit. De drempels zijn ook mooi geworden.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

caprijan
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door caprijan » 06 jan 2013, 20:34

Ziet er mooi uit, heel netjes. ;f
groetjes caprijan.

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Contacteer:

Bericht door Krijnen » 06 jan 2013, 21:07

Fraaie klokken, prima plek
Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid

Bericht door jvdiest » 09 jan 2013, 20:18

Vandaag ook de sensor van de oliedrukmeter aangesloten (had nog een adapter nodig). De sensor van de meter kan direct op het blok worden aangesloten en heeft een aansluiting voor zowel de nieuwe meter als het waarschuwingslampje op het dashboard. Werkt perfect. Heb ook gelijk als derde meter een amperemeter geplaatst, moet deze in de motorruimte alleen nog aansluiten.

Als ik de motor laat lopen zie ik dat de oliedruk op 5 bar zit, is dat een normale druk? Kan iemand aangeven waar deze bij een 1.6 OHC ongeveer op hoort te zitten?

Plaats reactie