Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Het forum 2

Heb je opmerkingen en/ of veranderingen plaats het hier

Moderator: n-spoorder

Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid

Het forum 2

Bericht door Caprimaster » 03 mei 2015, 18:33

Djeessssss. gebeurd weinig hier tegenwoordig.

Zit iedereen tegenwoordig alleen nog maar op facial boek .............

Of is er nog een ander Nederlands Capri forum ???

Of doet men niets meer tegenwoordig en heeft men niets meer te vertellen.....

Of is het niet meer gezellig hier..........

Ik doe een poging, ja ik.
Ik zelf ben nog steeds super actief, post alleen uit privacy overwegingen op verzoek van betrokkenen ( ook internationaal ) geen projecten die ik allen om handen heb. Dat is aan betrokkenen die het wellicht op facial boek posten. Dat heb ik zelf bewust niet dus geen inzage in.

Als men geen informatie meer deelt, wat blijft er dan van onze passie over.
Informatie waar wij allen wat van kunnen leren. Ook bloopers en miskleunen. What went wrong... lets discuss, lets solve, lets learn...

Hugo ???
Arjan ???

Alles wat op facial boek gebeurt is niet terug te vinden in Google. Als men specifieke informatie zoekt en googled dan komt men vaak op fora terecht en vind men uiteindelijk de informatie die men zoekt.
Dat is ook het belang van een openbaar leesbaar forum. Ik zoek ( google ) kom terecht op een forum, vind interessante relevante informatie en word wellicht lid van het forum.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Contacteer:

Re: Het forum 2

Bericht door macfocus » 03 mei 2015, 19:15

Hoi,

Het is hier idd vrij rustig. Zoals je weet ben ik vooral met wat kleinere klussen bezig.
Daarnaast nogal druk met andere zaken.

Ben het met je eens dat fora het moeilijk hebben tegen FB terwijl ze absoluut voordelen hebben.
Mogelijk speelt er ook mee dat er gewoon niet zoveel mensen zijn met grote Capri projecten die dat ook nog willen delen.

On a sidenote: Binnen FCCN heeft de vraag hoe we aan kennis behoud (waar je bericht deels over gaat en waar de fora in zijn algemeenheid een belangrijke bijdrage aan leveren) moeten doen, onze aandacht.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 03 mei 2015, 20:01

Kennisbehoud is je projecten, vragen, opmerkingen e.d. posten en delen op fora. Niet iedereen heeft Facebook. Dus posten op facebook bereik je niet iedereen mee ( wel een groot deel maar niet diegene die het niet heeft ).

Verder kan de kennis natuurlijk vergaard worden op evenementen ( ook een sleuteldag waar bijna niemand aanwezig was ) en natuurlijk op websites van diverse leden en clubs.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 03 mei 2015, 20:05

Caprimaster,

Ik ben het geheel met je eens. Ik weet ook niet waar iedereen mee bezig is. We hadden het er laatst tijdens de sleuteldag ook over. Daar was ook de opkomst heel slecht. Het lijkt wel of er een hoop Capri liefhebbers momenteel niet met de hobby bezig is.

Facebook, misschien ben ik dan ouderwets maar ik heb geen Facebook.

Het aantal aanmeldingen om te registreren is ook nihil. Misschien komt dit omdat het forum tegenwoordig vrij is om te lezen.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

bulldog
Platinum lid
Platinum lid

Bericht door bulldog » 03 mei 2015, 20:13

Een open forum geeft automatisch minder aanmeldingen. De mensen zoeken naar hun probleem, hoeven hiervoor niet te posten, zeggen dank je wel en gaan weer. De problemen van die mensen worden dan niet gedeeld en opgelost maar dat doet het forum. op deze manier gaat er mijn inziens ook een hoop verloren.
Groetjes Bulldog

Afbeelding
Thinking of knowing everything is the biggest fuckup of all mistakes

n-spoorder
site admin
site admin
Contacteer:

Bericht door n-spoorder » 03 mei 2015, 20:23

Dat geld alleen maar als hun probleem al eens is behandeld. Voor een nieuw probleem of vraag zal men die toch moeten posten en men moet zich dan registreren. Mensen die dat niet willen zullen er dan alleen voor staan of andere bronnen gebruiken. Er zijn zoveel forums open, google maar op een willekeurig merk type auto. Het Capri wereldje is natuurlijk veel kleiner dan van de volkswagen kever of Volvo amazone.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder

Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 03 mei 2015, 22:09

bulldog schreef:Een open forum geeft automatisch minder aanmeldingen. De mensen zoeken naar hun probleem, hoeven hiervoor niet te posten, zeggen dank je wel en gaan weer. De problemen van die mensen worden dan niet gedeeld en opgelost maar dat doet het forum. op deze manier gaat er mijn inziens ook een hoop verloren.
Helemaal mee eens!
Afbeelding

HugoRS
Bronzen lid
Bronzen lid

Bericht door HugoRS » 03 mei 2015, 22:38

Haai,

Ik denk dat ik genoeg avonden in de garage doorbreng. Verschillende capri's gezorgt dat ze weer APK zijn.( niet van mij weet niet of de eigenaren het op prijs stellen)

En de rest heb ik wat tijd in me wintervervoer gestoken.

Afbeelding

In Ocktober gekocht als 1700 v4 maar dat viel toch wel wat tegen. Was het na 3 maanden echt zat. Dus omgebouwt naar 2800 v6. Volgens kenteken is het nu een v6 met 101 kw

grt Hugo
Ford 17M Turnier "68--19-66-HE
Ford Capri 1300 l '71-- 60-01-RM
Ford Capri RS2600 '72-- 26-78-TG
Ford Capri RS2600 '73-- 14-YB-03
Ford Capri 2,8 Super I '85 FH-XV-57

doubled
Beginnend lid

Bericht door doubled » 04 mei 2015, 11:41

Ik denk niet dat een open forum er toe leid dat je minder actieve aanmeldingen krijgt eerder denk ik dat een gesloten forum ervoor zorgt dat je nog minder actieve bezoekers krijgt. Het forum is slecht te vinden als je gaat googlen expliciet naar een capri forum eindig je al snel in de UK. Het lijkt erop dat het forum niet geïndexeerd wordt door de google/msn/yahoo bots als het niet zichtbaar is voor gasten waardoor je ook niet terug komt in de hits van de google/msn/yahoo search. Nu het forum open is voor gasten om te browsen zou je daardoor wel hits genereren.
Tevens denk ik dat gebruikers die googlen naar oplossingen voor hun probleem en na het vinden van de oplossing op dit forum geen behoefte hebben aan registeren ook niet terug zouden komen als ze wel hadden moeten registreren alvorens de oplossing te kunnen zien. Dit soort mensen zoeken geen online communie om samen dingen mee te doen en te delen.

Capri76Ron
Zilveren lid
Zilveren lid

Bericht door Capri76Ron » 07 mei 2015, 22:48

Voor mensen die ECHT geinteresseerd zijn in de Ford Capri, is het forum wel degelijk te vinden.
Niet zozeer via google, maar via de links op diverse Nederlandse websites.
Zo ben ik hier ook beland.
Wat mij betreft mag het forum gewoon weer gesloten worden.
Aanmelden, voorstellen en mee profiteren van alle info die hier aangeboden wordt.
Iemand die echt fanatiek met z'n Capri bezig is, zal deze moeite nemen.
Maar het is aan de beheerder(s) van dit forum om daar over te beslissen.
Afbeelding

Plaats reactie