Op dit moment zitten er banden in de maat 185 70 13 op, die ik vanwege de ouderdom wil gaan vervangen, daarnaast denk ik dat ze ook net iets te breed zijn voor de velgen. Wellicht dat dit voor een deel het zwabbereffect veroorzaakt wat ik soms ervaar tijdens het rijden. Profiel is goed en ze zijn niet uitgedroogd echter aan de hand van de dotcode zag ik dat ze uit de tweede helft van de jaren 90 komen

Zojuist voor 60 euro een mooi setje Viking banden met een dotcode van vorig jaar en 7,5mm profiel opgehaald. De maat van deze banden is 175 70 13. Lijkt me toch dat deze prima moeten passen op de 5j velgen?
Morgen met de Capri naar de APK. Ik ben benieuwd of de ouderdom van de banden ze opvalt. Volgens mij letten ze daar niet op en is de leeftijd (in Nederland) ook geen APK issue. Toch erg raar. Iedereen weet toch dat rubber naar verloop van tijd minder van kwaliteit wordt.
P.S. Mocht iemand willen beweren dat de leeftijd van de banden niet uitmaakt, ik heb nog een mooi setje liggen voor weinig ;-)