Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Koudstationairloop te hoog

Plaats hier je bericht als je vragen hebt over de Motor, Carburateur, koeling .....enz

Moderator: n-spoorder

Plaats reactie
macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Koudstationairloop te hoog

Bericht door macfocus » 12 mar 2017, 16:24

Hoi,

De Carburateur is gereinigd en weer gemonteerd.
Ik had een kleine lekkage op het membraam van de acceleratiesproeier. Dat is opgelost door het membraam er even uit te halen en opnieuw te plaatsen. Lekkage niet meer gezien na heel erg goed controleren.

De onderkant van de carb was niet recht en is gevlakt, lijkt ok te zijn. Remreinigertest geeft geen verhoging van toerental, dus ook OK.

Maar het toerental bij koud stationair is veel te hoog. *\- 2200 toeren.
Als ie eenmaal echt warm is dan zakt ie uiteindelijk naar +\- 850 toeren.

Waar/wat moet ik afstellen?

Voor de goede orde, het luchtfilterhuis is niet van toepassing in dit geval.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
Caprimaster
Zilveren lid
Zilveren lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 sep 2011, 17:59

Re: Koudstationairloop te hoog

Bericht door Caprimaster » 12 mar 2017, 18:06

Let goed op....
Leesbrilletje op... tijdens de afstelling.... anders zie je het schroefje niet.

Ale je gas geeft aan de carburateur, dan komt er onder het chokehuis met de klok mee, aan de onderkant van het chokehuisje naar achteren wijzend ineens een klein stelschroefje te voorschijn. ( bij volgas zie je hem onder het chokehuis aan de linkerkant naat achteren wijzen ).
Draai dit stelschroefje met de platte schroevendraaier eerst maar eens een ½ slag uit ( = +/- 500tpm) ( in draaien is sneller, uit draaien is minder )
1500-1700tpm is normaliter koudstart toerental, maar het is net wat jij acceptabel vind.
Afbeelding Kijk, dat werkt
1973 Ford F250
1973 Capri V8 Supercharged
1974 Capri 3.0 GXL
1974 Capri USA 2.6 Turbo May
1974 Capri II 1600GT
1978 Capri 3000RS
1978 Capri 2300S
1980 Capri 2000S
1983 Capri 1600S
1983 Fiesta I
1983 Fiesta II

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Koudstationairloop te hoog

Bericht door macfocus » 12 mar 2017, 19:31

Thanks,

Nu je het zegt, weet ik welke je bedoelt.
Van de week ff kijken.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Koudstationairloop te hoog

Bericht door macfocus » 02 apr 2017, 19:10

Vandaag de Capri uit de garage getrokken. Letterlijk want de accu was te leeg....
Dus met de hand en een beetje beleid naar buiten.
Dan kan ik eindelijk bij dat schroefje...
Volvo ernaast en kabels erop.

Aangepast, en hij loopt nu ± 1500 koud meen ik.
Volgende week nog maar ff controleren, want het schommelt een beetje lijkt het.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten