Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Capri Hauler

Plaats hier wat verder nergens hoort

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Capri Hauler

Bericht door Caprimaster » 12 nov 2016, 12:37

Resto projectje van de afgelopen maanden.....
Het is geen Capri dus maar in het Off Topic gedeelte geplaatst.

Hebben al genoeg Capri's achter gehangen, vandaar de naam Capri Hauler.

1973 Ford F250 Ranger XLT Camperspecial

Geen spam reclame !! gewoon internet shopping, locale shopping.
Zit al enige tijd niet meer in “die” winkel, dus shop weer ouderwets.
Zal daar verder online geen woorden aan besteden.

On subject..
2014, een volledig afgeladen span met nieuw plaatwerk uit Amerika.
Een bouwpakket laadbak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oud ijzer, vloer en dragende delen volledig vergaan..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het plaatsen van de nieuwe laadbak kon een cabine transplant niet uitblijven.
Een keiharde cabine werd gevonden in de woestijn van Californië net onder Las Vegas.
Yep zelf geregeld, zelf over laten komen en zelf geplaatst.
Afbeelding

Toen de tijd daar was werd de cabine thuis geprepareerd en in kleur gespoten.
Wel eigenlijk toen de tijd van de oude cabine echt op was…..

Als primer grondlak heb ik uit de Dabrav Bodyshop essentials de Sumo primer gebruikt.
Daar had ik wel enige liters van nodig en deze heb ik direct bij Dabrav in België besteld.

Als aflak heb ik van PPG, Selemix industrielak gebruikt Dit is een DTM verf ( direct to metal lak ) die eigenlijk geen grondlak behoeft en direct op kaal staal aangebracht kan worden.
Deze lak lijn komt in diverse glans gradaties en ik heb de 30% glans versie gebruikt ( redelijk mat dus ).
Via mijn eigen spuiter die PPG producten gebruikt voor een goede prijs geregeld.
Beide ( grond en aflak ) heb ik zelf verspoten met een HVLP verfspuit, 1,7 nozzle en 2,5bar druk.
De Youtube academie heeft genoeg seminars om het te leren.
Afbeelding

Met hulp van wat extra handen werd de cabine gewisseld. Thankz Arjan !!
De complete voorkant werd vernieuwd. Cabine, binnenschermen, buitenschermen, voorpaneel, grille, lampen.
Motorklep werd hergebruikt.

Nieuw versus oud op de achtergrond
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geluids isolatie geplakt ( Merford Noise Control Gorinchem, akoestiekwinkel.nl ).
Die lui geven een goede voorlichting over wat wel zinvol is en wat niet zinvol. Verkopen geen onzinnige dure onzin, maar gewoon wat je nodig hebt en niet duurder.
Die open uitlaat 6,6 liter V8 heb ik nu binnen geen last meer van…
Afbeelding

Afbeelding

Nu komt het spaghetti gedeelte..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Extra luchtvering van Airlift Suspension werd geplaatst om de auto waterpas te houden en de wegligging te verbeteren met 2000kilo lading achterin. Niet om het laadvermogen te verhogen, dat was niet nodig. Een F250 Camperspecial heeft laadvermogen genoeg.
Het Airlift systeem is goed voor een extra 2500kg laadvermogen op 8 bar.
Systeem werd afgewerkt met een 14 bar compressor en afblaasventiel.
Afbeelding

Het interieur werd netjes opgefrist. Dashboard in kleur gespoten ( 50% glans ten opzicht van de 30% glans van het exterieur ) en een hagelnieuwe vloerbedekking.
Afbeelding

Daar dit een ‘73er betreft, een overgangsmodel, werd alles hergebruikt wat specifiek 1973 was. Eigenlijk alles dus.
Het model is ’73 – ’79 maar alles vanaf 1974 is net ff anders en past niet. Van stekkers en schakelaars tot handrembediening en kachel & airco unit en aanverwanten zoals luchtroosters.
Grille en ruitenwissers qua vormgeving zijn ook specifiek 1973.

Uiteraard konden de bumpers niet achterblijven.
Deze werden ontlakt & ontroest met de borstel op de haakseslijper, verder ontroest met Rustico gel. Primer laag gespoten met Brunox Epoxy. Daarover een Airo Epoxy primer, vervolgd door de eerder gebruikte Dabrav Sumo primer en afgelakt met PPG Deltron medium course zilver metallic basislak ( wat normaal als metalic vermenging voor kleur lak word gebruikt heb ik puur verspoten) en blanke lak.
De metalic basislak en blankelak heb ik met een HVLP verfspuit 1,4 nozzle verspoten.op 2,5bar druk.
Uiteraard heb ik de basislak wederom via mijn eigen spuiter geregeld voor een goede prijs.
Wederom staan op de Youtube academie genoeg seminars over het zelf verspuiten van basislak en blankelak.

Voordeel van het verspuiten met de verfspuit, het droogt vele malen sneller en word harder, er van uit gaande dat je verf ( 2K ) met verharder verspuit. Een 1k product moet uitdampen wat dagen kan duren alvoor men verder kan met het werkstuk.

Job done..
Afbeelding

Het oud ijzer (280 kilo ) leverde nog €25,- op..
Afbeelding
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door n-spoorder » 12 nov 2016, 22:13

Dat is behoorlijk veel werk geweest maar wel een mooie auto en handig voor vervoer van.....
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door macfocus » 13 nov 2016, 21:54

Ha, mooi verhaal en graag gedaan, had eigenlijk geen idee dat iemand foto's gemaakt had.
Ik realiseer me nu pas dat ik dat tapijtje nog eens ergens heb gekocht ; )
Nog gelukt met de gastank e.d.?

Of topic: wanneer ga je (je bent overigens niet de enige) mijn naam nou eens goed schrijven :mrgreen: ?
Één a, één e ;A
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door n-spoorder » 13 nov 2016, 22:05

En dubbel S
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door macfocus » 13 nov 2016, 22:15

n-spoorder schreef:En dubbel S
Nee dus....

dubbel n en één s


Het is jullie allemaal vergeven, ik heb gewoon een lastige naam 8-)
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door n-spoorder » 13 nov 2016, 22:17

Grapje
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door macfocus » 15 nov 2016, 10:40

I know
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Capri Hauler

Bericht door Caprimaster » 15 nov 2016, 16:15

macfocus schreef:
Of topic: wanneer ga je (je bent overigens niet de enige) mijn naam nou eens goed schrijven :mrgreen: ?
Één a, één e ;A

Ahh vrouwelijk, jen, niet mannelijk jan..

Jij dus met de E en die andere Arjan met de A...
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Capri Hauler

Bericht door macfocus » 15 nov 2016, 16:57

Ik zal wel een teveel aan vrouwelijke hormonen hebben of zo ; )
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

hansverbael
Bronzen lid
Bronzen lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 10 mei 2012, 13:17

Re: Capri Hauler

Bericht door hansverbael » 15 nov 2016, 19:59

Prachtig projectje zo en heerlijk zo een handzame pick-up !

Keukenkastjeblauw Arjen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast