Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Mijn speeltje

Hier kun je vertellen welke Capri jij hebt

Moderator: n-spoorder

hellum
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 okt 2015, 21:54
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door hellum » 04 nov 2017, 23:14

De Capri is door de APK :D

Toch heb ik er nog wat motorische problemen mee. Het lijkt er sinds kort op dat de auto op 3 cilinders loopt, de motor lekt een hoop olie (voor en ergens achter) en de koppeling doet het geregeld niet goed.

Ik heb er lang en breed over nagedacht en ben van plan de motor te vervangen, ik ben vanmiddag naar Duitsland geweest en heb daar een oude (doorgerotte) Ford Scorpio 2.0I (automaat) gekocht, deze ga ik volgende week op een aanhanger ophalen. Het is de bedoeling dat die motor in de Capri komt.

Weet iemand hoe het zit met het vervangen van de motor? Ik dacht altijd dat ik die gewoon mocht vervangen, zolang het aantal cilinders maar gelijk bleef, nu hoor ik alleen van andere mensen dat ik het wel door de RDW moet laten keuren.

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door macfocus » 05 nov 2017, 08:49

Even los van het feit of je niet beter je oude blok had kunnen reviseren ( want je weet nu ook niet wat je gekocht hebt), moet je officieel bij het aanpassen van de motor (ander type motor zetten) naar de RDW. Als je vermogen toeneemt met meer dan "n" PK, dan ook.

Meer cilinders?, ook.

Maar als je gewoon van een Ford 4 cilinder naar een andere 4 cilinder gaat, dan gaat niemand dat opvallen en kun je gewoon rijden. Maar eigenlijk moet je langs de rdw
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

hellum
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 okt 2015, 21:54
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door hellum » 05 nov 2017, 10:23

Dat wordt een tripje naar de rdw dus, heb verder geen zin in problemen.

Mijn redenen om voor deze motor te gaan:
- Ik wil deze motor ook (in ieder geval gedeeltelijk) reviseren, zoiets heb ik nog nooit gedaan en ik wil niet het risico lopen de originele motor helemaal te slopen.
- Een 2 liter blok heeft meer kracht en zal daardoor dus lekkerder mee kunnen in het moderne verkeer.
- Mocht ik in de toekomst nog een andere nokkenas of throttlebodies (en dat soort ongein) willen, dan kan dat bij een 2 liter, voor 1.6 is er bijna niets te vinden.

Het mag dan niet origineel zijn, maar ik ben er al achter dat grote delen van de auto dat toch al niet zijn (ergo het wordt toch nooit een concours auto).

macfocus
Gouden lid
Gouden lid
Berichten: 1937
Lid geworden op: 16 sep 2011, 13:36
Locatie: Almere (Formerly known as Atlantis)
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door macfocus » 05 nov 2017, 11:50

Ik zou de rdw even mailen. Heb ik al meerdere keren gedaan, en je krijgt altijd een correct antwoord binnen een week.

Dan weet je exact of je administratief of inderdaad fysiek moet keuren.

Iriginaal moet je lekker zelf weten, het is jouw auto. En ander heeft daar niets mee te maken.

Een blokrevisie is niet moeilijk, maar je moet (persoonlijke ervaring) luisteren naar wat mensen met verstand je vertellen.
En heel belangrijk, neem de tijd en geen shortcuts.
I Started Out With Nothin’ And Still Got Most Of It Left'

Interesse in mijn Capri?
http://www.hermanns.nl/blog

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door n-spoorder » 05 nov 2017, 20:44

Als het een DOHC motor is heeft deze ook een kastje met print en relais enz. Ik heb een Capri gehad met zo'n motor en ik weet wel dat als er een elektrisch probleem was ontstaan er geen schema je kan helpen. Dat elektro kastje was onder het dashboard geprutst. Ik vind dat je beter een OHC 2.0 pinto motor kan kopen, dan blijft de kabelboom ook origineel en deze motor heeft origineel ook in een Capri gezeten.

Volgens mij moet je bij de RDW ook aantonen waar de nieuwe motor vandaan komt. Hij zou immers gestolen kunnen zijn. Let dus op dat je documenten bij de motor krijgt.
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

hellum
Gevorderd lid
Gevorderd lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 okt 2015, 21:54
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door hellum » 05 nov 2017, 21:23

Is ook gewoon een (S)OHC motor, dus dezelfde als er nu ook in ligt, maar dan de 2 liter variant. Ik kan er dus ook prima mijn huidige carburateur op zetten (wel andere sproeiers natuurlijk). Tot 1989 kregen alle Sierra's en Scorpio's nog gewoon OHC blokken. Daarna zijn ze pas naar DOHC overgestapt. Deze auto is van 1986.

Ik heb deze Scorpio bij een handelaar uit Duitsland gekocht, heb daar ook een aankoopbewijs van.
n-spoorder schreef:
05 nov 2017, 20:44
Ik heb een Capri gehad met zo'n motor en ik weet wel dat als er een elektrisch probleem was ontstaan er geen schema je kan helpen. Dat elektro kastje was onder het dashboard geprutst. Ik vind dat je beter een OHC 2.0 pinto motor kan kopen, dan blijft de kabelboom ook origineel en deze motor heeft origineel ook in een Capri gezeten.
Ik ken het probleem, ik heb een half jaar geleden een Citroen BX (origineel met carburateur) gekocht met het injectieblok van een Peugeot 309 (wel beide TU3 blokken), storingen zoeken in de electra was echt een drama, uiteindelijk daarom de auto ook maar weer weggedaan.
Laatst gewijzigd door hellum op 05 nov 2017, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
n-spoorder
site admin
site admin
Berichten: 3210
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:04
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Mijn speeltje

Bericht door n-spoorder » 05 nov 2017, 21:57

Dan is het goed
;f
Afbeelding

Groetjes N-spoorder


Capri F1 2.8i supersport
Capri II 1600 GTS

http://www.fordcapri.eu
http://www.capriforumnederland.nl
http://www.caheco.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten