Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Stootstrip bouten draaien mee

Stel hier je vragen over Deuren, Plaatwerk, Lampen, Ruiten, enz

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Contacteer:

Stootstrip bouten draaien mee

Bericht door Krijnen » 26 dec 2013, 22:35

Ik ben de stootstrips van de voor, achterschermen en deuren aan het verwijderen. Deze rubber strips zijn gemonteerd bij de Capri 3 GL,Ghia,2,8 injection en de allerlaaste S en Laser Capri's.

De M4 moeren loshalen is niet zo simpel. Waar het deel van de draad met weer en wind in aanraking is gekomen, is de draad roestig. De moer wil wel draaien, maar los gaat de strip niet want het blinde deel dat vastgehouden wordt - of werd- door het aluminium deel en het rubber aan de binnenkant van de strip draait door de weerstand van de roestige draad gewoon mee.
IMG_1060.JPG
IMG_1060.JPG (40.13 KiB) 1165 keer bekeken
1 van de moeren kreeg ik er uiteindelijk af door constant heen en weer draaien, WD40 spuiten, kruipolie spuiten, draadeind met een klein staalborsteltje schoonmaken en een extra moer de draad laten tappen. Maar bij een andere ging dat niet en heb ik gewrikt totdat ik kon doorknippen met een staalknipper.
IMG_1061.JPG
IMG_1061.JPG (34.05 KiB) 1165 keer bekeken
Mijn vraag. Heeft iemand ervaring met het weer in orde maken van de draadeinden? Ik dacht een draadeind in het rubber te doen en dit weer vast te lijmen, met bijvoorbeeld de lijm die Bulldog adviseert: Sikaflex®-252 Constructielijm.

Maar als iemand al een andere methode bedacht heeft lees ik dat graag!

Groet,Marc
Ford Capri Mk III 2.3 Ghia

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Re: Stootstrip bouten draaien mee

Bericht door bulldog » 26 dec 2013, 22:56

Ook hier kun je prima de sikaflex gebruiken. Laat hem dan goed uitharden ( 72 uur ) en draai het voorzichtig weer aan.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Contacteer:

Bericht door Krijnen » 27 dec 2013, 08:41

Prima! :)

Marc

caprighia
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door caprighia » 28 dec 2013, 13:15

Als je ze zeker heel wilt houden gewoon de slijptol erop zetten als ze echt vast zitten .als je ze forceerd krijg je schade aan de zichtzijde (bobbels ) en kun je ze weggooien , nieuwe zijn er bijna niet of heel prijzig.

Krijnen
Bronzen lid
Bronzen lid
Contacteer:

Bericht door Krijnen » 28 dec 2013, 20:19

De 4 strips van de voor en achterschermen zijn er af. Vanaf de buitenkant zijn ze allemaal intact. Een aantal draadeinden zijn gesneuveld, maar ook hiervan is de helft nog heel. Degene die ik er niet vanaf kreeg heb ik met de Dremel bewerkt en doorgeslepen. De overblijfselen ga ik via een sleuf in het rubber er uithalen, en voorzien van nieuwe M4 draadeinden van RVS die ik vastplak met de speciale lijm.

Ik zal nog foto's maken als ik de strips ga repareren.

Marc

Plaats reactie