Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Brandstofttank

Stel hier je vragen over Deuren, Plaatwerk, Lampen, Ruiten, enz

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Brandstofttank

Bericht door jvdiest » 17 jun 2013, 22:45

Kan iemand bevestigen dat dit een goede brandstoftank is voor een capri mk2?
Er zitten meerdere aansluitingen op. Bij de vlotter, een t spitsing en nog een derde aansluiting (zie tweede foto). Kan iemand aangeven wat ik waar moet aansluiten.
Bijlagen
DSCI0336.gif
DSCI0336.gif (90.18 KiB) 1235 keer bekeken
DSCI0338.gif
DSCI0338.gif (97.52 KiB) 1235 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Brandstofttank

Bericht door Caprimaster » 18 jun 2013, 15:42

mk2 tanken zijn er in twee soorten. Vroege mk2 met de tankvlotter aan de voorkant en late mk2 zoals op de foto. Deze late zit ook onder de mk3.
Tankvlotter is weer in twee uitvoeringen. 2 slang aansluitingen is "met" retourleiding en 1 slang aansluiting is voor brandstofsysteem zonder retourleiding. Zijn gewoon uitwisselbaar.

Let wel, een vroege tankvlotter kan je niet uitwisselen met een late tankvlotter.

De brandstofleiding naar & van de carburateur sluit je aan op je tankvlotter.
Die andere leidingen zijn voor je tank ventilatie.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Brandstofttank

Bericht door jvdiest » 18 jun 2013, 16:56

bedankt voor de reactie. Dat verklaart waarom de tank (net als veel andere zaken) anders is dan de tank onder mijn capri uit begin 1975. Kom er steeds meer achter dat er de nodige verschillen zitten tussen een vroege 75 en een late 77, zit hem echter in de details.

Maar ook duidelijk dat met de tankvlotter die er opzit geen retourleiding hoef aan te leggen.

Waar sluit ik de leidingen voor de tankventilatie op aan? zijn twee verschillende kabels 1) die vanaf het t-stuk loopt en 1 die met de pijl wordt aangegeven.

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Brandstofttank

Bericht door Caprimaster » 19 jun 2013, 07:32

1 Ventilatie hangt los onder de auto ( die vanaf het t stuk )
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

jvdiest
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1465
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:23

Re: Brandstofttank

Bericht door jvdiest » 07 mar 2014, 22:23

Ik ben er achter hoe ik de brandstofleiding en bedrading voor de brandstofmeter moet aansluiten. Waar ik nog niet achter ben is hoe ik de leidingen voor de ventilatie moet aansluiten. Ik begrijp dat ik de leiding vanaf het t-stuk gewoon moet laten bungelen. Wat moet ik met de andere leiding? Er zitten 3 aansluitingen op de carrosserie. Twee daarvan zijn aan de binnenzijde van de capri via een lus weer op elkaar aangesloten. En de derde is aangesloten op het ontluchtingsgat naast de tankdop. Deze leiding is echter een heel stuk dikker.

Heeft iemand een duidelijke instructie? Van de Haynes manual word ik ook niet wijzer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast