Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Classic Ford Show

Terug van een meeting, onderdelendag of evenement? Plaats hier je ervaringen en foto's

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Classic Ford Show

Bericht door Caprimaster » 01 jun 2015, 22:19

Classic Ford Show, Engeland

Woensdag morgen vroeg ( 03.15 ) vertrokken richting Calais.
Tankstop in België bij Diksmuide net voor Frankrijk.
Bakkie gedaan en we rijden weg… klink kloek klink kloek klink kloek…..

Ajajajaj nog een hele toer te gaan, dat is geen goed idee. Even zo op de rug onder de Capri gekropen met de luchtvering in de hoogste stand maar niets zo één twee drie kunnen constateren, dus de beslissing gemaakt, retour naar huis en Capri wissel truck toepassen.

Thuis gekomen gelijk de 3.0 RS opgestart en "klik" lopen zoals die altijd doet. 3 dubbele Webers geven sap genoeg om te praten ( verbruiken ook meer dan genoeg om praatjes te hebben…) Alles overgeladen en de boot maatschappij even gebeld voor het omboeken……….. Helaas, was de mededeling, staking van haven personeel in Calais dus minder overtochten en zeer lange files. Beter niet afreizen was het devies.
Wel gratis omboeken voor de volgende dag.
Hebben we in ieder geval even de tijd om de Capri even te wassen en toonbaar te maken. Was al 8 maanden niet gebeurd. Had alleen de Weekers rit gereden maar die was ‘s nachts dus was wassen niet nodig.

Mercury Capri in de hoek geschoven, oorzaak zoek ik later wel naar.

Volgende morgen naar Calais. Reden samen op met vrienden in een ConCos ( Consul Cosworth YB power )
Dat illegalen probleem aldaar is niet overdreven. 0615u minimaal 500 van die apen langs de weg, file van vragtwaggels, en overal proberen in te komen. Politie heeft traangas spuitbussen in groot verpakking ala 2kg poederblusser formaat.
Het is onbeschrijfelijk wat je daar nu heden ten dage ziet en meemaakt. Zeer indrukwekkend en intimiderend.

In Engeland gelijk door naar Aldridge trimming, ritje van 4 uur naar Wolverhampton om daar de bestelde nieuwe Capri mk1½ deurpanelen op tehalen alvorens weer iets terug te zakken naar de camping waar wij altijd weer staan.
In de Superstore even wat booze ingeslagen.

Volgende dag naar Wilcox racing engines om wat besteld BDA injectie spul op te halen. Dachten daar met 15 minuten weer weg te zijn maar toen bij Wilcox na tien minuten het ijs was gebroken begon de heer te vertellen en hadden wij een 4 uur durende rondleiding in zijn shop.
De Zakspeed GP5 Capri is body & carrosserie gebouwd bij Zakspeed, motorisch in Engeland.
Bewijs zwart op wit gezien. Alle dossiers liggen bij Wilcox….

Snel voor sluitingstijd nog even naar de sloperij om uiteindelijk nog met wat elektrische stuurbekrachtigingen voor weinig ( €28 ) te vertrekken.

Zaterdag op naar Classic Ford. 10.00uur reden wij het terrein op. En rond 13.00 uur was de Dutch chapter compleet.
Gedurende het weekend de nodige onderdelen gescoord. Gaskabels, koppelingskabels, HRC revesiekitjes, achter remcilinders, remschoenen, kop pakkingsets 2,3V6 , nieuw allen voor omgerekend €7 stuk. Dat laat je niet liggen.
Set knappe laat type Recaro’s op de kop getikt voor absurd weinig. Classic Ford T shirts gescoord enz enz.

Het weer was bewolkt en er stond een koude wind. Zaterdag nacht hadden wij regen, maar overdag was het droog. Het kon de pret niet drukken. Jas aan, muts op en genieten.

Zondag avond weer terug naar onze vertrouwde camping en maandag weer volledig afgeladen terug naar huis.

Benzine was gemiddeld €1,65/ liter in Engeland, drank was goedkoper in de supermarkt dan op de boot.

Foto diavoorstelling hier : klikkerdeklik

Volgend weekend maar eens even kijken wat de Mercury nu weer bezielde, mogelijk dat de homokinetische koppeling van de aandrijfas vervangen dient te worden.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Re: Classic Ford Show

Bericht door n-spoorder » 01 jun 2015, 22:49

Mooi die foto met die twee Brooklands Capri's. Mooie auto's en foto's

Kon je al die spullen wel meenemen in de Capri? Dat links rijden, daar ben ik bang voor. Ik zou ook eens graag met de Capri naar Engeland gaan maar ben bang om schade te rijden.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

HugoRS
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door HugoRS » 01 jun 2015, 23:17

He Carl gewoon doen dat links rijden valt heel erg mee. Je moet in het begin iets meer opletten maar went heel snel. Het is ook leuk om te doen.

Mooie foto's weer

grt Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Caprimaster » 02 jun 2015, 07:52

n-spoorder schreef:Mooi die foto met die twee Brooklands Capri's. Mooie auto's en foto's

Kon je al die spullen wel meenemen in de Capri? Dat links rijden, daar ben ik bang voor. Ik zou ook eens graag met de Capri naar Engeland gaan maar ben bang om schade te rijden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat is één Brookland Capri & één Broadspeed Turbo Capri ( enigste mk3 3.0 Turbo gebouwd door Broadspeed )
Het was een beetje passen & meten maar alles ging gewoon in de Capri, met nog genoeg ruimte om voor ons comfortabel te zitten. Had de dak dragers niet nodig.

Voorwat betreft dat links rijden. Vanaf de boot word je gelijk de goede weghelft opgeleid. Kan niet missen. Het is zo makkelijk.
Het is moeilijker rechts te gaan rijden als je weer van de boot afrijdt in Calais.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 02 jun 2015, 20:06

Misschien probeer ik het eerst een keer met de gewone auto. Dat is maar blik als er wat mee gebeurt.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 02 jun 2015, 20:11

n-spoorder schreef:Misschien probeer ik het eerst een keer met de gewone auto. Dat is maar blik als er wat mee gebeurt.
Kleine correctie: Dat is maar plastic als er wat mee gebeurt. :mrgreen:
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Bericht door macfocus » 02 jun 2015, 20:21

Mooie foto's!
En geniaal die naam en dat adres op die Transit :lol:

En ik bedenk net:

Fuck it, als ik volgend jaar nog lekker werk heb, ga ik er ook heen. Te mooi spul om er niet een keer heen te gaan.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Plaats reactie